LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BENNOSS
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018 11:07

Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door BENNOSS »

Mijn vrouw en ondergetekende hebben gezamenlijke rekening geopend in 2014 bij de ING bank. In februari 2016 hebben we onze gezamenlijke rekening opgeheven via de website, eerst uiteraard het geld wat er nog op stond overgeboekt en hierna is de rekening via de website opgezegd. Op de website wordt vermeld dat alles is afgesloten en hierna konden we niet meer bij de rekening, normaal dus. Afgehandeld zou je denken, want als dat niet zo zou zijn dan kun je van financiële instelling zoals een bank wel verwachten dat ze actie ondernemen om hun recht, wat dit dan ook mag zijn wordt gehaald.
In maart 2017 krijgen we een brief van de ING, dat we een betalingsachterstand hebben en dat we deze moeten betalen, zie brief 1. Hierop contact opgenomen met de ING en na lang wachten en vele gesprekken onderling met verschillende ING afdelingen en intern met collega’s wordt duidelijk dat de rekening inderdaad in 2016 is opgezegd en goed is afgesloten. Waarom wij deze brief van de ING nog ontvangen dat is niet duidelijk, niemand kan bij de ING nog nagaan hoe het een en ander is afgewikkeld. Wel is blijkbaar duidelijk dat wij als ex cliënt de rekening hebben opgezegd. Er wordt excuus aangeboden en bevestigd dat we geen brieven meer krijgen van de ING en de persoon, beloofd dit met haar hand op haar hart. Dus ja duidelijke kan het niet, fijn dat ING dit nu toch oplost, want we maken allemaal wel eens een foutje. Voor ons was die dag duidelijk, we krijgen geen brieven meer van de ING en zeker geen aanmaningen meer.
Toch krijgen 7 maart 2017 een brief, zie brief 2 van de ING, hier worden we niet blij van want de persoon van de ING heeft toch kortgelden aangegeven dat alles nu goed is geregeld en dat er geen wederzijdse verplichtingen meer zijn. We hadden nog aan de ING gevraagd of ze een bevestiging willen sturen van dat de rekening is opgeheven enz. maar dat doet de ING niet als bank. Hierna een man die serieus te werk en belt ons persoonlijk terug om uit te leggen dat het toch een misverstand was. Nu opgelost, nooit geen brieven meer van de ING, want als er z’n brief binnenkomt, wordt je toch een beetje ongerust, je gaat bellen, dat duurt meestal lang en niet alle klantmedewerkers zijn zo vriendelijk om echt naar je te luisteren, zeker als het een probleem is die ze niet kunnen oplossen.
Weer een jaar verder, nu 2018 krijgen we een schrijven van ING, brief 3 Nu een afschrift van de betaalrekening en wat blijkt we hebben een achterstallige betaling en of we dit maar in orde wil maken, want ja wie wil nu een debet saldo hebben, want bij een bank moet je daar veel geld voor betalen en dat mag je zeker niet te lang laten duren. Het is 10 juni 2018, inmiddels en ja dat wordt weer bellen.
Dus gebeld, nu de eerste vrouw die ik aan de lijn had luisterde goed en vroeg door ging even intern overleggen. Hierna melde ze dat we niet bij hun afdeling moesten zijn maar bij de andere afdeling. Geen keus dus in deze, dus maar weer gebeld, en ook op deze ING afdeling snapte ze er niets van, het rekeningnummer bestond niet eens en dan toch brieven krijgen. Dus alles weer uitgelegd, wat u allemaal al hebt kunnen lezen en na intern ING overleg, gaf deze mevrouw aan het nummer te bellen wat we eerder hadden gebeld voordat ik op deze afdeling terecht kwam, Dus nu was mijn energie en van mijn telefoon ook op,
Toch de andere dag weer een poging gedaan. Een gesprek gehad een mevrouw, die heel goed luisterde en aangaf intern dit kort te sluiten, dit duurde wel erg lang zeker 10 minuten en hierna werd ook de verbinding verbroken
Maar bij een volgende poging kwam er een man aan de lijn, die serieus met mijn vraag verder ging en ons echt wilde helpen maar eigenlijk niet kon omdat de ING organisatie dit zelf niet toelaat.
Maar hoe dan ook plotseling blijkt dat de rekening is opgezegd per 2 juni 2018, wie dit heeft gedaan kan niet duidelijk worden gemaakt, maar ik verzeker u, wij niet, want bij ons is dit gebeurd in 2016. En ook is weer door ING uitgelegd dat we niets hoeven te betalen en dat we ook geen brieven meer krijgen van de ING, alles is afgehandeld. Het verwonderde de medewerker dat we dit laatste allemaal niet meer konden geloven en dat we graag een bevestiging hiervan ontvangen, maar nee dat doet de ING bank niet.
Inmiddels weer 2 uur verkeerde energie kwijt, je zou er bijna onenigheid met je partner over krijgen en met een telefoon zonder bel tegoed.
Hoe los je nu zo iets op , de klantenservice geeft aan dat het rekening niet meer bestaat, ze sturen je naar verschillende afdelingen, geven antwoorden waar het probleem niet mee wordt opgelost. Dusw aar je weinig aan hebt. Radeloos en machteloos wordt je hiervan dat je zo onmenselijk wordt behandeld door een financieel instituut ING, wat eigenlijk niet meer dan een Nuts bedrijf dient te zijn. Ik voel me leeg gezogen door de ING
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jun 2018 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Een duidelijke brief/klacht schrijven dat u niets meer wenst te ontvangen en dat onaangetekende brieven ongelezen worden weggegooid en dreigen met rekeningen voor telefoonkosten, uw persoonlijke tijd a €75/uur etc.

