LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privacy en klantenkaarten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geachte Winkel,

Ik vat uw schrijven op als een weigering om zich aan uw wettelijke verplichtingen te houden. In de winkel heeft u reeds mijn naam, adres, woonplaatst en geboortedatum ontvangen. U kunt dus onverwijld aan uw verplichting voldoen, maar doet dat niet. Niet enkel weigert u mij het inzagerecht door onredelijke drempels op te werpen, maar ook komt u uw informatieplicht niet na. Voor uw gemak heb de relevante bepalingen toegevoegd. Ik wijs u er daarbij op dat een legitimatieplicht niet is opgenomen in de AVG.

Met vriendelijke groet,
Klant
art. 12 lid 2 AVG schreef:De verwerkingsverantwoordelijke faciliteert de uitoefening van de rechten van de betrokkene uit hoofde van de artikelen 15 tot en met 22. In de in artikel 11, lid 2, bedoelde gevallen mag de verwerkingsverantwoordelijke niet weigeren gevolg te geven aan het verzoek van de betrokkene om diens rechten uit hoofde van de artikelen 15 tot en met 22 uit te oefenen, tenzij de verwerkingsverantwoordelijke aantoont dat hij niet in staat is de betrokkene te identificeren.
Volledigheidshalve wijs ik u er op dat hier staat identificeren, hetgeen een ruimer begrip is dan legitimeren.
art. 12 lid 4 AGP schreef:Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven, en informeert hij hem over de mogelijkheid om klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit en beroep bij de rechter in te stellen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 31 dec 2019 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat een nutteloze discussie eigenlijk. Als je zo moeilijk doet dat je jezelf niet wil legitimeren om te bewijzen dat je jezelf bent, dan moet je toch gewoon iets te verbergen hebben. In het systeem staan waarschijnlijk geen foto's en dus kan iedereen zichzelf als een ander voordoen. Ik vind dit best een goede regel. Er is geen verplichting om te legitimeren, maar dan kun je ook geen gebruik maken van de klantenkaart (die je schijnbaar hebt, maar waarvoor je niet eens even je legitimatie wil laten zien). Oftewel, wil je je niet legitimeren, dan gaat de winkel er vanuit dat je geen klantenkaart hebt, totdat jij bewijst dat je de persoon bent die bij de naam op de kaart hoort.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

[bericht aangepast door moderator wegens overmatig citeren]

Geachte klant,

Helaas moet ik u meedelen dat we u niet in het systeem kunnen vinden zonder naam. Onze registratie is gebaseerd op naam en klantenkaart. Aangezien u geen klantenkaart bij heeft, willen wij even zien of u wel de persoon bent die u zegt en daarvoor zou ik even uw identiteit willen bevestigen door middel van een identiteitskaart. Doet u dit niet, dan mag u alsnog bij ons aankopen doen, maar dan krijgt u niet de voordelen van de klantenkaart, omdat u deze niet heeft.

Met vriendelijke groet,

Winkel van Sinkel.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jan 2020 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotes door moderator weggehaald

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Geachte klant,

Uw inzagerecht wordt vanzelfsprekend gerespecteerd. U zult begrijpen dat wij zorgvuldig om willen gaan met de gegevens van onze klanten en dat wij deze niet zo maar verstrekken. Identificatie is daarvoor noodzakelijk. De ervaring leert dat dat het gemakkelijkst gaat met een kopie van het identiteitsbewijs. Daarom gaven wij dat als voorbeeld.

Wij maken graag van de gelegenheid gebruik u nogmaals te wijzen op de regels rond het gebruik van de klantenkaart:
- tonen van de klantenkaart geeft recht op 5%-kassakorting op het moment van de aankoop;
- aankopen kunnen alleen op het moment van de aankoop op de klantenkaart geregistreerd worden;
- na vertoon van een identiteitsbewijs in plaats van de klantenkaart op het moment van aankoop, kan de aankoop toch geregistreerd worden en wordt ook de 5%-kassakorting gegeven (bij wijze van service).

Wij vernemen graag van u of u nog steeds gebruik wilt maken van uw inzagerecht.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de bouwmarkt en de parfumerie hoef ik alleen postcode en huisnummer te noemen. De vriendelijke mevrouw bij de kassa ziet dat er inderdaad een klantenkaart is en ik krijg de beloofde korting. Daar ging het topic toch over?

Of ik me moet legitimeren als ik de gegevens in wil zien weet ik niet. Nooit behoefte aan gehad.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik sla de correspondentie over waarin de winkel doet alsof ze aan de AVG wilt voldoen en ondertussen weigert de AVG na te leven.

