LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Aabell bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Ik heb mijzelf onder bewind laten stellen bij Aabell bewindvoering.

Helaas zijn er enkele problemen ontstaan.
Toen ik ging verhuizen wilde ik overleggen over elke nieuwe woning, voordat ik deze aannam. Dit om te voorkomen dat ik een woning zou accepteren die niet in het budget zou passen. Helaas kreeg ik geen reacties op mijn mailtjes en als ik belde was er niemand aanwezig en zou ik teruggebeld worden, wat dus niet gebeurde.

dit resulteerde erin dat ik een woning niet kon accepteren als ik ging kijken omdat ik niet achter de rug van de bewindvoerder wilde handelen.

Uiteindelijk toch een woning gevonden met een huurprijs net zo laag als de huidige.

Ik heb toen bewust contact opgenomen om de bewindvoerder te laten weten dat ik ging verhuizen en gevraagd of zij er zorg voor kon dragen dat alles op tijd verhuisd werd.. en vooral dat internet en telefonie op tijd weer aangesloten zou zijn in mijn nieuwe woning. Dit werd toegezegd.

Tenslotte heb ik 2 maanden zonder vast internet, telefoon en televisie gezeten. Dit was echt ondoenlijk. Als je in een nieuwe kale woning zit waar je continu moet overleggen over fouten in de oplevering, contact moet opnemen met bedrijven en hun gegevens opzoeken, ben je afhankelijk van internet. Ook werkt mijn navigatie op internet en moest ik 3 keer per week tussen mijn nieuwe woning en de oude in Brabant heen en weer rijden. Ik was genoodzaakt dit te doen op mijn mobiele telefoon waar ik dus extra moest betalen voor de bijkomende mb's . De rekeningen hiervoor kreeg ik binnen, maar ik mailde wel continu met de bewindvoerder om haar te laten weten dat ik nog steeds zonder internet zat en daardoor hoge kosten moest maken. De enige reactie die ik steeds kreeg was dat ze op vakantie was en wel iets zou laten horen als ze terug was, wat dus nooit gebeurde.

Daarnaast liepen de kosten voor het bellen ook op. Dit was via een andere mobiele provider. Ik heb een contract met daarop 600 belminuten en was daar nog nooit overheen gegaan. De rekeningen kreeg ik niet binnen. Nu laat de bewindvoerder mij na 3 maanden hoge telefoonrekeningen weten dat er hoge telefoonrekeningen binnen komen. Ik had geen mogelijkheid dit te weten, aangezien ik de post niet binnen krijg en begrijp niet waarom ik hier niet meteen de eerste maand van op de hoogte ben gesteld.

Nu zijn er dus hoge kosten gemaakt voor internet en telefonie. De bewindvoerder wijst naar mij. ik ben van mening dat de bewindvoerder verantwoordelijk is omdat deze heeft nagelaten een internet en vaste telefonie abonnement af te sluiten en heeft nagelaten mij tijdig te informeren over de overschrijding van mijn belminuten en de hoge telefoonrekeningen.

Mijn vraag is.. Kan ik de gemaakte kosten op de bewindvoerder verhalen
Ik voel mij wanhopig en machteloos. Ik ben overgeleverd aan deze persoon. Ik kan en mag niets zelf doen en moet maar accepteren dat er nooit een reactie komt op mailtjes en er problemen ontstaan omdat dingen te laat of niet geregeld worden.

arno65
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2016 21:15

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door arno65 »

Wij hebben al enkele jaren zeer slechte ervaringen met deze firma , ze doen er alles aan om jou maar zo lang mogelijk van hen afhankelijk te houden
Ze betalen je rekeningen niet of niet op tijd , geven geen duidelijke stand van zaken door etc etc
Graag zou ik in contact komen met alle mensen die dezelfde soort problemen hebben als bovenstaande bericht en ons bij Aabell , ben er nu helemaal klaar mee
Niet bereikbaar , altijd op vakantie , afspraken niet nakomen zodat jij weer in de problemen komt !! Dit bedrijf komt hun afspraken niet na en geven geen antwoord op Uw vragen binnen 2 dagen wat volgens de regels van branche vereniging bewindvoerders Bpbi wel zo staat vermeld in hun voorwaarden.

OnlyLieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2016 21:52

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door OnlyLieke »

Hallo,

Hier ook problemen bij Aabell.
Ook voor mijn partner hebben ze schulden gemaakt!
Zijn jullie inmiddels al overgestapt, of andere stappen ondernomen?
Waar komen jullie vandaan?
Misschien kunnen we samen iets beginnen?
Mijn partner en nog een bekende van me willen overstappen, maar ze hebben er wat moeite mee om de eerste stap te zetten, en vooral HOE ze die stap moeten zetten..

Wij wonen in Bergen op Zoom.

Groetjes

dodge200
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2017 10:19

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door dodge200 »

Hoe het begon met Aabell

We hadden schulden waar we nou wel een uit wilden komen.
via internet gevonden Aabell Budgetbegeleiding & Bewindvoering v.o.f .
Uitgelegd wat er aan de hand was (geen probleem zij ze).
We moesten wel onder bewind voering vallen om dat we dan sterker stonden (zo gezegd zo gedaan).
De eerste 3 jaar was het bijna gedaan met mijn schulden (hiep hoi).
Het 4e jaar kwam ik achter dat het kasboek (waar je in kan kijken en volgen) niet klopte.
Door gegeven aan [Tekst verwijderd door de Moderator] ( hoofd van Aabell) en ze zou er naar kijken (maar doet er niets mee).
Na een paar maanden nog niets .
Toen kwam er een nieuwe medewerker [Tekst verwijderd door de Moderator] die de administratie deed en aan haar ook door gegeven en zij zou er naar kijken ( doet ook er niets mee zal wel vragen aan [Tekst verwijderd door de Moderator]).
Alles moeten we met haar bespreken ([Tekst verwijderd door de Moderator]) want zij zou ons verder helpen.
Alles wat je aan [Tekst verwijderd door de Moderator] vraagt moet ze eer vragen aan [Tekst verwijderd door de Moderator] zelf durft ze geen actie te ondernemen.
En toen kregen we [Tekst verwijderd door de Moderator].
Daar ook door gegeven dat het kasboek niet klopte, hij zou er ook naar kijken en deed ook niets.
En een conflict dat de betaling niet goed werden gedaan (en ik maar weer bellen naar Aabell).
na een paar maanden nam [Tekst verwijderd door de Moderator] het weer over en ze zou er voor zorgen dat het wel goed ging.
We kregen weer een nieuwe medewerker van Aabell : [Tekst verwijderd door de Moderator] .
zij zou eerst het dossier lezen en dan weet ze hoe en wat er aan de hand is.
Helaas word ook niet gedaan of gelezen (jammer).
[Tekst verwijderd door de Moderator] zou ons wel ff helpen (helaas van de wal in de sloot) en moest veel vragen aan [Tekst verwijderd door de Moderator].
We hebben schulden bij GGN en daar wilden ze geen telefoontje aan wagen en de schulden lopen op en ze doen alleen maar schrijven.
[Tekst verwijderd door de Moderator] zij wij zijn verantwoordelijk voor en de boete die nu komen zijn voor onze rekening wij betalen een gedeelte.
Ik heb het kas boek goed bij gehouden omdat ik een exel geschreven heb wat er in en uit gaat om het bij te houden. (exel bestand kunt u zo krijgen met uit leg)
Ik heb nooit de betaling die Aabell zou doen of gezien , ook niet terug te vinden in het kasboek.
En ze zeggen dat ze het betaald hebben (bewijs is er niet , beloven alles maar doen kennen ze niet).
We hebben toen maar naar PBPI (Professionele Bewindvoerders en Inkomersbeheerders)
die kan je verder helpen met een klachten formulier en hebben ook een klachten formulier van Aabell.
We hebben ook iemand van de gemeente ( sociaal team ) in geroepen en met hun hebben we een brief op geteld die naar de rechtbank (waar je aan gemeld ben) om over te gaan naar een andere Bewindvoering.
Na ongeveer 7 jaar zijn wij weg bij Aabell En hebben we een andere bewind voering (ben ik heel blij mee en gaat nu goed).

Hoe te handelen:

Eerst klachten in dienen bij Aabell en gelijk bij PBPI (Professionele Bewindvoerders en Inkomersbeheerders)
zorg dat je een sociaal team in de achtergrond heb en die mee wil werken.
na dat je de klachten heb in gediend print je de hele kas boek uit of zorg dat je kopijen heb dan heb je op de pc het bewijs staan.
Na (als de klachten behandeld zijn) kijk je gelijk welke Bewindvoering in de buurt zit en neem met je sociaal team contact op met de nieuwe Bewindvoering en leg uit wat er aan de hand is.
Dan schrijf je een brief naar de rechtbank voor overplaatsing (waar je aan gemeld ben)
Daarna moet je wachten op de brief van de rechtbank.
Zo dra je die heb kan je verder.

