LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie laat zijn eigen mensen in de steek !

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Patries79
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2019 11:34

Politie laat zijn eigen mensen in de steek !

Ongelezen bericht door Patries79 »

Mijn partner is ruim 20 jaar in dienst bij de politie. Al die jaren heeft hij zich voor 100% ingezet. Vanaf 2015 begonnen de klachten: burn-out, angsten, slapeloosheid ... uiteindelijk eind 2018 via een team van psychologen komt de diagnose PTSS ! Zijn leven staat continue in teken van verdriet, angst en woede aanvallen. Vanuit het hoofdkantoor komt er totaal geen medewerking voor de erkenning . Steeds maar weer tegengewerkt worden. Je word gekort op je salaris, maakt kosten voor medicijnen. Je leven is gewoon een hel!
Hij vecht om beter te worden.
De politie laat zijn eigen mensen in de steek ! Hebben meer mensen dit gevoel? Zijn er meer mensen met deze verschrikkelijke beroepsziekte?
Ruim 20 jaar geef je jezelf om de maatschappij te helpen, veilig te maken en dan mag je zelf daarna letterlijk kapot vallen!

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Politie laat zijn eigen mensen in de steek !

Ongelezen bericht door witte angora »

Patries79 schreef:
08 feb 2019 11:44
De politie laat zijn eigen mensen in de steek ! Hebben meer mensen dit gevoel? Zijn er meer mensen met deze verschrikkelijke beroepsziekte?
Ruim 20 jaar geef je jezelf om de maatschappij te helpen, veilig te maken en dan mag je zelf daarna letterlijk kapot vallen!
PTSS is geen beroepsziekte, dat als eerste. Het kán een gevolg zijn van het beroep, maar er kan ook een dieperliggende, of een heel andere oorzaak zijn.

Het gevoel dat de politie zijn eigen mensen in de steek laat, wel... dat is echt niet alleen bij de politie.

Op de rest van je opmerkingen ga ik niet eens in. Laat ik het zo zeggen: ik heb geen hoge pet op van de politie, en daar zijn meerdere bijzonder goede en grondige redenen voor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Politie laat zijn eigen mensen in de steek !

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast de harder geworden maatschappij is ook het lichte relaxte parkeerbonnen schrijven uitbesteed aan stadswachten, nu Boa of zo geheten dus met die uitbesteding word het werk zwaarder.

Helaas hebben ze geen baan op lagere niveau als Handhaver/Boa/Stadswacht aangeboden en nu te laat.

De leidinggevende houden geen rekening met mensen die bij Horror of Oorlogsfilm gelijk weg zappen en je met als Politie / Brandweer of Conducteur van NS geen uitvaart ondernemer!
Daarom lopen vele weg na jarenlange dienst en zoeken ander werk omdat de werkgever hier geen rekening mee hield.

Maar ook de ouderen die niet tegen nachtdienst kunnen , er is personeel tekort en de hoge bazen denken aan werk weigeren... cijfers en niet naar de persoon erachter kijken!

Terwijl de kleine plaatselijke brandweer kijkt naar welke persoon dit mag opruimen en zo de mensen vast hield,
daar kan de nu landelijke onpersoonlijke Politie nog veel van leren!

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Politie laat zijn eigen mensen in de steek !

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Patries79. Ik wil u en uw partner alleen maar even sterkte wensen. Zelf heb ik geen ervaring hiermee, wel in mijn naaste omgeving gezien bij beroepsmilitairen. Zij hebben hier wel hulp bij gekregen en toch wel met goede resultaten.
Ik weet hoe erg de gevolgen van PTSS voor de mensen zelf en hun omgeving kan zijn.

Gesloten