Moneyman is bij Winkel langs geweest en heeft daar een verzoekschrift achter gelaten. In dit verzoekschrift wordt verstrekking van een kopie op straffe van een dwangsom verzocht als mede een verklaring voor recht dat Winkel onrechtmatig heeft geweigerd om in de winkel inzage te verlenen. Het verzoekschrift heeft als bijlagen: a) de correspondentie waaruit duidelijk wordt dat de klant de NAW gegevens als mede de geboortedatum heeft verstrekt; b) dat klanten wel direct worden geholpen als zij hun paspoort in de winkel laten zien en c) het onderstaand citaat. Ik acht het verzoek voor toewijzing vatbaar.
Arnoud Egelfriet schreef: Veel organisaties grijpen dan lui en makkelijk naar het kopietje identiteitsbewijs. Naast dat dit lang niet altijd zinnig is (ik kan een kopie paspoort van een ander opsturen, immers) mag het ook helemaal niet van de AVG. Artikel 12 maakt duidelijk dat je geen extra gegevens mag vragen alvorens een verzoek te honoreren. Je moet dus als verantwoordelijke nagedacht hebben hoe je betrokkenen herkent.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
31 dec 2019 17:53
Bij de bouwmarkt en de parfumerie hoef ik alleen postcode en huisnummer te noemen. De vriendelijke mevrouw bij de kassa ziet dat er inderdaad een klantenkaart is en ik krijg de beloofde korting. Daar ging het topic toch over?

Of ik me moet legitimeren als ik de gegevens in wil zien weet ik niet. Nooit behoefte aan gehad.
Aanleiding voor het topic was een winkel die kennelijk geen genoegen neemt met alleen het noemen van postcode en huisnummer.
Daar zitten 2 AVG/identificatie-aspecten aan:
1.) De winkel meent kennelijk dat juist de AVG-regelgeving hen noopt tot meer dan alleen die postcode/huisnummer vraag. Klopt dat wel en slaan ze niet een beetje door?
2.) Mag de winkel wel vragen om een identiteitsbewijs te tonen? Overtreden ze niet bepalingen rond AVG en wetgeving rond identificatieplicht omdat toch ook op andere wijze identiteit vast te stellen is?

De exercitie om van het AVG-inzagerecht gebruik te maken, is een, in mijn ogen tot mislukken gedoemde, spitsvondigheid (truc uit de trukendoos zozegd) om een nadeel dat klaarblijkelijk van punt 2 ervaren wordt, te omzeilen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
31 dec 2019 18:16
Ik sla de correspondentie over waarin de winkel doet alsof ze aan de AVG wilt voldoen en ondertussen weigert de AVG na te leven.

Moneyman is bij Winkel langs geweest en heeft daar een verzoekschrift achter gelaten. In dit verzoekschrift wordt verstrekking van een kopie op straffe van een dwangsom verzocht als mede een verklaring voor recht dat Winkel onrechtmatig heeft geweigerd om in de winkel inzage te verlenen. Het verzoekschrift heeft als bijlagen: a) de correspondentie waaruit duidelijk wordt dat de klant de NAW gegevens als mede de geboortedatum heeft verstrekt; b) dat klanten wel direct worden geholpen als zij hun paspoort in de winkel laten zien en c) het onderstaand citaat. Ik acht het verzoek voor toewijzing vatbaar.
Ik acht het verzoek alleen voor toewijzing vatbaar als u ook toegevoegt:
d) de correspondentie waaruit blijkt dat aan u de inzage geweigerd is.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stop die klantenkaart in je zak of tas. Opgelost.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Daar zat ie al de hele tijd. Niet aan gedacht.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
31 dec 2019 18:29
Ik acht het verzoek alleen voor toewijzing vatbaar als u ook toegevoegt:
d) de correspondentie waaruit blijkt dat aan u de inzage geweigerd is.
Ik zie in dit topic voldoende om daar van te spreken, ook in jouw brief.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
31 dec 2019 19:22
tttlocke schreef:
31 dec 2019 18:29
Ik acht het verzoek alleen voor toewijzing vatbaar als u ook toegevoegt:
d) de correspondentie waaruit blijkt dat aan u de inzage geweigerd is.
Ik zie in dit topic voldoende om dar van te spreken, ook in jouw brief.
Mijn brief is heel duidelijk.
Van een weigering is geen sprake.