Verder op zoveel mogelijk forums de gang van zaken plaatsen. Klacht indienen bij KiFid.

Kopie bewaren. Klaar.
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 04 okt 2018 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Lowieze »

U had gebruik kunnen maken van chatten, Twitter, Facebook om gratis contact te krijgen met ING. Desnoods nog naar een ING-kantoor als die bij u in de buurt zit.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, soms gaat iets fout, en blijft het fout gaan. Maar dat is echt niet onmenselijk hoor.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Wat ik weet bij de ING is dat er een software fout is in het systeem. Wat je kunt doen is naar een ING-kantoor te gaan. Daar je brieven die je hebt ontvangen mee te nemen. Het betreffende ING-kantoor een klacht in te laten dienen. Wij hadden tijdje terug ongeveer een jaar problemen gehad met het overboeking van ING rekening naar de groter groei rekening van de ING. het heeft een jaar geduurd voordat we wisten wat het probleem lag. Verschillende keren klantenservice gebeld, kregen als reactie: het computer kan het rekeningnummer niet lezen. Hebben zelf aangegeven, dat ze het dan maar handmatig moeten invoeren. Dal bleek ook nog wat moeilijk te zijn. Totdat we bij het ING-kantoor kwamen voor uitleg. Deze dienden een klacht in tegen de klantenservice van ING. Blijkbaar, was dit de oplossing. De klantenservice melde dat eer een softwarefout zit in het systeem, waardoor er problemen zijn met bepaalde rekeningnummers. Tot dit probleem is opgelost , dienen ze toch handmatig de overboeking naar de groter groei rekening met de hand in te voeren. We kregen de onkosten vergoedt. We hebben tevens een bos bloemen ontvangen van de ING.
Het kan dus zijn, dat het daarom ook lastig is om een ING rekening op te zeggen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door renewouters »

Fiesiekus schreef:Een duidelijke brief/klacht schrijven dat u niet smeer wenst te ontvangen en dat onaangetekende brieven ongelezen worden weggegooid en dreigen met rekeningen voor telefoonkosten, uw persoonlijke tijd a €75/uur etc.

Verder op zoveel mogelijk forums de gang van zaken plaatsen. Klacht indienen bij KiFid.

Kopie bewaren. Klaar.
Maar kom dan wel met een verrekt goeie onderbouwing van die 75/uur als je serieus genomen wilt worden.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Helaas zou het bij de meesten bekent moeten zijn dat bij het opzeggen van een betaalrekening bij ING er minimaal een sado van € 20,- op de rekening moet staan om de achteraf te betalen kwartaal kosten te verrekenen. Dus om eerst het saldo er af te halen en daarna op zeggen gaat gegarandeerd fout.

