LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roblox Avatar Shop - Content Deleted - Geen refund

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
reanoj
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2020 13:29

Roblox Avatar Shop - Content Deleted - Geen refund

Ongelezen bericht door reanoj »

Hallo,

Mijn kinderen spelen graag het online spel: ROBLOX.

ROBLOX Avatar Shop
In ROBLOX kun je kledingstukken kopen voor je avatar in de Avatar Shop. Deze kun je kopen met de digitale valuta ROBUX. Door geld over te maken naar ROBLOX krijg je ROBUX en daarmee kun je dan shoppen. Voor 5 EUR krijg je 400 ROBUX.

Sommige kleding stukken zijn gemaakt door andere spelers. Deze kun je ook kopen in de Avatar Shop waarna jouw ROBUX naar de verkopende speler gaan. Echter wil het voorkomen dat kledingstukken niet voldoen aan de regelgeving (staan logo's op van echte merken of namaak van populaire kledingstukken gemaakt door andere gebruikers). Dan verwijdert ROBLOX deze kledingstukken. Op het moment dat je deze had gekocht kun je het niet meer gebruiken in het spel en is het ook niet mogelijk een (digitale) refund te krijgen.

Reactie Klantenservice ROBLOX
Mijn zoontje had dus een broek https://www.roblox.com/catalog/38666564 ... nt-Deleted gekocht, en deze is dus onbruikbaar gemaakt door ROBLOX. En hij is zijn ROBUX kwijt. Reactie van de klanten service omtrent de refund (laatste zinnetje):
Thank you for contacting Roblox Customer Support. At this time there is not a way to get Robux back once you have made a purchase in the catalog. All purchases require players to click on a confirmation box as a precaution against making accidental purchases.

If you are having an issue with a Roblox item that you purchased, then please make sure to provide us with more details, including a link to the item. Please keep in mind that the items that are moderated or removed from access by the creator may not be eligible for refund.


Dit roept vragen op
Nu is mijn vraag (afgezien dat waarschijnlijk alle privacy statements, disclaimers en checkboxjes zijn aangevinkt), mag dit zomaar volgens de Nederlandse wet en geldt die wel?

1. ROBLOX beheert de Avatar Shop
2. ROBLOX heeft producten getoond aan mijn zoontje en de verkoop goedgekeurd
3. ROBLOX heeft op voorhand niet goed gecontroleerd of de aangeboden producten wel aan de regels voldeden.
4. ROBLOX heeft achteraf proberen te herstellen en daarmee een eindgebruiker benadeeld
5. Het is niet duidelijk te zien in de shop of het om een "namaak" product gaat
6. Er is echt geld overgemaakt naar ROBLOX om deze aankoop te doen
7. ROBLOX is momenteel 3,2 miljard EUR waard ($4B USD) en mijn zoontje heeft 17,64 EUR in zijn spaarpot op zijn slaapkamer :| .

Zou het mogelijk zijn dat zij voor de Nederlandse / Europese consument wel (digitale) refunds moeten regelen?

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Roblox Avatar Shop - Content Deleted - Geen refund

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je hebt je huiswerk al gedaan zie ik. Je hebt gelijk. Het ook krijgen zal een stuk lastiger zijn. Tenzij je principe geld mag kosten...

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Roblox Avatar Shop - Content Deleted - Geen refund

Ongelezen bericht door Revoked »

Waar is Roblox gevestigd? En wat staat er in de ToS?
Leermoment voor je kind. Al ben ik het wel met je eens, toch moet je dat geld als verloren beschouwen. Leer je kind hoe hij zelf dingen kan maken in Roblox, het is makkelijker dan je denkt èn hij hoeft geen geld meer uit te geven.

reanoj
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2020 13:29

Re: Roblox Avatar Shop - Content Deleted - Geen refund

Ongelezen bericht door reanoj »

Dank voor de reacties. En voor de tip zelf kleding te maken. Dat gaan wij eens proberen in de kerstvakantie!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Roblox Avatar Shop - Content Deleted - Geen refund

Ongelezen bericht door Revoked »

reanoj schreef:
17 dec 2020 16:50
Dank voor de reacties. En voor de tip zelf kleding te maken. Dat gaan wij eens proberen in de kerstvakantie!
Da's perfect voor later. Zelfs mijn oudste twee merken het verschil met onze jongste. Zelf scripten, prims toevoegen maakt een online wereld veel interessanter. Begin simpel en laat de fantasie de vrije loop.

Gesloten