Dus ga er maar vanuit dat je een week of vier later de gevraagde informatie ontvangt.
En dan?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
31 dec 2019 19:27
Mijn brief is heel duidelijk.
Van een weigering is geen sprake.
Het gaat niet om wat je zegt maar om wat je doet. Je hebt alle gegevens die je nodig hebt om te identificeren en toch stel je een kopie van de ID verplicht. Dat is het zelfde als weigeren, omdat je dat helemaal niet als voorwaarde mag stellen.
tttlocke schreef:
31 dec 2019 19:27
Dus ga er maar vanuit dat je een week of vier later de gevraagde informatie ontvangt.
En dan?
Je hebt zelf in de brief duidelijk gemaakt dat dit niet zou gebeuren zonder actie van de klant en je had al alle gegevens die je nodig had om de indicatie te doen.

Daarnaast gebeurt het nu al niet onverwijld. De term onverwijld is niet een dode letter. Je komt echt niet weg met de keuze tussen: onverwijld mits de ID wordt getoond en vier weken later als je de klant lastig vindt. Voor dit onderscheid heeft Winkel geen rechtens te beschermen belang.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En wat doen we bij dames met een vol tasje en heel veel pasjes zoekende naar de goede en de rij word maar langer...
als we dat allen gaan doen zijn er 3x zoveel kassa's nodig!

Ja, deze buurvrouw ik liever nooit meer achter staan.
Ze heeft inderdaad altijd na lang zoeken haar klanten kaart!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
31 dec 2019 19:53
tttlocke schreef:
31 dec 2019 19:27
Mijn brief is heel duidelijk.
Van een weigering is geen sprake.
Het gaat niet om wat je zegt maar om wat je doet. Je hebt alle gegevens die je nodig hebt om te identificeren en toch stel je een kopie van de ID verplicht. Dat is het zelfde als weigeren, omdat je dat helemaal niet als voorwaarde mag stellen.
Je moet echt beter lezen: ik stelde nergens de kopie verplicht. Identificatie is noodzakelijk. Als een voorbeeld werd de kopie van het ID genoemd:
tttlocke schreef:
31 dec 2019 16:52
Wij verzoeken u daarvoor uw identiteit te bewijzen. U kunt dat bijvoorbeeld doen door een kopie van uw identiteitsbewijs te sturen (foto en BSN-nummer mogen onzichtbaar gemaakt worden).
En later:
tttlocke schreef:
31 dec 2019 17:47
Identificatie is daarvoor noodzakelijk. De ervaring leert dat dat het gemakkelijkst gaat met een kopie van het identiteitsbewijs. Daarom gaven wij dat als voorbeeld.
Het inzagerecht wordt bovendien bij herhaling expliciet erkend.

In jouw schrijven vermeld je nergens met welke (soort) gegevens je laat zien wie je bent. Je bent op basis van dat schrijven niet te identificeren. Dat die gegevens allemaal bekend zijn, verzin je er later bij. Dat is een beetje flauw, maar vooral onjuist.
alfatrion schreef:
31 dec 2019 19:53
tttlocke schreef:
31 dec 2019 16:52
Dus ga er maar vanuit dat je een week of vier later de gevraagde informatie ontvangt.
En dan?
Je hebt zelf in de brief duidelijk gemaakt dat dit niet zou gebeuren zonder actie van de klant en je had al alle gegevens die je nodig had om de indicatie te doen.
Nogmaals dat voldoende gegevens bekend zijn, heb je er nu bij verzonnen.
Maar goed, zoals aangegeven kon je er, omwille van het punt dat je wilde maken, vanuit gaan, dat het inzagerecht is verleend, en dat je een week of vier later de gegevens ontvangt.
Dus: waarom geen antwoord op de vraag hoe het vragen om inzage jou gaat helpen korte metten te maken met de handelwijze van de winkel om om legitimatie te vragen? Daar ging het tot om, deze hele exercitie?

Dit begint trekken van een afleidingsmanoeuvre te vertonen.
Je haalde de inzagerecht-truc uit de trukendoos om het bedrijf dat om legitimatie bij de kassa vroeg te slim af te zijn, maar focust nu plots op weigering van dat inzagerecht, terwijl daar geen sprake van is. Je verzon die weigering, nota bene in strijd met de verstrekte informatie. Net zoals je later verzon dat alle gegevens nodig om tot identificatie te komen aangeleverd waren, terwijl daar in eerste instantie op geen enkele wijze melding van gemaakt werd.

Heb je zelf soms ook ingezien dat jouw aanpak een wel een heel omslachtige en tijdrovende is, die ook nog eens niet tot enig resultaat gaat leiden?

