LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regels rond ip-camera in de tuin

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door tttlocke »

taxikemperman schreef:
04 okt 2019 17:51
Ik verwijs je naar www.politie.nl/cib
Hier staan de regels duidelijk uitgelegd
Dat zal best, maar de link leidt terug naar dit topic.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er staat een foutje in de code. Met www.politie.nl/cib moet het lukken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
04 okt 2019 13:31
De beelden mogen namelijk ook gebruikt worden als bewijs als deze onrechtmatig zijn.
Maar ik neem aan dat als iemand hier met een klacht komt omdat onrechtmatig gemaakte beelden worden gebruikt als bewijs, jij toch wel met wetsartikelen komt om die vragensteller meteen gelijk te geven. Het is immers onrechtmatig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door tttlocke »

Die vragensteller heeft dan gelijk met zijn klacht dat de beelden überhaupt gemaakt zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat ze gebruikt mogen worden als bewijs.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

ExCt. Onrechtmatig betekent niet onbruikbaar.

Hennie57
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2019 20:08

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door Hennie57 »

Allemaal bedankt voor de reactie , alleen voor die negatieve natuurlijk niet.

even misschien nog wat duidelijker, toen wij daar kwamen wonen heb ik meteen een vergunning aangevraagd bij de woninbouw om een schutting te plaatsen. Vergunning gekregen en geplaatst ik ben de enige die dit heeft. de schutting heeft hij zonder overleg weggehaald eveneens de watervaste panelen zonder mijn toestemming?. De draagbalk die aan de muur zit is 11 cm gezakt dus als het ware hij hangt naar beneden toe de staanders die dit moesten opvangen zijn verdwenen. Oud hout nee was allemaal nieuw evenals de rietmatten nieuw, alles wat er vernield word is in mijn tuin ruim 30 cm van de erfgrens af, hij dringt mijn tuin binnen ZONDER dat ik er toestemming voor heb verleent, nogmaals op advies van de poltitie camera opgehangen zodat HUN dan een foto of wat dan hebben voor de opzettelijkheid.??? bulshit de opzettelijkheid is al aangegeven tijdens het gesprek met de politie omdat ze het niet mooi vinden. Ik vind soms ook dingen niet mooi maar daarom geeft het mij het recht nog niet om het te vernielen en om in iemand zijn tuin te komen lijkt mij.. En wat voor een buurman ik ben een gewone die er hard werk voor zijn centen en ik doe zaken niet stiekum zoals hij.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je mag een camera ophangen zolang hij alleen je eigen tuin filmt...

alles erbuiten is verboden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door tttlocke »

Hawk-Eye schreef:
11 okt 2019 13:49
je mag een camera ophangen zolang hij alleen je eigen tuin filmt...

alles erbuiten is verboden.
Zucht.....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hawk-Eye schreef:
11 okt 2019 13:49
je mag een camera ophangen zolang hij alleen je eigen tuin filmt...

alles erbuiten is verboden.
En, waar staat dat in de wet precies?
Niet in het stukje waarin ze aangeven dat openbare weg WEL gefilmd mag worden (zoals meerderen al hebben aangegeven).


Misschien met die 'hawk-eye' toch eens langs de opticien?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

https://www.politie.nl/themas/camera-in ... enbare-weg

iemand anders napraten zonder de feiten te checken is makkelijk, tegen een ander zeggen dat ie naar de opticien moet ook, zoeken en lezen is blijkbaar wat moeilijker???

taxikemperman
Berichten: 629
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door taxikemperman »

@hawkeye
U leest niet goed.
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is.
Daarbij gaat het hier niet om openbare weg maar om priveterrein.
Ook hier geldt dat een stukje overlapping toegestaan is.

jveen2015
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2015 23:31
Contacteer:

Re: Regels rond ip-camera in de tuin

Ongelezen bericht door jveen2015 »

Een beveiligingscamera ophangen in de tuin en rondom je huis is gewoon toegestaan, wat niet mag is je buren filmen dat is logisch mits ze toestemming geven en als ze toestemming geven laat de buurman dan ook voor tekenen dat zijn tuin in beeld komt en dat hij dat prima vindt, kan ook handuig zijn als bij de buurman wordt ingebroken, daarnaast als je een bewakingscamera gaat richten naar de tuin, dan wil dat niet altijd zeggen dat de buurman ook gefilmd wordt, je kan namelijk bij vrijwel all IP camera's en analoge beveiligingscamera's in het menu zo instellen dat de buurman nooit in beeld zal komen, de stukken van de buurman wordt zwart gemaakt waardoor je niks meer ziet van de buurman. Dit kan je zelfs uitvoeren met beweegbare ptz beveiligingscamera's. Als ik een gouden tip mag geven, kijk even naar deze site.

[commerciële link door moderator verwijderd]

Je hebt daar een heleboel informatie en als iets niet duidelijk is gewoon even bellen, ze zijn op de hoogte van wetten en privacy bij het plaatsen van een beveiligingscamera systeem.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2021 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link door moderator aangepast

Gesloten