LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
06 mar 2019 00:03
Dat is geen onzin. Je bent niet verplicht de pas weer in te voeren. Maar het is wel de manier om de reservering snel te beëindigen. Normaal moet die reservering inderdaad na enkele minuten stoppen, soms gebeurt dat echter pas na uren. De hoogte van de reservering kan verschillend zijn van € 100 tot € 1000. Het is geen onzin maar je hoeft het niet te geloven.
Er wordt bij een onbemande pomp een reservering gemaakt van € 150,00 na het invoeren van je pincode, als je klaar bent met tanken dan wordt het juiste bedrag in rekening gebracht. Als je het tanken annuleert na het invoeren van de pincode dan kan het mis gaan met de reservering, maar is erg zeldzaam. De reservering is noodzakelijk voor onbemand tanken omdat je anders met een saldo van € 10,00 voor € 80,00 zou kunnen tanken.

Als je tankt in het buitenland is er grote kans dat het fout gaat, z'n reservering mag maximaal 7 dagen duren en wordt daarna automatische teruggestort.

Dus het is enkel onzin dat het bedragen zijn tot € 1000.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Klopt niet hoor.
Gisteren nog getankt bij onbemande pomp terwijl ik op die rekening nog 20 euro had staan. Vanaf 17 euro ging de snelheid eruit en rond de 19 euro stopte de pomp. Die reservering was vroegah maar tegenwoordig werkt het niet meer zo.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat hier het verschil tussen gewone bankpassen en tankkaarten/ creditcards speelt. Maar voor het probleem van TS is dit natuurlijk niet relevant.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Meestal is er €125,- of €150 gereserveerd, voor vrachtwagens gaan ze naar €1000,- omdat die meer tanken.
Dan kan mijn pasje blokkeren en had ik de gewone pomp moeten nemen!

Maar als je kijkt zie je vaak of het gelukt is... niet te snel weglopen!

Ik zou een lager bedrag in dit geval overmaken, bij bemande pompen is vaak alleen Pin apparaat en geen melding te zien.
De medewerker had dit moeten controleren en je hebt gepind... op camera te zien.
Ook bedrag is ingevoerd en alleen het oorspronkelijke betalen en dit melden heb je kans.

Ook de medewerker moet dit controleren en die had moeten melden, nogmaals pinnen...
Die heeft meer info als de klant op kleine toetsenbord....

De boete is bedoeld voor doorrijden zonder betalen en niet voor fouten in hun pin apparaat.
Zelf doe ik onbemande pompen, naast meestal goedkoper geen file van koffie drinkers en broodjes kopers!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon het oorspronkelijke bedrag overmaken.
Berichtje aan tankcollect dat u binnen bent geweest om te betalen, dat er u niet is mede gedeeld dat de betaling mislukt is en dat u dit met de ter plekke beschikbare informatie niet had kunnen zien of weten en dat u dus geen extra kosten gaat betalen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pincode betaling transactie blijkt achteraf mislukt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het schijnt dus van de pomp af te hangen, of je met een lager bedrag op je rekening dan € 125 of € 150 wel kunt tanken.

Quote Wanneer je klaar bent met tanken wordt het bedrag waarvoor je getankt hebt afgeschreven en de rest van het geld weer vrijgegeven. Het bedrag dat als borg wordt genomen is over het algemeen 125 of 150 euro.

Staat dat niet op je rekening? Dan zijn er twee mogelijkheden, afhankelijk van het pompstation waar je tankt: of je kunt niet tanken, of er wordt een lager bedrag gereserveerd dat nog wel op je rekening staat. De pomp zal dan afslaan op het moment dat die limiet bereikt is. Hoe laag dat bedrag kan zijn, hangt af van je bank en van het minimumbedrag waarvoor je bij die pomp moet tanken. Quote

Gesloten