LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioen verdwenen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar het gaat om het principe, de andere kant van het muntje:
Het principe van de AOW is ook dat je helemaal niets hebt opvoed, behalve een x-aantal jaar dat mee telt voor de bepaling van de AOW. De overheid zou, als ze dat willen, de AOW in theorie ook gewoon kunnen afschaffen of compleet om kunnen gooien, zoals ze ook bij bv WAO en WW hebben gedaan.

Het principe is ook dat iemand er zelf bewust voor heeft gekozen om in de tijd in het buitenland geen AOW premie te betalen. Dat is een keuze. Andere mensen hebben r wel voor gekozen om die jaren AOW premie te betalen. Waarom zou de overheid vervolgens voor mensen die bewust geen premie hebben betaald alsnog een hogere uitkering moeten regelen?

Overigens kom je ook met een 'gat' in de aow-jaren van bijvoorbeeld 50% nog gewoon in aanmerking voor de overbruggingsregeling. Wel zullen ze daarbij kijken naar hoeveel AOW je in de oude situatie zou hebben gekregen en zul je dan sneller in de situatie zijn dat je overige inkomsten zo hoog zijn dat je recht hebt op 0 euro.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door BreejKC »

De discussie hier verengt zich tot de AOW-problematiek van TS. Er lijken echter twee problemen te spelen voor TS, een AOW-probleem en een PENSIOENprobleem. Zoals vaak worden deze twee los van elkaar staande regelingen door elkaar gehaald of op één hoop gegooid. Ik begin bij zijn laatste (AOW) probleem.

TS heeft een aantal jaren in Nederland geen (overheids)AOW opgebouwd waardoor hij geen recht heeft op 100% AOW. Toch lees ik niet dat hij daar enige moeite mee heeft. Hoe dit qua opbouw en uitkering zit, weten we nu wel.

Verder heeft hij moeite met het verhogen van de AOW-leeftijd waardoor zijn deel-AOW ook nog later ingaat. Door zijn lange verblijf in het buitenland is hij er waarschijnlijk niet of slecht van op de hoogte dat die verhoging van de AOW-datum in NL algemeen is geaccepteerd. Met zijn oproep aan het einde van zijn openingspost zal hij dan ook weinig bereiken.

In de reacties lees ik vrijwel nergens over zijn eerst vermelde, grootste, probleem aangehaald in het grootste en voorste deel van zijn openingspost. Zijn (Ouderdoms) PENSIOEN (geen AOW) lijkt, net als bij het onderwerp behandelt in Radar-tv, ook verdwenen te zijn door de diverse overnames van pensioenfondsen en -beheerders. Iets, als TS werkelijk 25 jaar PENSIOENpremie heeft betaald natuurlijk niet kan. Hij vraagt zich af hoe hij kan achterhalen hoe hij zijn in Nederland opgebouwde PENSIOENbedrag alsnog kan achterhalen en hij het rechtmatige PENSIOEN krijgt waar hij in Nederland recht op heeft.

Radar-tv is het gelukt dit tot de bodem uit te zoeken bij de persoon in de uitzending. Op één of andere manier lukt het dus wel de juiste getallen, ook op de lange termijn, boven water te krijgen. Onder publiciteitsdruk van de media bogen de pensioenbeheerders uiteindelijk als knipmessen. Maar of ze het ook zo goed willen uitzoeken voor een individueel persoon, zonder dat er publicatiedruk van de media op staat, daar lijkt een vraagteken bij gezet te kunnen worden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lady1234 schreef:
25 okt 2018 23:43
Waar het bij Dutchie omgaat, is dat zijn AOW later ingaat dan op 65 jarige leeftijd, en ook nog dat hij zijn prive oudedagspensioenen kwijt is. Verder zoeken, dan komen ze wel boven water. En omdat hij in het buitenland woont, komt hij nu NIET voor een overbruggingsregeling in aanmerking wegens een gering inkomen. In het buitenland ook blijkbaar weinig opgebouwd.
Edit. Per abuis het woord “niet” vergeten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door kweenie »

