LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze komen ook voor reparaties aan rolstoelen. Daar hoef je zelfs geen lid voor te zijn.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Sommige mensen verwachten veel te veel van de Wegenwacht. De monteurs zijn geen tovenaars. Ze doen hun best om je met een (nood)reparatie weer op weg te helpen en als dat niet lukt dan zorgen ze dat de auto wordt afgesleept. Omdat de mogelijkheden tot stellen van de diagnose wat beperkt zijn zonder volledig uitgeruste garagewerkplaats wordt je soms helaas weer de weg op gestuurd terwijl de oorzaak van het stilvallen nog niet is opgelost. Als je dan opnieuw strandt, mag je altijd opnieuw bellen en dan wordt je opnieuw 'geholpen' (waarschijnlijk afgesleept).

Ik ben lid sinds ik op mijn 18e mijn eerste autootje kocht. Helaas heb ik hun hulp al meermaals nodig gehad. Maar gelukkig is dat alle keren goed verlopen. Al moet je in het buitenland soms wel erg veel geduld hebben. Dat ligt dan vooral aan de lokale partners en niet zozeer aan de ANWB.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door renewouters »

HvanEmmen schreef:
11 okt 2019 16:54
30 jaar lid en dan zo behandeld worden door de ANWB

Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal niet het ANWB lid voorop stelt.
Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en men geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.
En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.
Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.
"De ANWB is een vereniging met zo'n 4,5 miljoen leden. De bondsraad is de algemene ledenvergadering van die vereniging. De bondsraad bestaat uit afgevaardigden van de leden van de twaalf provinciale afdelingen waaruit de vereniging bestaat. Het aantal bondsraadsleden per afdeling is afhankelijk van het aantal leden per afdeling. De bondsraad keurt de begroting en jaarrekening van de vereniging goed, stelt wijzigingen vast in de statuten en de reglementen, en stelt de contributie vast.

De bondsraad zet zich actief in voor de belangen van ANWB-leden, de ANWB en de samenleving. Naast vertegenwoordiging van de leden in halfjaarlijkse bondsraadsvergadering, nemen de leden van bondsraad ook deel aan diverse andere overleggen en bijeenkomsten binnen de ANWB. Zo bespreken zijn bijvoorbeeld de richting van een meerjarenplan, of geven zij input over specifieke thema’s of voor specifiek projecten."

Dus: wordt actief in de vereniging om de boel te verbeteren als het nu allemaal zo slecht is (volgens jou).

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen bij de ANWB. Als flexibele vrijwilliger, als mentor of consul; er zijn zoveel mogelijkheden. Ik ben zelf als flexibele vrijwilliger bezig. En geloof me, als je dit een paar keer gedaan hebt krijg je een heel ander, positief beeld van de ANWB. Opmerkelijk is dat vrijwilligers erg serieus worden genomen: naar input wordt altijd goed geluisterd, en het wordt gewaardeerd dat je betrokken bent. Natuurlijk kunnen er fouten gemaakt worden, maar dat wordt altijd wel weer recht gezet.

Hier wat info: https://www.anwb.nl/lidmaatschap/vrijwi ... ger-worden

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
11 okt 2019 18:42
Zelfs met ledenkorting zijn ANWB-wandelschoenen mij te duur. Ik vind de wandelschoenen van het balletclubje heel goed.
Ik zie het al helemaal voor me: jij wandelt niet, maar danst en swingt over 's Heeren wegen van A naar B. Daar zijn wandelschoenen inderdaad niet zo geschikt voor. :wink:

Alhoewel het in dit topic eigenlijk over pechhulp zou moeten gaan.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door de auditu »

v.d.Heyden schreef:
04 jan 2018 11:48
Een brandstoffilter dat dichtslibt is gebrek aan onderhoud....
Blijft natuurlijk vervelend dat uw vader met de auto is gestrand en, volgens hem, door de wegenwacht niet goed genoeg is geholpen.
Misschien iets vaker naar "uw monteur" gaan voor regulier onderhoud?

v.d.Heyden
Nog een mogelijkheid is dat er onlangs verouderde brandstof is getankt. In dat geval helpt een nieuw filter ook maar tijdelijk. Dan helpt alleen het volledige brandstofsysteem, inclusief de tank, te reinigen of te vervangen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door berndv »

Zonet de ANWB hier op het werk gehad. Top service. Rem liep aan, remschijf bijna roodgloeiend. Monteur was hier binnen het uur, remschijf was nog niet eens volledig afgekoeld. Is een klein half uur aan het sleutelen geweest, rem is weer los, maar het probleem is niet volledig verholpen, het kan zo wel weer een paar 1000 kilometer goed gaan, maar ik moet wel bij de garage langs om het echte probleem te verhelpen. Wat dat nu precies is, kon de beste man ook niet exact achterhalen, maar dat maakt mij ook niet uit, ik kan nu in ieder geval thuis komen en morgen de auto bij de garage brengen.

