LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting CAV, onderbewindstelling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bloem50
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2013 00:35

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bloem50 »

puma73 schreef:Wat betaald dat nu zo'n positief berichtje te schrijven over deze wazige figuren???

Je bent werkelijk de enige die positief schrijft.
:) Tja ''Puma73'',ik vind(zoals ik net zei)een verhaal altijd 2 ''kanten'' heeft,en benoem heel expliciet dingen die voor mij en vele anderen WEL goed gaan,en goed geregeld worden.Ik ken veel mensen die heel diep in de ellende zaten door schulden en die dankzij ''dit soort wazige figuren'' nu wel weer een normaal en rustig leven hebben,maar dat zie je hier nergens staan,en hier word de CAV afgeschilderd als ''iets vreselijks'' dat vind ik vervelend,want mensen zitten elkaar altijd maar ''op te jutten'' via dit soort Fora,en zo krijgen mensen die hulp zoeken een verkeerd en onvolledig beeld en zo lopen zij de kans mis te kunnen worden geholpen.''vrijheid van meningsuiting'' staat bij mij voorop,maar zo de keuze(s) beinvloeden van mensen die juist hierdoor afzien van Stichtingen als het CAV,vind ik een gemiste kans.Er word hier zoveel negatiefs geroepen dat mensen maar afzien van hulp en juist daardoor nog verder in de ellende komen.Die vrijheid van keuzes maken word hier de kop ingedrukt,en dat vind ik jammer!!dan zal ik de enige maar zijn die iets positiefs schrijft,maar ik hoop dat er anderen ''volgen'' en hun positieve ervaringen willen delen,en niet alleen de ''sh*tzooi''.........Maar voor mij zijn deze ''wazige figuren'' al 10 jaar een redding en nemen mij heel wat ''rompslomp&geregel'' uit handen.......

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door puma73 »

U kunt wel van alles vinden, maar er gaat in dit soort trajecten heel veel mis.

Daar waar u mensen beschuldigd van valse beschuldigingen zou het best wel eens zo kunnen zijn dat mensen opkomen voor hun rechten en daar niet in gehoord worden door dit soort wazige figuren die, eenmaal de touwtjes in handen denken dat ze een soort halfgod zijn die bepalen wat mensen krijgen ondanks afspraken.

het CAV heeft het niet nodig gevonden te reageren dus lijkt mij zoals een oud spreekwoord zegt "waar rook is, is vuur" er zal best wel een waarheid zitten in al die berichten.

eurokipp
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2013 22:22

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door eurokipp »

Ik ga een procedure starten tegen CAV omdat ze mensen oplichten, en het beheer van het geld niet klopt ook de inkomen en uitgaven blijken niet te kloppen en om dat ze zeer onbeleeft zijn door de telefoon wie doet er met me mee wand samen staan we stekker. Zo kan ik een dossier aan leggen. hoe groter hoe beter. wand het klopt gewoon niet bij deze bewindvoering.