BreejKC schreef:
26 okt 2018 09:21
De discussie hier verengt zich tot de AOW-problematiek van TS. Er lijken echter twee problemen te spelen voor TS, een AOW-probleem en een PENSIOENprobleem. Zoals vaak worden deze twee los van elkaar staande regelingen door elkaar gehaald of op één hoop gegooid.
Dutchie heeft ook expliciet vragen over de AOW en de verhoging van de AOW leeftijd. Het is daarom niet zo vreemd dat de discussie zich daar op richt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien zit het probleem van het niet vinden van het pensioen in het niet actueel zijn van de DigiD. Anders zou het in Mijn pensioenoverzicht moeten staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door kweenie »

Daar staan natuurlijk alleen de pensioenen die ook bij de uitvoerders bekend zijn... Daar schiet je dus weinig mee op.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Radar schreef:
01 okt 2018 16:37
Je bent een trouwe werknemer, al meer dan 20 jaar werk je voor hetzelfde bedrijf.
BreejKC schreef:
26 okt 2018 09:21
De discussie hier verengt zich tot de AOW-problematiek van TS. Er lijken echter twee problemen te spelen voor TS, een AOW-probleem en een PENSIOENprobleem. Zoals vaak worden deze twee los van elkaar staande regelingen door elkaar gehaald of op één hoop gegooid. Ik begin bij zijn laatste (AOW) probleem.

....

In de reacties lees ik vrijwel nergens over zijn eerst vermelde, grootste, probleem aangehaald in het grootste en voorste deel van zijn openingspost. Zijn (Ouderdoms) PENSIOEN (geen AOW) lijkt, net als bij het onderwerp behandelt in Radar-tv, ook verdwenen te zijn door de diverse overnames van pensioenfondsen en -beheerders. Iets, als TS werkelijk 25 jaar PENSIOENpremie heeft betaald natuurlijk niet kan. Hij vraagt zich af hoe hij kan achterhalen hoe hij zijn in Nederland opgebouwde PENSIOENbedrag alsnog kan achterhalen en hij het rechtmatige PENSIOEN krijgt waar hij in Nederland recht op heeft.

Radar-tv is het gelukt dit tot de bodem uit te zoeken bij de persoon in de uitzending. Op één of andere manier lukt het dus wel de juiste getallen, ook op de lange termijn, boven water te krijgen. Onder publiciteitsdruk van de media bogen de pensioenbeheerders uiteindelijk als knipmessen. Maar of ze het ook zo goed willen uitzoeken voor een individueel persoon, zonder dat er publicatiedruk van de media op staat, daar lijkt een vraagteken bij gezet te kunnen worden.
Dutchie53 schreef:
24 okt 2018 17:14
Allereerst fantastisch te horen dat via Radar het pensioen terecht is gekomen.
Mijn pensioen is ook zoekgeraakt en ik weet mij geen raad!
Ik heb een vraag over de verhoging van de AOW leeftijd, welke in mijn geval 66 en 4 maanden bedraagt (22-11-2019). Ik kan geen gebruik maken van een overbruggingsregeling om reden dat ik 25 jaar in het buitenland woon. Ik heb slechts 52% AOW opgebouwd en een aanvullend bedrijfspensioen, welke opgebouwd (Nationale Nederlanden) bij de toenmalige Verenigde Spaarbank. Ik ben in het bezit van 2 polisbladen en ben al een maand bezig om te achterhalen waar mijn pensioen nu eigenlijk is. Middels een aantal waardeoverdrachten is mijn pensioen tot op heden niet te traceren. De laatste 2 pensioenfondsen alwaar ik contact mee heb zijn AMEV en ABN AMRO pensioenen. Beide partijen verwijzen naar elkaar en ik kom geen stap verder. Ik ben financieel volledig vastgelopen en heb in de afgelopen maanden vele contacten gelegd met advocatenkantoren, instanties, de media en de Nationale Ombudsman. Helaas heeft niets mogen baten en heb nog een paar maanden te gaan en hoop een beetje houvast te krijgen in de speurtocht van het sociaal/financieel zekerheidsrecht. Er moeten toch meer mensen zijn welke in het buitenland wonen die in een zelfde situatie verkeren? Is het niet mogelijk om collectief (meerdere eisers) een zaak tegen de regering aan te spannen ten aanzien van de verhoging van de AOW leeftijd om voor die kwetsbare groep een uitzondering te maken in de vorm van een overbruggingsregeling? Ik zou het zeer op prijs stellen of u mij van advies kan dienen, of mogelijk via e-mail contact te onderhouden.
Joepie Joepie schreef:
25 okt 2018 22:50
In welk land heb je wel / geen 25 jaar overheiidspremie betaald?