Mijn conclusie: hoe je ook oordeelt over de werkwijze van het bedrijf (mag het of mag het niet?; is het nodig of het niet nodig?), het AVG-inzagerecht in de strijd gooien, gaat je niet helpen de handelwijze van het bedrijf aan te pakken.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Je moet echt beter lezen: ik stelde nergens de kopie verplicht. Identificatie is noodzakelijk.
Je moet zelf beter lezen. Ik weet heel goed dat je in woord een kopie niet verplicht stelde en ga daar ook niet van uit. Identificatie is noodzakelijk maar dat kan op andere manieren dan doormiddel dan door het tonen van een legitimatie bewijs.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
In jouw schrijven vermeld je nergens met welke (soort) gegevens je laat zien wie je bent. Je bent op basis van dat schrijven niet te identificeren. Dat die gegevens allemaal bekend zijn, verzin je er later bij. Dat is een beetje flauw, maar vooral onjuist.
Mijn teksten hier zijn snel geschreven. Hun adres, mijn adres, kenmerken, onderwerp, datum en de afsluiting zijn allemaal niet opgenomen. Informatie die de verantwoordelijke nodig heeft zou ik opnemen onder de afsluiting.

Verder zie je over het hoofd dat dit niet meer is dan een oefening. Om mij te pakken op dat ik het niet daadwerkelijk in de eerste tekst heb opgenomen is flauw. Stel je een beetje welwillend op!
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Nogmaals dat voldoende gegevens bekend zijn, heb je er nu bij verzonnen.
In de tweede stond dat het in de eerste tekst stond. Vanaf dat moment had je kunnen doen alsof je die had gekregen.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Maar goed, zoals aangegeven kon je er, omwille van het punt dat je wilde maken, vanuit gaan, dat het inzagerecht is verleend, en dat je een week of vier later de gegevens ontvangt.
Ik ben van mening dat dit te laat is. De term onverwijld is niet voor niets opgenomen in de wet.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Dus: waarom geen antwoord op de vraag hoe het vragen om inzage jou gaat helpen korte metten te maken met de handelwijze van de winkel om om legitimatie te vragen?
Daar ging het tot om, deze hele exercitie?
Nee, de AP is waarschijnlijk nodig om dat voor elkaar te krijgen.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Je haalde de inzagerecht-truc uit de trukendoos om het bedrijf dat om legitimatie bij de kassa vroeg te slim af te zijn, maar focust nu plots op weigering van dat inzagerecht, terwijl daar geen sprake van is.
Oneens. Er is sprake van een verzoek op inzage al bij de kassa. Het verzoek een truc noemen is retorica.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Je verzon die weigering, nota bene in strijd met de verstrekte informatie.
Onjuist. In woord zeg je het inzagerecht toe en in daad weigerde je, pas veel later geef je aan dat ik er vanuit mag gaan het ontvangen te hebben.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Net zoals je later verzon dat alle gegevens nodig om tot identificatie te komen aangeleverd waren, terwijl daar in eerste instantie op geen enkele wijze melding van gemaakt werd.
Laten we ons welwillend opstellen en niet aankomen met het argument: in je tweede tekst scrijf je wel dat ik X in je eerste tekst had verstrekt, maar in plaatst van er nu vanuit te gaan dat ik X heb gekregen ga ik nog een tijdje klagen over dat het er niet stond. Het doel is niet dat alles er perfect stond het doel de discussie. Overigens wel een goed nieuw jaar gewenst!
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Heb je zelf soms ook ingezien dat jouw aanpak een wel een heel omslachtige en tijdrovende is, die ook nog eens niet tot enig resultaat gaat leiden?
De vraag van TS is niet of ze er mee weg kunnen komen doordat een klant hier tijd en energie aan moet besteden maar of hun werkwijze juridisch gezien door de beugel kan.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Relevant lees voer: wat doet het BKR fout?
https://www.theprivacyofficers.nl/blog/ ... kendopavg/