BENNOSS
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018 11:07

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door BENNOSS »

Ik bedankt de personen die een reactie hebben gegeven en zal in het kort hier op antwoorden
1) inderdaad brief/klacht sturen met eis en dit aangetekend versturen, is een goede stap
2) sociale media gebruiken is lastig hier, omdat ik ook telefonisch een standaard antwoord krijg, kort gezegd het probleem ligt bij u en wij kunnen u niet hiermee helpen. U moet het zelf oplossen. Ook bij de plaatselijke bank geweest en daar zaten ze niet te wachten op iemand met z’n probleem, we hebben bijna dwingend gevraagd om toch naar het hoofdkantoor te bellen. Hierna de reactie uw rekening is afgesloten en u krijgt geen aanmaningen meer. Dan onze vraag wilt u dit schriftelijk bevestigen, dab zegt de ING, door de gehele organisatie. Dan doen wij nooit.
3) fouten worden overal gemaakt en ik maak ze ook. Dat is een terechte redenering maar dit lost niets op dus ja ik kan hier niets mee


Rest volgt

BENNOSS
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018 11:07

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door BENNOSS »

Hallo L. Vanuit dezelfde klacht waarin je privé in gesprek bent gegaan, hebben wij jou geïnformeerd over de ontstane achterstand op de rekening. Tevens hebben wij jou een jaar geleden een brief verstuurd aangaande deze achterstand. Heb je deze destijds niet ontvangen? De print screen die je meestuurt is een print screen van oktober 2016. Hieruit blijkt niet dat je de rekening hebt beëindigt. Het lijkt erop dat de beëindiging destijds niet is uitgevoerd. Had je daarvan wel een bevestiging ontvangen? Je ontvangt de post binnen enkele werkdagen. Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt. Vriendelijke groet, ING Webcare

Ik krijg een antwoord, het lijkt wel of ik deze persoon goed ken. De inhoud van de reactie klopt niet en ik vind dit gewoon niet kunnen, zo ga je toch niet om met elkaar..
Maar goed, het ergste is nog dat het duidelijk is waar het fout is gegaan, dat is fijn dat dit nu zo goed bekend is dan hadden we in 2017 dit al kunnen oplossen, bij de eerste brief.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door CB »

BENNOSS schreef:Hallo L. Vanuit dezelfde klacht waarin je privé in gesprek bent gegaan, hebben wij jou geïnformeerd over de ontstane achterstand op de rekening. Tevens hebben wij jou een jaar geleden een brief verstuurd aangaande deze achterstand. Heb je deze destijds niet ontvangen? De print screen die je meestuurt is een print screen van oktober 2016. Hieruit blijkt niet dat je de rekening hebt beëindigt. Het lijkt erop dat de beëindiging destijds niet is uitgevoerd. Had je daarvan wel een bevestiging ontvangen? Je ontvangt de post binnen enkele werkdagen. Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt. Vriendelijke groet, ING Webcare

Ik krijg een antwoord, het lijkt wel of ik deze persoon goed ken. De inhoud van de reactie klopt niet en ik vind dit gewoon niet kunnen, zo ga je toch niet om met elkaar..
Maar goed, het ergste is nog dat het duidelijk is waar het fout is gegaan, dat is fijn dat dit nu zo goed bekend is dan hadden we in 2017 dit al kunnen oplossen, bij de eerste brief.
en neem volgende keer je belangrijke telefoongesprekken op. ACR callrecorder is een hele goede, waarvan de pro versie ongeveer € 2,- kost. Ik gebruik deze zelf ook en is zijn geld meer dan waard.

Riksela
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2017 09:26

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Riksela »

Jantje7 schreef:Helaas zou het bij de meesten bekent moeten zijn dat bij het opzeggen van een betaalrekening bij ING er minimaal een sado van € 20,- op de rekening moet staan om de achteraf te betalen kwartaal kosten te verrekenen. Dus om eerst het saldo er af te halen en daarna op zeggen gaat gegarandeerd fout.
Klopt dit staat vermeld op de site als je opzoek hoe je een rekening kan opzeggen.
Vorig jaar ook de gezamenlijke rekening van mij en mijn ex opgezegd.

