Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
TRUDYHENDRIKS
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2020 19:26

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door TRUDYHENDRIKS »

wacht al vanaf april op reactie cheaptickets alsook van ryanair. Nooit meer cheaptickets en ryanair dus

hans.van-den-berg
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2017 09:40
Contacteer:

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door hans.van-den-berg »

Vliegreizen in het vervolg altijd betalen met een creditcard. Ook wij hadden vluchten geboekt bij Ryanair, welke geannuleerd werden. Ze zijn onbereikbaar en zie je geld maar eens terug te krijgen. Uiteindelijk via mijn creditcard het bedrag volledig teruggestort gekregen.

--rob--
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door --rob-- »

Ik heb 't zelfde met een cheque uit de USA. Ik heb een aantal jaren daar gewoond, en nu heb ik recht op een "Covid-19 severity allowance". Daarom heb ik een cheque opgestuurd gekregen ($1200) van de staat (ondertekend door Trump!), maar ik kan 'm niet verzilveren...

SuperP
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2020 08:59

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door SuperP »

Ik heb ook een cheque ontvangen voor bijna 800 euro. Geboekt bij cheapticket en betaald met creditcard. Zowel cheapticket als Ryanair mail gestuurd. Nig niks gehoord. Denk dat ik ook maar eens contact opneem met ING. Ik heb daar alleen geen rekening.

Nancy0007
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2020 11:01

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door Nancy0007 »

Helaas heb ik ook een cheque ontvangen.
Onze bank accepteert deze niet meer en zit hier dus ook met een oninbare cheque.
De annulering had in ons geval niets met COVID te maken, maar met een enorme wijziging van de vluchten.
Vanaf juli al bezig met het verzoek tot terugbetaling en nu nog steeds niet. Via Ryan Air zelf geboekt en betaald met ideal.
Erg slecht dit. Voor mij geen Ryan Air meer! Ook annuleringen van Transavia gehad, maar die hadden netjes binnen 1 week terugbetaald.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eigenlijk snap ik niet waarom mensen Ryanair ervoor verantwoordelijk houden dat banken een vaak gebruikte betaalmethode niet meer accepteren. Want laten we eerlijk zijn, er wordt in heel veel landen nog met cheques betaald. In Frankrijk en de VS is dit bijvoorbeeld vrij standaard. In België een jaar of 8,9 terug ook, weet ik vanuit mijn werk toen.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
07 dec 2020 11:37
Eigenlijk snap ik niet waarom mensen Ryanair ervoor verantwoordelijk houden dat banken een vaak gebruikte betaalmethode niet meer accepteren.
Daar houden ze RyanAir natuurlijk niet verantwoordelijk voor.
Eerder betichten ze RyanAir ervan, bewust deze methode van terugbetalen te kiezen, zodat een deel van de cheques niet geind gaat worden. Wat puur winst is voor RyanAir

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar dat is natuurlijk krom. Ryanair gebruikt een wereldwijd geaccepteerde manier om het geld terug te betalen. Alleen in Nederland doen we er vrij moeilijk over.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Maar niemand in NL heeft toch met een cheque betaald? Waarom mogen ze er dan niet vanuit gaan dat ze op dezelfde wijze weer terugbetaald worden als waarmee men heeft betaald?

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
07 dec 2020 12:37
Ja, maar dat is natuurlijk krom. Ryanair gebruikt een wereldwijd geaccepteerde manier om het geld terug te betalen. Alleen in Nederland doen we er vrij moeilijk over.
En onze zuiderburen dan?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die hebben toch nog heel lang cheques gebruikt, voor zover ik weet. Toen ik daar moest leveren, moesten wij regelmatig eerst de cheque vragen, voor we überhaupt mochten leveren.

MauraL
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 11:26

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door MauraL »

Vandaag naar de bank geweest daar een verklaring gekregen dat ze geen cheques meer accepteren. Hier een stempel van de bank met dagtekening en een handtekening van de bank employee op laten zetten. Dit weer ingescanned en naar Ryanair gestuurd. Daar hadden ze nl om gevraagd (een link van de rabobank met hierop de info accepteerden ze natuurlijk niet). Toen een week niets vernomen en na 2 keer vragen hoe de status was werd er gevraagd naar het bankrekening nr de tennaamstelling de Bic/Swift code en de naam van de bank.
Dit ingevuld en ik krijg het idee dat het geld nu overgemaakt gaat worden. Dus weer een stapje verder.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dicked around door Ryanair. Hoe vaak hebben ze dit kunstje al geflikt? Alles uit de kast trekken om maar niet terug te hoeven betalen.

DekkerM
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2021 13:21

Re: Ryanair stuurt 3 cheques die ik niet kan innen

Ongelezen bericht door DekkerM »

Ik had ook via cheaptickets vlucht bij Ryanair geboekt voor 5 personen, voor meivakantie 2020. Vlucht geannuleerd en geld terug gevraagd. Geld autohuur had ik zo terug.

Eerst vlucht annuleren, dan kun je dus niet meer inloggen. Cheaptickets of Ryanair heeft tijdens het boeken een fictief mailaccount aangemaakt, dat je moet gebruiken in de communicatie, iets met virax.de ofzo. Dan moet je wat formulieren invullen en uploaden en paar keer gechat met Ryanair. Toen uiteindelijk zonder verder toelichting eind november 2020 cheque ontvangen voor 74% van het betaalde bedrag. Tijdje later naar de bank, toen bleek dat Rabo al sinds 1-1-2020 geen cheques meer verzilverd. Mail gestuurd naar Ryanair met verzoek voor electronic bank transfer voor 100% van het bedrag. Geen reactie. Weer lange chatsessie en uiteindelijk zou medewerkerk mijn case escaleren bij leidinggevende. Toen kreeg ik mail om bic/iban-bankgegevens door te geven. Na mijn antwoord 3 weken stil, weer mail gestuurd en nu, sinds vorige week, bedrag op mijn bankrekening ontvangen.

Ik heb uiteindelijk week 74% van mijn ticketgeld terug, en die 26% laat ik maar zitten, ben al blij dat dit gelukt is. Ryanair maakt het je heel moeilijk, waardoor het bij veel mensen niet zo lukken of mensen haken af. En dat scheelt weer uitbetalingen voor Ryanair. Ik boek hier nooit meer.

Gesloten