Let op!!!! Aabel stuurt niet het hele dossier op naar je nieuwe Bewindvoering (blijf er wel om vragen anders is het voor niets geweest.
Hoop dat er meer mensen zijn zo als wij en hier in herkennen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2018 16:23, 6 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door berndv »

dodge200 schreef:ik zit ook al 8jaar bij Aabell en wil hun stoppen met het praktijk en zoek mensen die dat ook willen
heb contact met BPBI en gaan er voor

vriendelijke groet
Als u een klacht heeft, kunt u toch de klachtenprocedure bij het BPBI doorlopen?

http://www.bpbi.nl/particulieren.html?p=240

Jessicav1996
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017 10:22

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door Jessicav1996 »

Hallo allemaal.

Ik sie hier meerdere mensen die problemen hebben gehad met aabbel bewindvoering.
Nu heb ik dit al een vaker zien staan, en zag ook iemand met de vrsag of we hier met ze alle wat aan kunnen doen??
Mijn vriend zit namelijk bij hen onder bewindvoering en heeft o.a ook problemen met dingen die niet betaald worden, soms krijgt hij gewoon geen leefgeld of worden er andere dingen van zijn leefgeld betaald. Ze reageren niet op emails. Komen afspraken niet na. Krijgen hen niet aan de telefoon.
We sijn zelfs eens zonder dat ze dat wisten helemaal daarheen gereden om ze toch te kunnen spreken. Allemaal afspraken met ze gemaakt maar zodra we terug thuis waren was het weer hetzelfde.
Nu op dit moment zit myn vriend bij traverse. Hij gaat daar een brief opstellen en we gaan een rechtszaak beginnen want dit kan zo niet langer. Het gaat om zijn geld! En hij komt steeds meer in de problemen.
Nu hoop ik dat jullie dit lezen. En iedereen die er ook problemen mee heeft / gehad met my contact op willen nemen. Misschien dat we er met zijn alle wat aan kunnen doen.

Hoop iets van jullie te horen. Wij zijn eigenlijk ten einde raad.
Groetjes jessica vermeulen

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik maak me meer zorgen over de kapitaalvernietiging. Deze mensen kunnen overduidelijk niet met geld overweg en krijgen het zelfs voor elkaar om onder bewindvoering nog meer geld uit te geven. En maar huilen dat het niet hun schuld is. En wie draait er uiteindelijk voor op? Juist....

wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

@ revoked: Ik zou me eerder zorgen maken over de kapitaalvernieting door slechte bewindvoerders. Slachtoffers hebben geen inzage in hun post en krijgen pas te horen dat er schulden zijn als er zaken worden afgesloten. Dit zijn de zwakkeren in de maatschappij die via de rechtstaat afhankelijk worden gemaakt van criminelen die zichzelf betalen maar niet de rekeningen van de ouderen, zieken en gehandicapten van de maatschappij voldoen. Er worden onnodig schulden en incassokosten gemaakt waar die er niet waren. Ik ging met spaargeld bewind in. Dat is nu op aan meer dan 3000 euro onnodige incassokosten, omdat er rekeningen niet betaald zijn, terwijl er voldoende geld ontvangen werd.

Een klacht bij het BPBI is ingedient en gegrond verklaard. En nu?
Ook een rechtszaak is aangevraagd in maart vorig jaar, maar er zijn zoveel problemen met bewindvoerders en rechters lopen hierdoor zo achter dat deze een jaar later nog altijd niet in behandeling is genomen.

Ondertussen sta ik bijna op straat. Buiten mijn eigen schuld om.
@ Jessica: Het spijt me dat jij dit ook mee moet maken. Ik heb je een pb gestuurd. Iedereen die problemen heeft met Aabell is welkom om contact met mij op te nemen. Misschien kunnen we samen een vuist maken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door sjohie »

Jessicav1996 schreef:Hallo allemaal.