(en bij welk (hopelijk international bekend) bedrijf?)
Het lijkt erop dat Dutchie bij een Nederlands bedrijf in het buitenland heeft gewerkt, mogelijk heeft bedrijf ook gewoon AOW premie betaald voor hem.

Zou zijn (ex) werkgever hem niet het beste kunnen helpen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het lijkt er juist helemaal niet op dat Dutchie bij een Nederlandsbedrij in het buitenland heeft gewerkt en al helemaal niet dat dat bedrijf zijn AOW premie heeft betaald.

MenJK
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2017 13:17

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door MenJK »

In 1992 ben ik weer gaan werken in de supermarkt en bouwde pensioenopbouw bij het Bplf tot 2011. Door overname ben ik in 2011 bij het pensioenfonds van Coop gekomen. Er kon geen waardeoverdracht plaats vinden omdat de dekkingsgraad van het Bplf te laag was.
In januari 2017 is het pensioenfonds van coop weer overgegaan naar Bplf. Nu lees ik op mijn de site van Bplf dat ik maar recht heb op 27 euro netto per maand vanaf dat ik 68 jaar ben. Sinds 2015 ben deels arbeidsongeschikt bij de coop werd mijn pensioenopbouw 100% premievrij voortgezet. Ik werk nu weer een klein gedeelte dus wordt alleen de niet gewerkte uren premie vrij voort gezet.
Ik heb contact gehad met Bplf maar daar kreeg ik na lange tijd een niets zeggend antwoord we moeten het nog berekenen en we zitten met een verhuizing het kan dus nog wel maanden duren voordat u antwoord kunt verwachten en of ik mijn papieren op wou sturen terwijl ik alles wat ik had al als bijlage heb meegestuurd.
Graag wil ik nu weten waar mijn andere pensioen is gebleven want als ik op mijnpensioenoverzicht kijk moet ik veel meer krijgen dan 27 euro per maand. Maar het werkt zo langzaam en je moet zoveel geduld hebben voordat er een goed antwoord komt. Je krijgt dus ook alleen maar mensen aan de telefoon die niets voor je kunnen doen en niets zeggende antwoorden geven en dat je maanden moet wachten.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Dutchie53 schreef:
24 okt 2018 17:14
Ik heb een vraag over de verhoging van de AOW leeftijd, welke in mijn geval 66 en 4 maanden bedraagt (22-11-2019). Ik kan geen gebruik maken van een overbruggingsregeling om reden dat ik 25 jaar in het buitenland woon.
Hier staat de enige reden, waarom u overbrugging voor uw AOW zou kunnen krijgen, maar daar voldoet u n.m.m. niet aan. Het heeft overigens niets te maken met het feit dat u in het buitenland woont: https://www.svb.nl/int/nl/obr/overbrugg ... uitkering/ en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ow-ontvang

