Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
fonsflons

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door fonsflons » 13 apr 2019 12:41

Uiteraard is het een keuze om iets uit principe niet aan te bieden. Dat is ieder zijn goed recht.

Als je unieke artikelen aanbiedt zal de klant ook veel eerder geneigd zijn een andere betalingsmethode te gebruiken. In andere gevallen zal een klant die met PayPal wilt betalen en dat niet kan veelal ergens anders kopen.
Als je 2 PayPal orders per dag hebt met lage bedragen kan ik mij voorstellen dat principes belangrijker zijn. Zet je tienduizend(en) per maand om via PayPal dan moet je wel verdomd principieel zijn. Maar ook dat mag van mij uiteraard, alleen geloof ik niet dat het ook echt gebeurd.

Het ligt natuurlijk ook aan je definitie van een 'goed lopende webshop.' Voor de een betekent dit dat je leuk verkoopt als hobby naast je baan, voor de ander dat je er 10 mensen mee van een inkomen voorziet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 13 apr 2019 12:44

Een grote hindernis met Paypal voor verkopers is dat je niet kan instellen dat je automatisch elke Paypal-betaling op je tegenrekening (bank) wilt ontvangen. Echt klantonvriendelijk. Ze laten je eerst door een hoepel springen om je geld te krijgen (inloggen, saldobedrag overtypen etc).

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 13 apr 2019 12:45

Zakelijk gezien wil je dat ook niet aangezien iedere bijschrijving op je bank geld kost. Dan laat je het dus eens per dag, week, maand als totaal overboeken.

Maar goed, ik vermoed dat TS het over privé heeft aangezien er in de openingspost over huisadres etc gesproken wordt, en wordt er later gesproken over zakelijk.

Privé snap ik het, zakelijk niet. En wat de een principieel noemt kan door de ander als 'dom' gezien worden. Dat maakt ons mensen en ieder moet lekker doen wat hij of zij wilt. Belangrijker is dat TS zijn geld krijgt, wat hij of zijn vrienden daarna met PayPal doen moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 13 apr 2019 12:56

Moneyman schreef:
13 apr 2019 10:09
Omdat er geen reden is een wederrechtelijke toe-eigening te veronderstellen.
Nauw, het bedrijf werpt wel de hele tijd drempels op.

Rinustp

Ongelezen bericht door Rinustp » 15 apr 2019 21:44

Het is zover. De rekening is opgezegd. Het saldo staat nu op een betrouwbare bankrekening.

Ik heb over mijn hart gestreken en besloten om een rekening met mijn adres erop als bevestiging op te sturen. Dat heeft gewerkt. Ondanks dat het niet mijn telefoonrekening was en dankzij een beetje knip en plakwerk hebben ze het geaccepteerd.
Dus met andere woorden, zolang je het eerlijk doet werkt het niet maar als je een beetje knutselt werkt het wel.

Ik heb, voordat ik de rekening afsloot, nog even gekeken wat Paypal allemaal had opgeslagen over mij. En dus bleek dat mijn adres al vier keer in het systeem voorkwam. Dat waren dus de vorige bevestigingen van het adres die Paypal niet accepteerde maar voor het gemak toch maar opsloeg in het systeem.
Daarmee is voor mij bevestigd dat ze de zaak belazeren.

In ieder geval, wij zijn er van af en gaan ook nooit meer terug. We hebben voor onze Duitse klanten een Duitse bankrekening geopend. Daar hoefden we niet het adres te bevestigen terwijl die bank in hetzelfde Europa opereert als Paypal. (...)
Eerder hoefde dat trouwens ook niet bij twee Nederlandse banken.

Binnenkort komen banken met snelle overschrijvingen en er zijn al diverse systemen waar je hetzelfde mee kunt doen als met Paypal zoals o.a. Tikkie en Bunq dat hebben.

Ik ben blij dat ik eraf ben en ben van plan nooit meer in zoiets te trappen. En net op tijd want op 30 april veranderen ze weer hun privacyvoorwaarden.

Iedereen bedankt voor jullie reactie en ook voor het medeleven bij de ramp die ons vorig jaar is overkomen.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 15 apr 2019 21:53

Bedankt voor de terugkoppeling.
U bent er van af.
Het ga u goed , ook uw familie en uw bedrijf.

Plaats reactie