LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenmaker verpest riem

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pauliens
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2018 16:28

Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Pauliens »

Mijn dochter ging vanmiddag in het winkelcentrum in Hoogezand naar de schoenmaker om 2 gaatjes te laten bij maken in haar riem. Ze gaf aan dat het een dure riem was en dat ze twee dezelfde gaatjes erbij wilde. Ze kreeg hem terug en toen bleken er niet 2 maar 3 gaatjes bijgemaakt te zien; kleiner dan de bestaande en schots en scheef! Ze gaf aan dat dit niet de bedoeling was en hij zei ‘daar kan ik niks aan doen; neem maar mee’.
Hij is niet bereid excuses te maken, niet bereid uitleg te geven of compensatie te bieden.
Het gaat om een merkriem die vorige maand in Londen is gekocht voor 360 euro.
Wie heeft advies?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe schots en scheef ?
Heeft u een foto ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door mahadma »

Beste riem, € 360,00. En daar is ook nog een bonnetje van? Dat zou ik wel willen zien.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel bijzonder, een riem van E 360,00..... Je kan wel zien dat het weer super gaat met de economie!

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Ik heb getracht op internet een riem te vinden voor 360 eutjes. Ik ben daar niet in geslaagd. Ooit probeerde een ober mij in Rome nog 24 euro afhandig de maken voor een halveliter glas bier. Bij nader inzien was dat, vergeleken hierbij, een koopje.
Ik heb dat destijds met wat bombarie niet betaald....
On topic: als ik zo'n dure riem had, ging in niet naar de lokale schoenmaker, maar had liever een mechanische faculteit van een Technische Hogeschool aangeschreven om deze precisiejob te laten verrichten.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Lowieze »

LectoriSalutem schreef:Ik heb getracht op internet een riem te vinden voor 360 eutjes. Ik ben daar niet in geslaagd. Ooit probeerde een ober mij in Rome nog 24 euro afhandig de maken voor een halveliter glas bier. Bij nader inzien was dat, vergeleken hierbij, een koopje.
Ik heb dat destijds met wat bombarie niet betaald....
On topic: als ik zo'n dure riem had, ging in niet naar de lokale schoenmaker, maar had liever een mechanische faculteit van een Technische Hogeschool aangeschreven om deze precisiejob te laten verrichten.
Kijk eens op Philipp Plein riemen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vind ik 360 euro voor een riem ook best wel prijzig. Maar dat was helemaal de vraag niet van de topicstarter.

De vraag is: de riem is vernield door de schoenmaker. Kan de dochter op een of andere manier verhaal halen, of zit dat er niet in?

Ik zou zelf ook wel een foto willen zien van de riem hoe het geworden is, om er een eigen mening over te vormen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Revoked »

Aan de andere kant: een riem die niet past tòch kopen...alleen maar omdat er een merk op staat?
Laat eens een foto zien van die drie extra scheve gaten, ik kan me er geen voorstelling bij maken...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door crazyme »

Vaak wordt een riem ingekort. En geen gaatjes erbij. Zeker bij zon dure riem ga je niet botweg een paar gaatjes er bij prikken.

Wat mij betreft is dit een onzinverhaal.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die scheve gaten zijn toch niet moeilijk voor te stellen? Gewoon niet netjes uitgelijnd en verkeerde grootte. Dat is gewoon een beroepsfout waar de schoenmaker aansprakelijk voor is. Ik zou hem dus ook gewoon aansprakelijk stellen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door trail46 »

LectoriSalutem schreef:Ik heb getracht op internet een riem te vinden voor 360 eutjes. Ik ben daar niet in geslaagd. Ooit probeerde een ober mij in Rome nog 24 euro afhandig de maken voor een halveliter glas bier. Bij nader inzien was dat, vergeleken hierbij, een koopje.
Ik heb dat destijds met wat bombarie niet betaald....
On topic: als ik zo'n dure riem had, ging in niet naar de lokale schoenmaker, maar had liever een mechanische faculteit van een Technische Hogeschool aangeschreven om deze precisiejob te laten verrichten.
Onzin, er zijn veel duurdere riemen te koop. Deze gebruikte kost al €599.- .

https://www.rebelle.com/nl/cartier-acce ... DwQAvD_BwE

Of
https://www.ebay.com/itm/Authentic-Cart ... SwfVpYtObU

Het is natuurlijk vreemd om een dergelijk riem niet even door een winkel die deze riemen verkoopt een paar gaatjes te laten maken, is waarschijnlijk te duur en dan krijg je dit.