Dutchie53 schreef:
24 okt 2018 17:14
Ik heb slechts 52% AOW opgebouwd en een aanvullend bedrijfspensioen, welke opgebouwd (Nationale Nederlanden) bij de toenmalige Verenigde Spaarbank. Ik ben in het bezit van 2 polisbladen en ben al een maand bezig om te achterhalen waar mijn pensioen nu eigenlijk is. Middels een aantal waardeoverdrachten is mijn pensioen tot op heden niet te traceren. De laatste 2 pensioenfondsen alwaar ik contact mee heb zijn AMEV en ABN AMRO pensioenen. Beide partijen verwijzen naar elkaar en ik kom geen stap verder.
Dit is het echte probleem, waar veel reageerders omheen draaien. Hier zou info moeten staan over uw pensioen: https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/. Het lijkt er echter op dat u geen echt pensioen hebt opgebouwd, maar een kapitaal bij een verzekeraar. De vraag is hoe dat terug te vinden is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb contact gehad met Bplf maar daar kreeg ik na lange tijd een niets zeggend antwoord we moeten het nog berekenen en we zitten met een verhuizing het kan dus nog wel maanden duren voordat u antwoord kunt verwachten en of ik mijn papieren op wou sturen terwijl ik alles wat ik had al als bijlage heb meegestuurd.
Graag wil ik nu weten waar mijn andere pensioen is gebleven want als ik op mijnpensioenoverzicht kijk moet ik veel meer krijgen dan 27 euro per maand.
Ze geven toch aan dat ze dat nog moeten berekenen? Waarom dan meteen een reactie alsof je pensioen verdwenen zou zijn?

MenJK
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2017 13:17

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door MenJK »

Ja dat heb ik niet duidelijk genoeg geschreven maar dat gaat over het arbeidsongeschiktheids deel. Omdat ik al pensioen bij het Bplf had opgebouwd vind ik het raar dat dit er nu niet meer is en waar is het pensioen dat ik bij coop heb opgebouwd. Dit zie ik in de berekening niet terug. Wat ze berekend hebben is alleen van de 12 uur die ik nu werk. Dus vandaar de vraag verdwenen pensioen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat ze dat andere deel nog moeten berekenen....

Dutchie53
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2018 15:50

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Dutchie53 »

Dutchie53,

Veel dank voor uw reacties welke door sommige forumleden juist geïnterpreteerd. Ter verduidelijking zou ik willen vaststellen dat door de verhoging van de AOW leeftijd naar in mijn geval 66 jaar en 4 maanden, die al eigenlijk onterecht is en min of meer tot de categorie geoorloofde diefstal behoort. Voor de goede orde; ik heb inderdaad geen premie betaald in de afgelopen 25 jaar. Omdat ik een aanvullend bedrijfspensioen heb opgebouwd bij de toenmalige V S B wat dus zou dienen als een aanvulling op de al reeds 52% opgebouwde AOW. Dus nogmaals, met de AOW en het stukje bedrijfspensioen zou ik goed kunnen leven alhier in het buitenland. Het feit is dat mijn pensioen bij de N N en de A.S.R. AMEV/Fortis niet is te traceren ofwel gewoon is zoekgeraakt. Inmiddels ben ik tot ingebrekestelling overgegaan bij de genoemde maatschappijen. Hoogstwaarschijnlijk zal e.e.a. wel via omgekeerde bewijslast werken en dan heb ik mooi pech gehad, want de zaak aan de rechter voorleggen is te kostbaar en kan ik mij niet veroorloven. Ik ben benieuwd naar reacties. Veel dank voor het forum.

Dutchie53
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2018 15:50

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Dutchie53 »