hray
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2012 16:04

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door hray »

Ben al 29 jaar lid van de ANWB en de wegenwacht. Ik betaal ook voor een partnerkaart. Nu had mijn vriendin pech en de ANWB weigerde hulp te verlenen omdat zij niet in de zogenaamde "gezinsauto" reed. De ANWB liet ons gewoon in de kou staan. Wist niet dat dat bestond, vast wel mijn fout, maar als er al een gezinszuto bestaat bij ons dan is dat de auto waarin zij reed. Heb niets aan een dergelijk lidmaatschap en partnerkaart. Ga opzeggen maar kan blijkbaar alleen telefonisch; wil ik niet aangezien zij mij al eerder telefonisch in de kou hebben laten staan. Ook geen service bij ANWB op de sociale media. Heb al gezien dat alternatieven goedkoper zijn.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door riddert »

hray schreef:
21 mei 2020 10:53
Heb al gezien dat alternatieven goedkoper zijn.
En wil je die informatie ook delen, misschien dat iemand anders er zijn voordeel mee kan doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je moet altijd kiezen;

Er zijn hulp verleners op de persoon, die helpen ongeacht voertuig dus zelfs een lekke fietsband horen ze op te lossen.

En de Vak garage is voertuig gebonden ongeacht wie er in reed.

Dus bij meerdere auto's, motor en fiets op jou persoonlijk.
En bij 1 gezinsauto en man, vrouw, kinderen een auto gebonden polis.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door scontra »

hray schreef:
21 mei 2020 10:53
Ben al 29 jaar lid van de ANWB en de wegenwacht. Ik betaal ook voor een partnerkaart. Nu had mijn vriendin pech en de ANWB weigerde hulp te verlenen omdat zij niet in de zogenaamde "gezinsauto" reed. De ANWB liet ons gewoon in de kou staan. Wist niet dat dat bestond, vast wel mijn fout, maar als er al een gezinszuto bestaat bij ons dan is dat de auto waarin zij reed. Heb niets aan een dergelijk lidmaatschap en partnerkaart. Ga opzeggen maar kan blijkbaar alleen telefonisch; wil ik niet aangezien zij mij al eerder telefonisch in de kou hebben laten staan. Ook geen service bij ANWB op de sociale media. Heb al gezien dat alternatieven goedkoper zijn.
De gezinsauto is de auto waarvan het kenteken bij de ANWB geregistreerd staat en dat is kennelijk niet de auto van uw vriendin !
En dan is de partnerkaart inderdaad niet voldoende om geholpen te worden, want de partnerpas is van toepassing op de geregistreerde auto.
Voor die auto zal een apart WW-lidmaatschap moeten worden afgesloten, maar wel tegen een speciaal tarief, (info op de site van de ANWB.
Uw foutje, aangezien u niet op de hoogte was van de "voorwaarden" en daarom nu niet de zwarte piet toespelen aan de ANWB.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommertijd schreef:
21 mei 2020 11:25
Je moet altijd kiezen;

Er zijn hulp verleners op de persoon, die helpen ongeacht voertuig dus zelfs een lekke fietsband horen ze op te lossen.

En de Vak garage is voertuig gebonden ongeacht wie er in reed.

Dus bij meerdere auto's, motor en fiets op jou persoonlijk.
En bij 1 gezinsauto en man, vrouw, kinderen een auto gebonden polis.
Zoals altijd, onbegrijpelijk en niet kloppend verhaal.
Wegenwacht is persoonsgebonden, maar komt niet voor pech met fiets, daar heb je een apart lidmaatschap voor.

Maar goed, kommerenkwel heeft zijn postcount weer wat verhoogd.
:roll:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door mahadma »

