Sociale advocatuur onder druk door geplande bezuinigingen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman

Re: Sociale advocatuur onder druk door geplande bezuinigingen

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 sep 2019 13:47

sxsx schreef:
24 sep 2019 13:17
Dat mag Moneyman vinden, maar de advocaten hebben enkel laten weten, te stoppen met sociale advocatuur als ze niet meer geld krijgen, en niets gezegd over een eventueel alternatief dat ze dan zelf het gat in de sociale advocatuur eventueel gaan opvullen. Dus de (sociale) advocaten hebben mijn schijn tegen.
:roll: wat verwacht je: dat ze zélf geld toe blijven leggen? Rare argumentatie, overduidelijk zonder inhoudelijke kennis van zaken. Natuurlijk zeggen ze dat er geld bij moet, en dat is voor iedereen die ook maar een béétje weet hoe het er aan toe gaat overduidelijk.
sxsx schreef:
24 sep 2019 13:17
Daarbij komt het monopolie van de vaak verplicht gestelde advocaat, wat in deze tijd van internet etc. m.i allang afgeschaft moest zijn..
Ja, want internet levert je alle benodigde vakkennis en ervaring op :lol: Ik heb al zo ontzettend veel goedwillende "amateurtjes die het zelf wel even zouden doen" op de plaat zien gaan...

Los daarvan is in het overgrote deel van de rechtszaken die gevoerd worden helemaal geen sprake van verplichte procesvertegenwoordiging.

sxsx

Ongelezen bericht door sxsx » 24 sep 2019 16:05

De demonstrerende advocaten vinden de bedragen te laag, daarbij voorbijgaand dat het parlement die bedragen goedgekeurd heeft.
Het parlement, dat is de democratisch gekozen samenleving: dus feitelijk zegt de samenleving, dat die advocaten niet moeten zeuren.
Vervolgens zeggen die advocaten tegen de samenleving: 'Bekijk het maar! je kan ons niet dwingen!, en dat is nu blijkbaar einde verhaal

In elk geval besparen 'amateurtjes' alvast de advocaatkosten, want het spreekwoord zegt: 'Wie strijdt om een kalf, verliest een half' :)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 sep 2019 16:08

sxsx schreef:
24 sep 2019 16:05
De demonstrerende advocaten vinden de bedragen te laag, daarbij voorbijgaand dat het parlement die bedragen goedgekeurd heeft.
Het parlement, dat is de democratisch gekozen samenleving: dus feitelijk zegt de samenleving, dat die advocaten niet moeten zeuren.
Vervolgens zeggen die advocaten tegen de samenleving: 'Bekijk het maar! je kan ons niet dwingen!, en dat is nu blijkbaar einde verhaal
Het ontgaat me volledig wat nu het punt is wat je hierboven denkt te maken.
sxsx schreef:
24 sep 2019 16:05
In elk geval besparen 'amateurtjes' alvast de advocaatkosten, want het spreekwoord zegt: 'Wie strijdt om een kalf, verliest een half' :)
Klopt. Ken je ook het spreekwoord "goedkoop is duurkoop"?

sxsx

Ongelezen bericht door sxsx » 24 sep 2019 19:56

Mijn punt is, dat het goed is dat Radar hier aandacht aan besteed maar dat je eigenlijk tevoren al weet, dat er niets verandert. Het laatste, goedkoop is duurkoop, weet je pas, na de uitspraak. De enige zekerheid is de rekening. En dat is waar dit topic over gaat.
Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit. Ik betaal 45 euro per jaar voor mijn rechtsbijstandsverzekering en dan maar hopen dat ze voor dat geld iets doen als het ooit nodig is..

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 sep 2019 20:10

Dan hebt u ongetwijfeld een verkeersrechtsbijstand.

sxsx

Ongelezen bericht door sxsx » 24 sep 2019 23:06

Nee consumentenrecht bij Lancyr :) 24 euro per jaar ex. ass.belasting wellicht zo goedkoop vanwege mijn leeftijd en woonplaats..

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 23 okt 2019 19:03

Moneyman schreef:
09 sep 2019 18:43
Dat die Sander Dekker zich nog minister van Rechtsbescherming man noemen is een gotspe.
Nog steeds aan de bal.

Plaats reactie