kweenie schreef:
25 okt 2018 20:58
Dus de Nederlandse overheid moet een extra regeling maken voor mensen die willens en wetens een tijd geen AOW premie hebben betaald en zo een lagere AOW hebben opgebouwd? Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld.
Het gaat erom dat tijdens de regering Rutte 2 en die heks van een Jetta Klijnsma de AOW leeftijd is verhoogd naar in mijn geval 66 jaar en 4 maanden! In Nederland durft men niet te benoemen dat dit geoorloofde diefstal is. Bovendien is mijn opgebouwde bedrijfspensioen (Verenigde Spaarbank / Nationale Nederlanden), welke in zou gaan in juli 2018, zoekgeraakt. Ik verblijf in het buitenland en zit dus nu zonder inkomsten. Ik ben nu ongewild in een situatie terechtgekomen die ik niet had kunnen voorzien. Ik ben nu al maanden bezig om mijn gelijk te halen bij een 2 tal pensioenfondsen en kan mij helaas van hieruit geen (dure) advocaat veroorloven. Ik heb nu zelf 1 pensioenfonds in gebreke gesteld, maar in die zogenaamde "rechtsstaat" waar een ieder zo trots op is, zal het wel een constructie worden van omgekeerde bewijslast.
Nu verwacht ik graag een zinvolle oplossing? ? ?
Dutchie 53
Laatst gewijzigd door Dutchie53 op 05 dec 2018 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

”heks Jetta”, “geoorloofde diefstal”, en u verwacht hier een zinvolle oplossing.?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dutchie53 schreef:
30 nov 2018 06:59
kweenie schreef:
25 okt 2018 20:58
Dus de Nederlandse overheid moet een extra regeling maken voor mensen die willens en wetens een tijd geen AOW premie hebben betaald en zo een lagere AOW hebben opgebouwd? Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld.
Het gaat erom dat tijdens de regering Rutte 2 en die heks van een Jetta Klijnsma de AOW leeftijd is verhoogd naar in mijn geval 66 jaar en 4 maanden! In Nederland durft men niet te benoemen dat dit geoorloofde diefstal is. Bovendien is mijn opgebouwde bedrijfspensioen (Verenigde Spaarbank / Nationale Nederlanden), welke in zou gaan in juli 2019, zoekgeraakt. Ik verblijf in het buitenland en zit dus nu zonder inkomsten. Ik ben nu ongewild in een situatie terechtgekomen die ik niet had kunnen voorzien. Ik ben nu al maanden bezig om mijn gelijk te halen bij een 2 tal pensioenfondsen en kan mij helaas van hieruit geen (dure) advocaat veroorloven. Ik heb nu zelf 1 pensioenfonds in gebreke gesteld, maar in die zogenaamde "rechtsstaat" waar een ieder zo trots op is, zal het wel een constructie worden van omgekeerde bewijslast.
Nu verwacht ik graag een zinvolle oplossing? ? ?
Dutchie 53
Als je een zinvolle oplossing wilt, moet je om te beginnen een zinvolle discussie starten.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Dutchie53 schreef:
24 okt 2018 17:14
(...) en een aanvullend bedrijfspensioen, welke opgebouwd (Nationale Nederlanden) bij de toenmalige Verenigde Spaarbank. Ik ben in het bezit van 2 polisbladen en ben al een maand bezig om te achterhalen waar mijn pensioen nu eigenlijk is.
Spreek het bedrijf aan dat op je polisblad staat. Jij hoeft niet te zoeken naar het geld. Het bedrijf op je polisblad moet het geld leveren conform het bepaalde op het polisblad (welke verwijst naar de toepasselijke voorwaarden waaronder het pensioenregelement.)

Dutchie53 schreef:
24 okt 2018 17:14
Middels een aantal waardeoverdrachten is mijn pensioen tot op heden niet te traceren.
Is de waardeoverdracht gedaan op jouw initiatief of met jouw schriftelijke goedkeuring (=persoonlijk ondertekend)? Zo ja dan zou je een nieuwe polis moeten hebben ontvangen van de nieuwe uitvoerder. Zo nee, dan is het niet jouw probleem en spreek je het bedrijf aan dat op je polis staat.

Dutchie53 schreef:
24 okt 2018 17:14
De laatste 2 pensioenfondsen alwaar ik contact mee heb zijn AMEV en ABN AMRO pensioenen. Beide partijen verwijzen naar elkaar en ik kom geen stap verder.
Heb je een polis van de ABNAMRO? Spreek die aan. Heb je een polis van AMEV? Speek dan die aan. Heb je bij beide een polis? Spreek beide aan voor hun eigen pensioendeel conform hun eigen polis.

