LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tabletten van apotheek: de ene keer 90, de andere keer 3x30, met extra kosten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Theo van der Eng
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2020 11:02

Tabletten van apotheek: de ene keer 90, de andere keer 3x30, met extra kosten

Ongelezen bericht door Theo van der Eng »

Geachte mevrouw, heer,

Mijn vraag is :

De huisarts schrift een recept uit voor 90 tabletten, moet de apotheker dit dan uitvoeren of mag de apotheker dit dan drie maal 30 geven ? Als ik dan vraag waarom drie maal 30 geeft de apotheek aan dat dit wettelijk is geregeld.
Maar deze tabletten moet ik zelf betalen en deze kosten zijn 11,46 euro bij 90 stuks. Maar de apotheker geeft geen 90 stuks maar 30 stuks en rekent hiervoor 8,25 euro , dus bij 90 stuks 3 x 8,25 = 24,75 dit is dus 13,29 meer kosten.
Het gaat om het medicijn : Oxazepam 10 mg. En het vreemde is de ene keer ontvang ik wel 90 stuks en de andere keer in drieën.


Hopende op een spoedig antwoordt , met vriendelijke groet

Theo van der Eng
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2020 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tabletten van apotheek: de ene keer 90, de andere keer 3x30, met extra kosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Grote verpakking is minder werk dus goedkoper.

Ga naar andere Apotheek en een Online Apotheek kun je wel gewoon 90 stuks dozen bestellen, de 3x30 als niet leverbaar zonder meerprijs.

Ik mag geen reclame maken voor die Online in Beverwijk maar wel voordeliger, dat is belangrijk als je de €385,- per jaar niet haalde....
en onder de €250,- voor medicijnen bleef... die regel weten vele niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tabletten van apotheek: de ene keer 90, de andere keer 3x30, met extra kosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De overheid zegt er dit over:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rschrijven

Omdat oxazepam een verslavend middel is, zou het kunnen zijn dat hier een afwijkend uitgiftebeleid voor wordt gehanteerd. Wel raar dat uw apotheek u geen goede uitleg geeft en de ene keer wel en de andere keer niet voor 90 dagen meegeeft.

Oxazepam is een benzodiazepine en is opgenomen in de zogenaamde 30-dagenlijst. Zie https://www.knmp.nl/producten/gebruiksr ... dagenlijst

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tabletten van apotheek: de ene keer 90, de andere keer 3x30, met extra kosten

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien even overleggen met de huisarts? Misschien kan hij hierover een telefoontje plegen met de apotheek?
Bedenk wel dat dit een kalmeringsmiddel is en verslavend, misschien zijn de regels hieromtrent veranderd en aangescherpt?

Gesloten