Ik sie hier meerdere mensen die problemen hebben gehad met aabbel bewindvoering.
Nu heb ik dit al een vaker zien staan, en zag ook iemand met de vrsag of we hier met ze alle wat aan kunnen doen??
Mijn vriend zit namelijk bij hen onder bewindvoering en heeft o.a ook problemen met dingen die niet betaald worden, soms krijgt hij gewoon geen leefgeld of worden er andere dingen van zijn leefgeld betaald. Ze reageren niet op emails. Komen afspraken niet na. Krijgen hen niet aan de telefoon.
We sijn zelfs eens zonder dat ze dat wisten helemaal daarheen gereden om ze toch te kunnen spreken. Allemaal afspraken met ze gemaakt maar zodra we terug thuis waren was het weer hetzelfde.
Nu op dit moment zit myn vriend bij traverse. Hij gaat daar een brief opstellen en we gaan een rechtszaak beginnen want dit kan zo niet langer. Het gaat om zijn geld! En hij komt steeds meer in de problemen.
Nu hoop ik dat jullie dit lezen. En iedereen die er ook problemen mee heeft / gehad met my contact op willen nemen. Misschien dat we er met zijn alle wat aan kunnen doen.

Hoop iets van jullie te horen. Wij zijn eigenlijk ten einde raad.
Groetjes jessica vermeulen
Dat zijn vaak ook de redenen, dus dat men niet op tijd begint met communiceren met aankomende schuldeisers, dat dit soort bureau's überhaupt nodig zijn. :wink: Maar goed, als ze geen leefgeld overmaken zijn het niet de beste in de branche, kan je inderdaad beter proberen over te stappen, ik hoop voor jou en je vriend dat jullie de problemen via Traverse uiteindelijk wél het hoofd kunnen bieden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

Revoked schreef:Ik maak me meer zorgen over de kapitaalvernietiging. Deze mensen kunnen overduidelijk niet met geld overweg en krijgen het zelfs voor elkaar om onder bewindvoering nog meer geld uit te geven. En maar huilen dat het niet hun schuld is. En wie draait er uiteindelijk voor op? Juist....
Dat mensen in de financiële problemen zijn gekomen kan vele oorzaken hebben..... dat is niet 1-2-3 zo te veroordelen .
De commerciële bewindvoerdersbureau.s verrijzen explosief , er is veel geld te " verdienen " ;
van de week nog een uitgebreide reportage op tv geweest waaruit blijkt dat er veel malafide bureau.s zijn waarbij de bewindvoerder zn werk niet naar behoren doet en de schuldenaars in nog veel grotere problemen zijn gekomen .

Ook een kantonrechter vertelde dat ze niet meer fatsoenlijk de tijd hebben om de dossiers te bestuderen, max 10 min per dossier!
Rechtbanken worden overspoeld met wanhopige ontslagaanvragen van deze louche bewindvoerders door deze schuldenaars.
Er zijn nog wel degelijk ook bonafide bewindvoerders , maar het is ongewis...je weet niet of je het treft en anders zit je gewoon vast aan deze oplichters die door tijdgebrek vd rechtbanken niet voldoende worden gecontroleerd.

stofzuigertje

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een wettelijke regel zou komen dat als de bewindvoerder een fout maakte die de extra kosten moet betalen...

En ook dat ze goed bereikbaar moeten zijn voor verhuizen en zo.... of vragen!

De klanten zijn niet in staat dit zelf te doen, en je geeft ze een blanco volmacht... zij moeten er dan voor zorgen voor zover de klant alles op tijd aanleverde voor een goed beleid en op tijd alles te betalen en regelen!
Naast de inkomsten van deze bedrijven zouden ze ook verantwoordelijk moeten worden voor de financiële gevolgen als ze bewijsbaar fouten maken of geen goede info terug geven.
Wel is er vaak een tekort aan bedrijven/mensen die dit werk willen doen dus overstappen is een ramp...
De goede hebben lange wachtlijsten dus even een andere, dat is leuk roepen maar als er geen andere zijn?

atlas1302

Re: Problemen met Aabell bewindvoering

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Misschien moet AABELL zelf wel onder bewind worden gesteld, zo te horen en te lezen bakken ze er weinig van. Wat is er eigenlijk allemaal loos met deze tak van sport, je hoort weinig goede berichten in ieder geval.

Mijn moeder staat ook onder bewind en ze zou ook een mentor krijgen, als enige zoon hoor ik nooit iets van deze partijen terwijl er toch afgesproken is om regelmatig kontakt te houden omdat ik in het buitenland zit. Op deze manier wordt het allemaal wel erg lastig voor deze mensen en de kinderen die er indirect mee te maken hebben.

Gesloten