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe weten we nu wie daadwerkelijk die brief heeft geschreven of dat persoon aan de balie ook daadwerkelijk hoort bij de naam die in het bestand staat (ervan uitgaande dat er verder geen gegevens bekend zijn behalve naam en klantnummer?)?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
01 jan 2020 13:10
[...] Ik weet heel goed dat je in woord een kopie niet verplicht stelde en ga daar ook niet van uit.
Waarom schrijf je dan dit:
alfatrion schreef:
31 dec 2019 19:53
Je hebt alle gegevens die je nodig hebt om te identificeren en toch stel je een kopie van de ID verplicht
Conclusie: u ging er wel degelijk vanuit dat ik (in dit rollenspel) de kopie verplicht stelde, en probeert er nu een andere draai aan te geven.
[...] Informatie die de verantwoordelijke nodig heeft zou ik opnemen onder de afsluiting.
Prima. Maar het niet op zijn minst vermelden van welke gegevens het zou betreffen, leidt tot de terechte vraag tot identificatie. Zelf de informatie niet aanreiken, maar wel doen alsof een kopie van een identiteitsbewijs geëist wordt en kort daarna zelfs de deurwaarder langs sturen, vind ik niet bepaald 'welwillend'.
Verder zie je over het hoofd dat dit niet meer is dan een oefening. [...] Stel je een beetje welwillend op!
Natuurlijk is het een oefening en ik doe mee aan die oefening. Voor wat al dan niet 'welwillend' is, zie hierboven. U mist het punt: het maakt mij niet uit of het al dan niet (letterlijk) is opgenomen in die eerste tekst. Wat mij wel uitmaakt, is dat, terwijl het niet is opgenomen en u daarmee kennelijk een zekere welwillendheid verwacht, u diezelfde welwillendheid zelf niet toont en ten onrechte doet voorkomen alsof iets geëist wordt dat niet toegestaan is, om van de deurwaarder nog maar te zwijgen.
Beter lezen blijft het devies.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
[...]en dat je een week of vier later de gegevens ontvangt.
Ik ben van mening dat dit te laat is.
Misschien heeft u geluk en ontvangt u de gevraagde informatie binnen enkele dagen. Onverwijld is geen synoniem voor 'op stel en sprong'.
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Dus: waarom geen antwoord op de vraag hoe het vragen om inzage jou gaat helpen korte metten te maken met de handelwijze van de winkel om om legitimatie te vragen?
Daar ging het tot om, deze hele exercitie?
Nee, de AP is waarschijnlijk nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Geeft u nu toe dat die hele inzage-exercitie in feite niets te maken heeft met de OP? En dat die, in tegenstelling tot wat gesuggereerd werd, op geen enkele manier een reactie is, op de werkwijze van de winkel in kwestie?
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Je haalde de inzagerecht-truc uit de trukendoos om het bedrijf dat om legitimatie bij de kassa vroeg te slim af te zijn, maar focust nu plots op weigering van dat inzagerecht, terwijl daar geen sprake van is.
[...]Het verzoek een truc noemen is retorica.
Ja, retorica. Maar treffend als het de bedoeling is, om via het inzagerecht, de handelwijze van de winkel onderuit te halen, iets waar het toch op leek, maar wat je later (hierboven) ontkende. Als dat niet zo is, wat is dan wel de bedoeling van het verzoek?
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Je verzon die weigering, nota bene in strijd met de verstrekte informatie.
Onjuist. In woord zeg je het inzagerecht toe en in daad weigerde je, pas veel later geef je aan dat ik er vanuit mag gaan het ontvangen te hebben.
Natuurlijk geef ik later aan dat u ervan uit mocht gaan het ontvangen te hebben. Omdat u bleef doen alsof er onrechtmatig eisen waren gesteld en geweigerd was terwijl op basis van de tekst die conclusie niet getrokken kon worden. Ik kreeg hierdoor stellig de indruk dat u om bepaalde redenen bij nader inzien de oefening niet wilde voortzetten, althans niet op basis van de feiten. Vandaar dat ik het (door u) opgeworpen 'obstakel' verwijderd heb, door te zeggen: 'ok, ga er maar vanuit dat inzage gegeven is'; en nu verder'.
[...]Overigens wel een goed nieuw jaar gewenst!
Dat goede nieuwe jaar wens ik u vanzelfsprekend ook. Welwillend. ;)
tttlocke schreef:
01 jan 2020 12:25
Heb je zelf soms ook ingezien dat jouw aanpak een wel een heel omslachtige en tijdrovende is, die ook nog eens niet tot enig resultaat gaat leiden?
De vraag van TS is niet of ze er mee weg kunnen komen doordat een klant hier tijd en energie aan moet besteden maar of hun werkwijze juridisch gezien door de beugel kan.
U laat mij een beetje in verwarring achter: u heeft in dit topic noch klip en klaar betoogd, noch onderbouwd dat de werkwijze van de winkel juridisch niet door de beugel kan. Als de vervolgens gestarte discussie over inzagerecht een poging was om dat wel te doen of de werkwijze anderszins aan de kaak te stellen, dan is dat in mijn ogen jammerlijk mislukt. Als het dat niet was, dan rest de vraag: waarom dat gedoe over het inzagerecht?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Privacy en klantenkaarten

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik zou graag van de vraagsteller horen wat voor winkel dit is.
Daar hebben we veel meer aan.

Gesloten