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Bloem50 schreef:Ja,het is een grof schandaal dat de CAV "voor een schijntje" iedereen die zelf schulden maakt,uit de str*nt helpt zeg.............Ik zelf ben al geruime tijd ziek en zij doen werkelijk alles om me te helpen(o.a. met mijn woning,die "aangepast" moet worden)Ik snap mensen hier werkelijk waar niet!!Even "je zinnetje" niet krijgen,wil niet automatisch zeggen dat zij alles fout doen?!? Ik zou niet graag "in hun schoenen staan"
met al dat ''gedram'' van clieenten de hele dag,en dan gaat het ook nog eens nergens over!Jullie moesten je doodschamen dat je zo'n instantie af zitten te kammen(om het maar even "netjes" te zeggen)want hier klopt werkelijk geen ene moer van!!Dankzij hun heb ik een "zorgenvrij" leven,zij regelen alles tot in de puntjes,en zorgen altijd voor tijdige betaling!En ja,je hebt een "gezamelijke" rekening(voor ieder gezin 1)en wel via de ABN-AMRO(Voorheen Fortis)kan me dus absoluut niet voorstellen dat er clieenten zijn met een giro-rekening,want het leefgeld word voor alle clieenten via de ABN-AMRO geregeld!!Als je het niet eens ben,met een onderbewindstelling,ga je het toch weer zelf doen,even kijken hoe snel je dan weer in de puree zit!Iedereen zit daar met de reden:''schulden" en die zijn niet ontstaan door het tijdig betalen van rekeningen etc.dus geef de CAV van jullie eigen disfunctionele gedrag daarin,niet de schuld,dat is wel zo kinderachtig.........ga geen stichtingen zoals het CAV(in dit geval)aankijken op iets wat door eigen toedoen is veroorzaakt!!!Zij verdienen overigens helemaal ''geen bakken met geld"(zou maar eens kijken naar de maandelijkse bijdrage,en je dan afvragen of het je nou werkelijk waard is,zelf alles te moeten regelen,en wat dat je oplevert!!)Dankzij hun heb ik een dak boven mijn hoofd en eten,en een garantie dat alles word betaald,ik ga niet mee in dingen die mensen maar ''roepen'' omdat zij zelf hun zin niet krijgen,en bovendien is dit geheel onterecht........
Nou nou, vreemde zaak...Je oordeelt wel heel gemakkelijk zonder enige onderbouwing. Dit klopt niet. Het lijkt er meer op dat je zelf maar wat roept. Ik herken helemaal niks in jouw ervaring na 1,5 jaar een bewindvoerder te hebben behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bouwijngebruiker schreef: Nou nou, vreemde zaak...Je oordeelt wel heel gemakkelijk zonder enige onderbouwing. Dit klopt niet. Het lijkt er meer op dat je zelf maar wat roept. Ik herken helemaal niks in jouw ervaring na 1,5 jaar een bewindvoerder te hebben behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is.
Zeer vreemd. Een positieve ervaring kan natuurlijk nooit. Zelfs dat iemand het wel getroffen heeft is natuurlijk onmogelijk.

Geijkte bewindvoerderspraat die de schuld bij de client leggen. Met je 1,5 jaar heb je er al echt kijk op. Vertel eens, wiens schuld was het dat je bij die bewindvoerder terecht kwam?

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Harrie Kierie schreef:
Bouwijngebruiker schreef: Nou nou, vreemde zaak...Je oordeelt wel heel gemakkelijk zonder enige onderbouwing. Dit klopt niet. Het lijkt er meer op dat je zelf maar wat roept. Ik herken helemaal niks in jouw ervaring na 1,5 jaar een bewindvoerder te hebben behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is.
Zeer vreemd. Een positieve ervaring kan natuurlijk nooit. Zelfs dat iemand het wel getroffen heeft is natuurlijk onmogelijk.

Geijkte bewindvoerderspraat die de schuld bij de client leggen. Met je 1,5 jaar heb je er al echt kijk op. Vertel eens, wiens schuld was het dat je bij die bewindvoerder terecht kwam?
Er is in dat verband geen sprake van schuld.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bouwijngebruiker schreef: Er is in dat verband geen sprake van schuld.
Dan kan die bewindvoerder dus ook geen schuld bij de client neerleggen.

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

[quote][Zeer vreemd. Een positieve ervaring kan natuurlijk nooit. Zelfs dat iemand het wel getroffen heeft is natuurlijk onmogelijk. /quote]

Dat lijkt mij niet. Volgens mij is een positieve ervaring wel mogelijk hoor. Het is heel fijn voor Bloem, maar bloem had ook een beetje medeleven kunnen tonen tov al die anderen die allemaal als liegbeesten worden weggezet en meer negatieve beschrijvingen.

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Harrie Kierie schreef:
Bouwijngebruiker schreef: Er is in dat verband geen sprake van schuld.
Dan kan die bewindvoerder dus ook geen schuld bij de client neerleggen.
Schuld voor wat?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bouwijngebruiker schreef:
Harrie Kierie schreef:
Bouwijngebruiker schreef: Er is in dat verband geen sprake van schuld.
Dan kan die bewindvoerder dus ook geen schuld bij de client neerleggen.
Schuld voor wat?
Zeg jij het maar. Jij bent de expert.
Bouwijngebruiker schreef:behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Harrie Kierie schreef: Vertel eens, wiens schuld was het dat je bij die bewindvoerder terecht kwam?
Bouwijn schreef: Er is in dat verband geen sprake van schuld.
Volgens mij trek je het uit z'n verband

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Bloem schreef: dus geef de CAV van jullie eigen disfunctionele gedrag daarin,niet de schuld,dat is wel zo kinderachtig.........ga geen stichtingen zoals het CAV(in dit geval)aankijken op iets wat door eigen toedoen is veroorzaakt!!!
Bouwijn schreef: behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bouwijngebruiker schreef: Dat lijkt mij niet. Volgens mij is een positieve ervaring wel mogelijk hoor. Het is heel fijn voor Bloem, maar bloem had ook een beetje medeleven kunnen tonen tov al die anderen die allemaal als liegbeesten worden weggezet en meer negatieve beschrijvingen.
En hoe zet jij Bloem weg?