Kijk eens naar de startdatum van dit topic: door voorcaroline »03 jan 2018 22:55

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kijk eens naar de datum van deze reactie. Vandaag dus weer een nieuwe ontevreden Wegenwacht-klant.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hray schreef:
21 mei 2020 10:53
Ben al 29 jaar lid van de ANWB en de wegenwacht. Ik betaal ook voor een partnerkaart. Nu had mijn vriendin pech en de ANWB weigerde hulp te verlenen omdat zij niet in de zogenaamde "gezinsauto" reed. De ANWB liet ons gewoon in de kou staan. Wist niet dat dat bestond, vast wel mijn fout, maar als er al een gezinszuto bestaat bij ons dan is dat de auto waarin zij reed. Heb niets aan een dergelijk lidmaatschap en partnerkaart.
Rijdt je partner in dezelfde auto als jij? Dan heeft hij/zij geen eigen Wegenwacht pakket nodig, maar kan je partner meeliften op die van jou met een partnerlidmaatschap. De ANWB Partnerpas kun je gemakkelijk aanvragen voor slechts € 5,- per jaar. Je partner heeft dan dezelfde dekking als jij, alleen geldt dit voor één auto. Met de ANWB Partnerpas wordt je partner alleen geholpen in de auto waarvan je aan ons het kenteken hebt doorgegeven.
Heeft je partner een eigen auto? Dan heeft hij/zij een eigen Wegenwacht pakket nodig.
Bron: https://www.anwb.nl/wegenwacht/partner

Dat u de voorwaarden niet leest heeft niets met de service van de wegenwacht te maken. U hebt een kenteken doorgegeven waar u beiden mee geholpen worden. Uw vriendin reed nu in een auto met een ander kenteken, dan geldt de pechhulp niet. De voorwaarden staan niet eens verstopt.

En dat er goedkopere alternatieven zijn heeft niets met uw voorval te maken.

Gevalletje in die spiegel kijken en niet ten onrechte anderen aanvallen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dus als ik dit zo lees;

Als ik vandaag een andere auto koop en vergeet of te laat kenteken doorgeef word ik niet meer geholpen maar zit er wel jaar aan vast?

Ooit was het per persoon en meerdere voertuigen toegestaan, Auto, motor en Fiets gehad die die werden gewoon geholpen.
Ik heb geen Partner ervaring omdat ik al vele jaren weg ben bij hun.
Maar een leen auto of aankoop met pech weigeren?

En ik reageerde op de reactie van vandaag, niet die van 2 jaren terug.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
21 mei 2020 17:26
Als ik vandaag een andere auto koop en vergeet of te laat kenteken doorgeef word ik niet meer geholpen maar zit er wel jaar aan vast?
U zit nergens een jaar aan vast. Een kenteken is zo te veranderen. En als die auto net gekocht is en u kunt dat bewijzen zullen ze zich best wel coulant opstellen. Maar jarenlang rondrijden zal een ander verhaal zijn. Elk jaar krijg je de nieuwe polis binnen met alle informatie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In 1982 opgezegd... dus ik weet niets van ANWB behalve erg lang wachten op hulp.

Maar als meneer met volle abonnement altijd met elk voertuig verzekerd is van hulp.
En mevrouw voordelig er bij mag moet haar kenteken als vaste auto gemeld worden?

Zelf ben ik als Belg vermoedelijk niet meer welkom en wil dat graag zo houden!

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
22 mei 2020 09:03
Maar als meneer met volle abonnement altijd met elk voertuig verzekerd is van hulp.
En mevrouw voordelig er bij mag moet haar kenteken als vaste auto gemeld worden?
Hoe moeilijk kan het zijn?
- Heb jij al een Wegenwacht pakket? Dan kan je partner heel voordelig een eigen Wegenwacht pakket afsluiten met korting, die op kan lopen tot 35%.
- Rijdt je partner in jouw auto, dan kan hij/zij voor slechts € 5,- per jaar meeliften op jouw pakket.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Jammer! »

Jammer, natuurlijk dat het fout ging.
Ook jammer dat uw ouders (en ik raad maar eens) u ook geen lid worden van de ANWB totdat het absoluut nodig is.
Een gevalletje 'ik'boven 'wij'.

Met velen ben ik het eens dat fouten maken kan . Gelukkig ben ik in bijna 40 jaar enkele keren heel correct en naar tevredenheid geholpen. Ik heb er ABSOLUUT wel moeite mee dat u maar gelijk oproept geen lid te worden van de ANWB.

Ik weet niet of u of uw ouders werken of gewerkt hebben maar ik vermoed dat zelfs u ooit wel eens een fout gemaakt zal hebben.
Is dat reden reden geweest om u gelijk ontslag aan te zeggen of uw bedrijf maar gelijk te verketteren?

Als ik uw maatstaf gebruik dan ken ik wat wat bedrijven die allang vergeten hadden moeten zijn: DHL (voor de vele vermiste pakketten), PostNL (idem en de misplaatste arrogantie) , ASN, Zilveren Kruys, de bakker om de hoek, de slager ( vorige week had hij mijn favoriete worst niet), Albert Heyn ( bonus niet verwerkt), Radar (overschreeuwen zich wel eens), de glazenwasser (kwam vanwege het weer 1 week later dan afgesproken) enz enz enz.
Mag ik een voorstel doen om uw klacht op te lossen: ga in bed liggen en beweeg niet...

Gesloten