Dutchie53 schreef:
30 nov 2018 06:59
Bovendien is mijn opgebouwde bedrijfspensioen (Verenigde Spaarbank / Nationale Nederlanden), welke in zou gaan in juli 2019, zoekgeraakt.
Is niet jouw probleem, maar van NN. Jij hebt (als het goed is) een polis waarop staat volgens welke regels er uitgekeerd moet worden. De bewijslast ligt bij NN. Een polis is een juridisch bewijsstuk.

Dutchie53 schreef:
30 nov 2018 06:59
Ik verblijf in het buitenland en zit dus nu zonder inkomsten. Ik ben nu ongewild in een situatie terechtgekomen die ik niet had kunnen voorzien. Ik ben nu al maanden bezig om mijn gelijk te halen bij een 2 tal pensioenfondsen en kan mij helaas van hieruit geen (dure) advocaat veroorloven. Ik heb nu zelf 1 pensioenfonds in gebreke gesteld, maar in die zogenaamde "rechtsstaat" waar een ieder zo trots op is, zal het wel een constructie worden van omgekeerde bewijslast.
Omgekeerde bewijslast is niet van toepassing zolang jij je polis in bezit hebt. Je kan voor pensioenverzekeringen een KiFiD procedure opstarten. Dat is veel goedkoper dan een rechtzaak. Zoek wel professionele hulp om niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Als je de klacht niet goed omschrijft, dan zal de klacht afgewezen worden. N.B. Laat het AOW verhaal rusten. Dat is kansloos.

Dutchie53
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2018 15:50

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Dutchie53 »

Mijn welgemeende excuses voor mijn, naar ik dacht, juiste woordkeuze (Lady1234). Toch wel een compliment voor het verduidelijken van mijn situatie eerder in dit onderwerp. Ik was van mening in het land van vrijheid voor meningsuiting terecht te hebben opgemerkt dat het Kabinet Rutte 2 nu niet echt een positieve bijdrage heeft geleverd voor de pensioengerechtigden. Ik ben teneinde raad en door de tegenslag met de verhoging van de AOW leeftijd, alsmede alle perikelen met de pensioenfondsen (correctie; juli 2019 moet zijn 2018) ben ik genoodzaakt om min of meer over een aantal maanden gedwongen terug te moeten keren naar Nederland en dat wil natuurlijk niemand, althans ik niet! Ik ben om mijn moverende redenen 26 jaar geleden vertrokken naar het buitenland, vanwege een door de regering door onze strot geduwde multiculturele samenleving, het onzinnige belasting klimaat, het slechte weer, een land waar men verstrikt is geraakt in hun eigen wet en regelgeving en nog een aantal redenen die ik beter maar niet kan vermelden om reden dat die zaken niets te maken hebben met genoemd onderwerp en misschien als schokkend ervaren kunnen worden door "Medelanders".
Ook dank voor (arvandongen) die gezien mijn summiere uiteenzetting aardig in de richting komt van mijn trieste situatie.
Dus nogmaals, voor een ieder in dit forum. Mijn pensioen is ZOEKGERAAKT! ! ! Het is dus heel moeilijk om als individueel een pensioenfonds in gebreke te stellen, mede door het feit omdat ik in het buitenland verblijf en daardoor ook kwetsbaar ben, dan lopen pensioenfondsen niet zo hard. Al mijn pogingen bij zo'n 16 instanties (gerelateerd aan pensioenfondsen), advocatenkantoren en de media, hebben tot niets geleid.
Ik hoop daarom ook op een beetje begrip voor deze situatie. Dank aan het forum dat ik e.e.a. heb mogen plaatsen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pensioen verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar dit forum gaat je ook niet helpen. Je zult het zelf moeten doen, of middels juridische hulp.

Gesloten