Met wat mooie rode kleurtjes en de opmerking "behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is."

Behoorlijk hypocriet, vindt je ook niet?

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Harrie Kierie schreef:
Bouwijngebruiker schreef: Dat lijkt mij niet. Volgens mij is een positieve ervaring wel mogelijk hoor. Het is heel fijn voor Bloem, maar bloem had ook een beetje medeleven kunnen tonen tov al die anderen die allemaal als liegbeesten worden weggezet en meer negatieve beschrijvingen.
En hoe zet jij Bloem weg?

Met wat mooie rode kleurtjes en de opmerking "behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is."

Behoorlijk hypocriet, vindt je ook niet?
ja, dat vind ik ook niet

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bouwijngebruiker schreef:
Harrie Kierie schreef:
Bouwijngebruiker schreef: Dat lijkt mij niet. Volgens mij is een positieve ervaring wel mogelijk hoor. Het is heel fijn voor Bloem, maar bloem had ook een beetje medeleven kunnen tonen tov al die anderen die allemaal als liegbeesten worden weggezet en meer negatieve beschrijvingen.
En hoe zet jij Bloem weg?

Met wat mooie rode kleurtjes en de opmerking "behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is."

Behoorlijk hypocriet, vindt je ook niet?
ja, dat vind ik ook niet
Dus jij hoeft niet sociaal te zijn, maar Bloem wel?

Bouwijngebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2013 16:46

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

En hoe zet jij Bloem weg?

Met wat mooie rode kleurtjes en de opmerking "behalve dan dat je geijkte bewindvoerderspraat bezigt om schuld bij client te leggen...Je hebt er of belang bij, of je wilt iemand een dienst bewijzen, wat ook weer naar eigenbelang te herleiden is."

Behoorlijk hypocriet, vindt je ook niet?

ja, dat vind ik ook niet
Dus jij hoeft niet sociaal te zijn, maar Bloem wel?[/quote]
Wat zit je nou allemaal ingewikkeld te doen. Wat bedoel je en wat heeft dit met dit onderwerp te maken?

flora5510
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2013 17:38

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door flora5510 »

Na het zoveelste telefonisch contact met de stichting CAV ben ik het helemaal zat ik ben de schuldhulp ingegaan na mijn scheiding mijn grootste schuld eiser was de belastingdienst dus ik had geen keuze in april dit jaar ben ik in het minnelijke schuldhulp terecht gekomen sinds 2012 zit ik bij CAV amsterdam rekeningen worden dubbel betaald dus dan is er geen leef geld meer over dan zit je met je kind gewoon 3 weken zonder eten foutje dan moet agis betaald worden wordt van je leefgeld betaald terwijl je per mail aangeeft dat het uit je potje onvoorziene uitgaven betaald moet worden weer geen leef geld
gister is mijn dossier gesloten zonder enige aankondiging dus bellen vraag hoe komt dat nou ik had een brief gehad ..... die waarschijnlijk nooit verstuurd is maar ik moest iets tekenen met mijn legitimatie terug sturen nou gedaan per mail leefgeld weer niet overgemaakt waarom er staat 689 euro op mijn bewindsrekening het is overgemaakt 31 oktober nou niet dus vandaag weer gebeld ben uit mijn slof geschoten toen werd er gedreigd ik hang op het stond klaar werd overgemaakt om 1500 uur weer gebeld het is overgemaakt nou het is nu 16.00 uur weer niks . Ik ben er nu klaar mee ik wil weten welke stappen ik kan ondernemen tegen dit soort praktijken . Klacht indienen ga ik doen maar wat zijn de juridische mogelijkheden in deze zaak .Help :evil:

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Annikaatje »

flora5510 schreef:Na het zoveelste telefonisch contact met de stichting CAV ben ik het helemaal zat ik ben de schuldhulp ingegaan na mijn scheiding mijn grootste schuld eiser was de belastingdienst dus ik had geen keuze in april dit jaar ben ik in het minnelijke schuldhulp terecht gekomen sinds 2012 zit ik bij CAV amsterdam rekeningen worden dubbel betaald dus dan is er geen leef geld meer over dan zit je met je kind gewoon 3 weken zonder eten foutje dan moet agis betaald worden wordt van je leefgeld betaald terwijl je per mail aangeeft dat het uit je potje onvoorziene uitgaven betaald moet worden weer geen leef geld
gister is mijn dossier gesloten zonder enige aankondiging dus bellen vraag hoe komt dat nou ik had een brief gehad ..... die waarschijnlijk nooit verstuurd is maar ik moest iets tekenen met mijn legitimatie terug sturen nou gedaan per mail leefgeld weer niet overgemaakt waarom er staat 689 euro op mijn bewindsrekening het is overgemaakt 31 oktober nou niet dus vandaag weer gebeld ben uit mijn slof geschoten toen werd er gedreigd ik hang op het stond klaar werd overgemaakt om 1500 uur weer gebeld het is overgemaakt nou het is nu 16.00 uur weer niks . Ik ben er nu klaar mee ik wil weten welke stappen ik kan ondernemen tegen dit soort praktijken . Klacht indienen ga ik doen maar wat zijn de juridische mogelijkheden in deze zaak .Help :evil:
Ademhalen en uw verhaal duidelijk op een rijtje zetten kan een mooi begin zijn.

MoederVader
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2013 14:40

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door MoederVader »

Ook mijn gezin staat onder bewind sinds 2010 Ik heb alleen maar meer problemen en stress sinds we bewind hebben bij cav De deurwaarders zouden bij onze deur weg blijven als we bewind hadden dus niet we krijgen nu alleen maar meer deurwaarders en steeds meer beslag leggingen Nu komen ze 10 dec beslag leggen op onze inboedel en onze water afsluiten Ook krijgen wij nooit onze kinderbijslag op tijd moeten we altijd zelf voor bellen en dan nog krijgen we maar een gedeelte en nooit heel de kinderbijslag houden ze apart voor extra die extra is dus nu ook weer naar een deurwaarder gegaan die beslag hebben gelegd bij cav rekening Wij zitten vaak zonder leefgeld zelfs met de feestdagen 2012 hebben ze ons 3 weken zonder geld laten zitten Wat er moet ons geld gebeurd weten we niet we krijgen wel een overzicht en het geld wat dan op de rekening moet staan staat er dan niet zijn rekeningen van betaald maar we krijgen nu niet te horen welke rekeningen Nu willen ze 10 dec voorkomen doormiddel van heel de kinderbijslag in te leveren onze kinderen hebben dus geen kleding nodig volgens cav ook moeten wij van ons leefgeld de schoolfonds betalen van de kinderen wij hebben 110 euro per week voor 7 personen Overal hoor ik dat kinderbijslag niet in beslag genomen mag worden maar gebeurd wel ik blijf bellen naar cav en steeds hebben we opeens een andere contact persoon klacht ingediend bij cav reactie uw klacht is ongegrond me man werkt 19 uur per dag voor de schulden ok hebben we zelf gedaan maar cav zorg wel dat hun hun geld krijgen en laten kinderen zomaar bijna een maand zonder eten Wie heeft er nog tips wat wij kunnen doen en wat wel en niet mag Mvg Groet

Cooleuro
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2014 14:19

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Cooleuro »

Ik ben het zat dat deze CAV bedgetbeheer mensen en voor al oude mensen in de maling lopen te nemen. elke week krijg mijn moeder 70 jaar geld om te leven deze week heeft ze nog geen geld gekregen en 3 dagen zonder eten. ik bel ze al twee dagen lang maar ze zijn gewoon niet berijkbaar. Schande wat hier gebeurd. ik wil een klacht indienen maar dat gaat via dat zooitje zelf dus dat vertrouw ik niet. ik wil naar een advocaat gaan, zijn er nog meer mensen die een klacht in willen dienen dan kunnen we dat samen doen boven dien staan we dan veel sterker. dus hou me aan bevolen. Ga dus nooit naar het CAV het zijn oplichters en stellen van je.

wilco

Gesloten