LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sara030
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2019 16:54

Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door Sara030 »

Mijn dochter was in de Mediamarkt en de verkoper gaf r tip, ga beneden langs budget energie. Wij inderdaad langs en was een mooi aanbod. Ze kreeg een waarde bon van 175 euro ook mooi meegonomen. Een maal thuis ik googlen, bleek t toch niet zo een goed idee. Dus ik adviseer mijn dochter om deze toch maar op te zeggen is geen probleem, ze vraagt nog wat moet ik met die bon die had ze nog niet gebruikt, ze zeggen aan de telefoon bij klantenservice die mag je inleveren bij de winkel waar onze jongens staan. Zij weer naar mediamarkt naar medewerker van budget energie die zegt, ik kan niks met die bon, klantenservice moet die tegoed afboeken dus bel hun maar. Zij weer bellen met klantenservice en die zegt nee moet in de winkel gebeuren. Ze gaat nogmaals naar de Mediamarkt, en weer zegt die jongeman nee dat moet klantenservice doen, maar weet je gooi die bon maar weg, ik regel het wel voor je. Naïef dat ze is gooit ze de bon terplekke in de prullenbak en gaat weg.
Nu int budget energie €175 van rekening. Zij bellen hoe dit kan? Ja van de bon mevrouw die had ontvangen???? Zij uitleggen hoe en wat er gebeurt is. Dus bon is nooit door mij gebruikt en niet in mijn bezit.
Uiteindelijk na wat uitzoekwerk van mediamarkt blijkt bon wel degelijk gebruikt te zijn, alleen kan zij niet bewijzen dat zij het niet is geweest. Dus zij moet betalen. Wij verdenken de jongeman van budget energie, hij moet die bon uit de prullenbak hebben gevist en hebben gebruikt. Politie kan híer ook niks mee.
Heeft iemand misschien een suggestie?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Suggestie? Gewoon betalen dus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Iedereen kan die opgeraapt hebben. Het helpt toch niet meer. Verlies nemen en afstrepen als duur leergeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door moederslink »

Niet handig om een waardebon zomaar in een prullenbak te gooien. :shock:
Er is nu niets meer aan te doen. Beschouw dit als een dure zure les voor altijd.
Hopelijk heeft uw dochter niet ook een contract getekend bij BE ... :( .
En de medewerker van BE zomaar beschuldigen kunt u niet ( hard ) maken .

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het je ook een klacht ingediend over het advies van deze medewerker? Zo niet, alsnog doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zal het woord van die medewerker van BE zijn tegen het woord van de dochter.
Er staat niets zwart op wit en er is wél een waardebon aangenomen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je loopt vooruit op de zaken. MM kan dit aan de medewerker vragen en die kan aangeven dat hij dit inderdaad heeft gezegd.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
19 okt 2019 15:47
Je loopt vooruit op de zaken. MM kan dit aan de medewerker vragen en die kan aangeven dat hij dit inderdaad heeft gezegd.

Het is geen medewerker van MM, dus waarom zou MM dat dan vragen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
19 okt 2019 15:57
alfatrion schreef:
19 okt 2019 15:47
Je loopt vooruit op de zaken. MM kan dit aan de medewerker vragen en die kan aangeven dat hij dit inderdaad heeft gezegd.

Het is geen medewerker van MM, dus waarom zou MM dat dan vragen?
Juist!
En dan daarbij : Ik ga er van uit dat de medewerker van BE hierover gaat jokkebrokken , die gaat het hachje van BE redden , denk ik maar zo 8) .

sake1987

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door sake1987 »

ZeerPrivé schreef:
19 okt 2019 15:57
alfatrion schreef:
19 okt 2019 15:47
Je loopt vooruit op de zaken. MM kan dit aan de medewerker vragen en die kan aangeven dat hij dit inderdaad heeft gezegd.

Het is geen medewerker van MM, dus waarom zou MM dat dan vragen?
O MM is MediaMarkt dacht even waarom moet Money Man hier naar toe 🤗

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is natuurlijk geen personeel van mm en ook niet van be. Ze werken natuurlijk voor provisie met een los dienstverband dewaarschijnlijk als ZZP er.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat mensen zich laten lijmen met zo'n cadeaubon. Het gaat toch om het totaalbedrag dat je betaalt?

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door FBtje »

Tsja, die cadeaubon is overdraagbaar, dus als je 'm niet door de papierversnipperaar haalt, heb je echt pech gehad.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar stond die bon op naam dan, dat het geld van de rekening van je dochter is afgeschreven?

Zo ja, dan moet die bon toch te traceren zijn samen met het product wat ermee gekocht is? Het is een hoop geld, met een beetje geluk zit er een garantiebewijs bij, met een naam en adres.

De politie zal er inderdaad niks mee kunnen doen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem bij waardebon Budget Energie in Mediamarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dochter had een contract afgesloten, dus ze zal alle gegevens verstrekt hebben. En daarna dat contract weer opgezegd, maar “kon” de bon niet teruggeven.

Gesloten