Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wilhelmina12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2022 16:12

Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door Wilhelmina12345 »

Toen ik mijn VVV cadeau kaart wilde verzilveren kwam ik er achter dat er saldo was afgetrokken, namelijk 6 euro en 12 euro per kaart. Blijkt dat zij dit doen omdat de kaart niet onbeperkt in te wisselen is. Echter op de kaart zelf staat niet de aankoopdatum en ook niet de datum waarop de 6,00 korting per jaar begint. Is dat niet kwalijk?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wilhelmina12345 schreef:
20 mar 2023 15:07
Toen ik mijn VVV cadeau kaart wilde verzilveren kwam ik er achter dat er saldo was afgetrokken, namelijk 6 euro en 12 euro per kaart. Blijkt dat zij dit doen omdat de kaart niet onbeperkt in te wisselen is. Echter op de kaart zelf staat niet de aankoopdatum en ook niet de datum waarop de 6,00 korting per jaar begint. Is dat niet kwalijk?
Je hebt de kaart dan dus al jarenlang ongebruikt liggen, want pas vanaf het 4e jaar begint die afschrijving. Die afschrijving maakt deel uit van de overeenkomst. Hoe die bij fysieke verkoop gecommuniceerd wordt met de koper, weet ik niet, want ik koop nooit dergelijke bonnen. Bij digitale aankoop staat bij het de producteigenschappen op het 2e tabje:
De cadeaukaart is in delen te besteden en het volledige saldo is 3 jaar geldig. Na deze 3 jaar blijft de cadeaukaart geldig, maar wordt er vanaf het 4e jaar €6 beheervoergoeding per jaar afgeschreven.
De communicatie hierover lijkt me beter te moeten/ kunnen.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 21 mar 2023 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zonde van het geld, lag hij toch al meer dan drie jaar in de la. Dat is het badeel van die ellendige bonnen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door JozJan »

Een deel van het verdienmodel zelfs, durf ik wel te stellen.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wilhelmina12345 schreef:
20 mar 2023 15:07
Echter op de kaart zelf staat niet de aankoopdatum en ook niet de datum waarop de 6,00 korting per jaar begint. Is dat niet kwalijk?
Op de achterkant van de kaart staat "3 jaar na activatie wordt jaarlijks een bedrag in rekening gebracht voor het aanhouden van de saldo".
Op www.vvvcadeaukaarten.nl/saldo-checken had u de datum kunnen opzoeken. Hiermee denken hun dat er voldaan wordt aan de wettelijke regels.

Wettelijk gezien is een cadeaubon 1 of 2 jaar geldig, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -cadeaubon. Hierdoor zijn de voorwaarden van VVV cadeaubon beter dan wat de wet voorschrijft.

Conclusie, ik denk dat VVV cadeaubon aan de eisen van de wet voldoen. Sterker nog, de voorwaarden zijn beter dan wettelijk is toegestaan omdat volgens de wetgeving de saldo helemaal af had geschreven gemogen worden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
21 mar 2023 12:53
Wettelijk gezien is een cadeaubon 1 of 2 jaar geldig, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -cadeaubon. Hierdoor zijn de voorwaarden van VVV cadeaubon beter dan wat de wet voorschrijft.
Je moet je eigen bron iets beter lezen :wink: De door jou genoemde termijn is een minimale termijn, en alleen van toepassing indien dat overeengekomen is. Als er niets op de kaart staat, is de termijn gewoon 5 jaar. En als er iets anders overeengekomen is, zoals in deze casus, dan is het overeengekomene het uitgangspunt.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
21 mar 2023 11:27
Zonde van het geld, lag hij toch al meer dan drie jaar in de la. Dat is het badeel van die ellendige bonnen.
Een soort van inflatie.
Leg biljet 10 euro in de la, na 3 jaar is ie nog maar 7 euro waard.....

rwolters
Berichten: 1535
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door rwolters »

JozJan schreef:
21 mar 2023 11:34
Een deel van het verdienmodel zelfs, durf ik wel te stellen.
Onuitgegeven bonnen drukken op de bedrijfsbalans. Na verloop van tijd wil je dat toch gaan afschrijven als bedrijf.

rwolters
Berichten: 1535
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
21 mar 2023 11:27
Zonde van het geld, lag hij toch al meer dan drie jaar in de la. Dat is het badeel van die ellendige bonnen.
Nee, de ellende is eerder dat ontvangers te beroerd zijn om iets met het cadeau te gaan doen. Het gaat kennelijk veel te goed dat cadeaus niet gewaardeerd worden.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Saldo afgetrokken van VVV cadeaukaart

Ongelezen bericht door JozJan »

rwolters schreef:
21 mar 2023 19:24
JozJan schreef:
21 mar 2023 11:34
Een deel van het verdienmodel zelfs, durf ik wel te stellen.
Onuitgegeven bonnen drukken op de bedrijfsbalans. Na verloop van tijd wil je dat toch gaan afschrijven als bedrijf.
Ongebruikte bonnen zul je bedoelen. En dan heb je gelijk. Maar dat doet niets af aan het feit dat de uitgevers van deze bonnen echt wel rekening houden met een x% van verkochte bonnen die nooit ingeleverd zullen worden. Pure winst joh.

Plaats reactie