€20 erop laten staan en aangegeven op het online formulier dat het restant naar mijn rekening overgemaakt moest worden.

Binnen paar weken was alles geregeld, kwartaalkosten betaald en kreeg ik het restant terug op mijn rekening.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door honza23 »

Jantje7 schreef:Helaas zou het bij de meesten bekent moeten zijn dat bij het opzeggen van een betaalrekening bij ING er minimaal een sado van € 20,- op de rekening moet staan om de achteraf te betalen kwartaal kosten te verrekenen. Dus om eerst het saldo er af te halen en daarna op zeggen gaat gegarandeerd fout.
Onzin.
Heb de rekeningen van mijn moeder na haar overlijden leeg gehaald, en opgezegd. En dat ging gegarandeerd goed.
En hoe wou je geld laten staan op een rekening die opgeheven wordt??

Simpelste oplossing: kijk naar alle automatische incasso's van een rekening en meld het opzeggen van de rekening daar zsm, zet die ook op een papier zodat je weet waar zaken eventueel fout kunnen gaan. Zelfde voor zaken waar geld voor verwacht wordt.
Haal de hele rekening leeg en zeg deze op.
Geef contact-info door: als er binnen een jaar dan geld binnen komt of afgeschreven moet worden nemen ze contact met je op.

Zo deden wij dat bij de RABO en bij ING en geen enkel probleem gehad.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Brainless »

honza23 schreef: Onzin.
Heb de rekeningen van mijn moeder na haar overlijden leeg gehaald, en opgezegd. En dat ging gegarandeerd goed.
En hoe wou je geld laten staan op een rekening die opgeheven wordt??
Opzeggen bij overlijden zijn andere regels en kosten mee gemoeid dan bij "gewoon" opzeggen:
Voor uw betaalrekening betaalt u kosten. Zegt u de betaalrekening op, dan verrekenen we deze kosten met u. Het is daarom belangrijk dat u minimaal € 20 op uw rekening laat staan. Zijn de kosten verrekend? Dan maken we de rest van het saldo over naar de rekening die u heeft opgegeven.

Speedy123
Berichten: 1054
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lowieze schreef:U had gebruik kunnen maken van chatten, Twitter, Facebook om gratis contact te krijgen met ING. Desnoods nog naar een ING-kantoor als die bij u in de buurt zit.
Nee hoor, als de rekening overgedragen is aan bijzonder beheer, werken al deze opties niet meer. Dan kan alleen die afdeling de klant nog helpen, adnere afdelingen mogen dan niets meer doen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
Lowieze schreef:U had gebruik kunnen maken van chatten, Twitter, Facebook om gratis contact te krijgen met ING. Desnoods nog naar een ING-kantoor als die bij u in de buurt zit.
Nee hoor, als de rekening overgedragen is aan bijzonder beheer, werken al deze opties niet meer. Dan kan alleen die afdeling de klant nog helpen, adnere afdelingen mogen dan niets meer doen.
Bijzonder beheer? TS heeft de klantenservice gebeld en werd daar van het kastje naar de muur gestuurd. Schijnbaar was er geen één afdeling die hem kon helpen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Lowieze schreef:U had gebruik kunnen maken van chatten, Twitter, Facebook om gratis contact te krijgen met ING. Desnoods nog naar een ING-kantoor als die bij u in de buurt zit.
Nee hoor, als de rekening overgedragen is aan bijzonder beheer, werken al deze opties niet meer. Dan kan alleen die afdeling de klant nog helpen, adnere afdelingen mogen dan niets meer doen.
Er is helemaal geen sprake van bijzonder beheer.

stofzuigertje

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de ING site bekeek en goed leest zie je hoe je moet opzeggen.
Niet zelf saldo weg halen maar nieuwe rekening waar ze het rest bedrag naar mogen overboeken opgeven.