Janssen1
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:59

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Janssen1 »

trail46 schreef:
LectoriSalutem schreef:Ik heb getracht op internet een riem te vinden voor 360 eutjes. Ik ben daar niet in geslaagd. Ooit probeerde een ober mij in Rome nog 24 euro afhandig de maken voor een halveliter glas bier. Bij nader inzien was dat, vergeleken hierbij, een koopje.
Ik heb dat destijds met wat bombarie niet betaald....
On topic: als ik zo'n dure riem had, ging in niet naar de lokale schoenmaker, maar had liever een mechanische faculteit van een Technische Hogeschool aangeschreven om deze precisiejob te laten verrichten.
Onzin, er zijn veel duurdere riemen te koop. Deze gebruikte kost al €599.- .

https://www.rebelle.com/nl/cartier-acce ... DwQAvD_BwE

Of
https://www.ebay.com/itm/Authentic-Cart ... SwfVpYtObU

Het is natuurlijk vreemd om een dergelijk riem niet even door een winkel die deze riemen verkoopt een paar gaatjes te laten maken, is waarschijnlijk te duur en dan krijg je dit.
Misschien heeft TS de riem op internet gekocht, dan weet je nog niet of deze ook precies past! :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door tttlocke »

Janssen1 schreef:...Misschien heeft TS de riem op internet gekocht, dan weet je nog niet of deze ook precies past! :wink:
Op internet gekocht tijdens zijn bezoek aan Londen vorige maand?

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door witte angora »

Janssen1 schreef:Misschien heeft TS de riem op internet gekocht, dan weet je nog niet of deze ook precies past! :wink:
Ik kan je zo vertellen dat een riem van 85 centimeter voor mij veel te klein, en een van 105 centimeter veel te groot is. Ik mag toch aannemen dat er, als er via internet besteld wordt, aan wordt gegeven hoe lang de riem is...

Maar wat tttlocke ook al aan gaf: in de OP staat toch echt dat het ding in Londen is gekocht.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door witte angora »

LectoriSalutem schreef:Personen die dergelijke riemen kopen horen niet in Hoogezand te wonen, maar in Wassenaar.
Dit is decadente probleem stelling in een land waar zaken van grotere orde de werkelijke problemen zijn.
Verder wil ik er geen woord aan vuil maken, in mijn optiek ook een onzin verhaal.
Je wil niet weten hoeveel geld er is in het hoge Noorden...

Maar welke vraag van de topicstarter heb je hiermee nu beantwoord?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door BL2 »

Beste antwoord in dit topic is: Geen extra gaatjes maken maar riem inkorten.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Frantic2 »

naar een zadelmaker/leerwerker ipv de schoenmaker.... Maar om te bekijken of TS echt een claim in kan dienen is een foto handig

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een onzinnige reacties worden er toch gegeven.
TS vraagt om advies omdat de schoenmaker de gaatjes verkeerd in de dure riem gezet heeft.
En dan reacties geven dat het wel nep zal zijn, ze nooit zo'n dure riem gekocht kan hebben, ze een kortere riem had moeten kopen, ze geen gaatjes erin had moeten laten maken....
Het feit is al gebeurd, daar had TS een vraag over. Geen vraag over wat ze beter had moeten doen. Tjonge, wat een stelletje oude wijven toch hier.

Ik ben het eens met Moneyman, dien een klacht in en stel de schoenmaker aansprakelijk.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik heb ook een paar prijzige riemen, maar die zijn allemaal aan de andere kant los te halen en zelf in te korten met een flinke schaar of iets dergelijks.
Maar het schijnt dat veel mensen dat niet weten, en daarom aan de eerste de beste vragen om er een gaatje bij te maken, hetgeen zelden of nooit hoeft. Zelfs als dat goed gebeurt is het nog geen gezicht met dat langere stuk riem aan de voorkant. Gewoon even googlen en U vindt een filmpje waar wordt uitgelegd hoe een riem aan de andere kant los kan. veel mooier resultaat en de kosten??? NUL. Maar ja, TS heeft zelf opdracht gegeven om er een gaatje bij de maken, men het risico dat de boel verziekt wordt. Als aan mij gevraagd wordt, maak hier een gaatje bij, ga ik toch ook niet zeggen van, hij kan ook los aan de andere kant??, Nee de klant vraagt ZELF om een extra gaatje bij te maken, niet om in te laten korten.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenmaker verpest riem

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan had de schoenmaker toch kunnen zeggen dat inkorten een betere optie is?

Gesloten