Die regels goed lezen en opvolgen en dus eigen schuld als je het anders doet!
Zelfs voor mij als oude Postbank klant zonder ooit ING gehad te hebben makkelijk te vinden!

crazyritten
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2017 12:11

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door crazyritten »

Ook hier problemen met de ING.
Heb 3 jaar geleden beide rekeningen van mijn kids opgezegd.
Op beide formulieren een kruisje gezet dat het resterende bedrag moet worden overgeboekt naar een nieuwe rekening.
Beide formulieren in 1 envelop gedaan en opgestuurd.
Beide kids waren minderjarig dus ik als moeder heb opgezegd en getekend.
2,5 jaar later krijgt mijn jongste zoon een brief dat er 9 eurocent rood werd gestaan op de ING rekening. Meerdere keren gebeld en gemaild.
Er werd gezegd dat ik de rekening niet kon opzeggen omdat mijn zoon meerderjarig is. Ja, in 2017 wel idd.
Heb uiteindelijk juridisch loket erop gezet en die vroeg of ik bewijs had van de opzegging. Ik vertelde dat ik foto's had gemaakt en dat ik het vreemd vind dat beide formulieren in 1 envelop hebben gezeten en 1 rekening is daarvan niet opgezegd.
Heb nav het gesprek met het juridisch loket de foto's doorgestuurd via de email en nog steeds werd er verteld dat mijn zoon de enige is die de rekening kan opzeggen daar hij nu 18 was.
Heb mijn zoon de roodstand laten betalen. Door omstandigheden heeft hij niet nog een keer de rekening opgezegd.
Inmiddels per januari dit jaar weer roodstand omdat ze het geld voor gebruik van de pas eraf hadden gehaald. een brief gekregen dat als er niet werd betaald de rekening zou worden stop gezet. Je raad het al... Niet dus.
Nu weer een brief dat het volgende maand een betaalrekening word.
Ik weet niet meer hoe ik dit kan verhelpen. Nog maar een keer mijn zoon laten betalen en rekening opzeggen... Pffff, vervelend bank.
Frustrerend voor iedereen die bij de ING wil opzeggen.

BENNOSS
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018 11:07

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door BENNOSS »

Heerlijk te horen dat er nog meer mensen zijnde dit is overkomen. Kijk als het allemaal goed gaat, kun je eenvoudig aangeven dat het iemand eige schuld is. Nu ik zou zeggen wacht maar, tot het moment iemand u aanklacht dat u niet voldoet aan de procedure en een aanmaning krijgt van de ING en dan hierna als u niet wil betalen omdat u weet dat u in uw gelijk staat, een deurwaarder aan de deur krijgt. Het is makkelijk oordelen van de kant, zegt de schipper altijd :)

Maar in onze situatie heeft de ING nog steeds geen bevestiging gestuurd dat we klaar zijn te elkaar, wel is het bedrag op 0 gezet, want ze overigens zelf hebben laten oplopen omdat er intern niet geluisterd wordt naar de klant. Wat nu wachten tot volgend jaar dat we toch weer een brief krijgen van een ander afdeling die zien dat er iets niet klopt, en of we dan maar weer willen betalen

Foxy010
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 11:33

Re: Rekening bij ING opzeggen blijkt lastig

Ongelezen bericht door Foxy010 »

Hallo forumleden,
Ik heb ook iets te melden over de ING. Zojuist heb ik de 2 ING rekeningen van mijn kinderen opgezegd. Ik wil graag dat ze bij een bank verder gaan die iets beter in de maatschappij staat, al weet je dat uiteindelijk maar nooit natuurlijk....

Opzeggen (en ik ben geen digibeet) bleek nog niet zo makkelijk te zijn. Als je op de ING site ingelogd bent en zoekt naar een menu waar 'opzeggen' geregeld wordt, dan kun je lang zoeken. Het wordt niet vermeld bij het normale keuzemenu. Uiteindelijk heb ik via de zoekfunctie op de site gevonden hoe je kunt opzeggen.
Als je google't op 'opzeggen ING rekening', dan krijg je een paar links van de ING bank te zien. Als je daar dan op klikt, kom je vervolgens op hun normale site, zonder enkele verwijzing naar opzeggen.
Kortom, je wordt gewoon een beetje het bos in gestuurd. ICT'ers van de ING, maak dit gebruiksvriendelijker, aub!

Gesloten