LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Tessaloni
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2019 13:08

Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door Tessaloni »

Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem met Specsavers, waar ik zelf niet meer uitkom. Misschien heeft een van jullie tips.

Een lang verhaal kort: een medewerkster van Specsavers Utrecht Overvecht heeft mijn telefoon laten vallen toen ik daar was voor een lenzencontrole, op 4 augustus 2019.

Ik heb toen voor 150 euro een nieuw Apple-scherm gekocht, nadat ik met de Consumentenbond overlegd had dat ik recht had op het product zoals het was voor de schade.

De manager van Specsavers Utrecht Overvecht heeft bij een volgend bezoek beloofd dat hij het zou regelen en dat ik mijn geld terug zou krijgen. In september ben ik voor werk tijdelijk naar Londen verhuisd, en ik kan dus niet langsgaan.

De manager laat niets meer van zich horen. Ik heb in de afgelopen tijd zes keer gebeld, en zes keer is mij beloofd dat hij terug zou bellen. Hij had me ook zijn persoonlijke nummer gegeven, maar dat bleek niet te werken. Vervolgens heb ik een klacht ingediend bij Specsavers Nederland, maar ook daar heb ik niets meer van gehoord totdat ik zelf weer contact op heb genomen. Zij gaven toen aan dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik het met de manager zelf op moet lossen.

Ik begrijp er niets van, want het lijkt mij dat Specsavers gewoon een AVB-verzekering heeft voor zulk soort zaken. Ik weet niet meer wat ik moet doen, maar
1) voel mij onjuist behandeld door het hele bedrijf
2) wil gewoon mijn geld terug.

Wat te doen??

Groeten,
Tessa
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2019 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door berndv »

misschien een rare vraag, maar waarom heeft u niet direct uw verzekering hiervoor ingeschakeld? Daar heeft u toch een verzekering voor? Uw verzekering zal vervolgens de schade gaan claimen bij (de verzekering van) de winkel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
12 nov 2019 13:24
misschien een rare vraag, maar waarom heeft u niet direct uw verzekering hiervoor ingeschakeld? Daar heeft u toch een verzekering voor? Uw verzekering zal vervolgens de schade gaan claimen bij (de verzekering van) de winkel.
Misschien een raar antwoord, maar misschien is er geen verzekering?
Het doet in ieder geval niet (meer) ter zake.

Verder: misschien dat Specsavers nu wél reageert, na deze voor hen niet gunstige publiciteit. Goede zet.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Tessaloni, dat Specsavers Nederland niets voor u zou kunnen betekenen klopt van geen kant.
U hebt immers een probleem met een medewerker van een landelijk opererend bedrijf.
Ik zou er een brief aan wagen en wel aan Specsavers Nederland.
Over het ontstaan van de schade, de gedane toezeggingen en zeker ook over de uitermate onzorgvuldige reacties van Specsavers.
Succes!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke winkel, ze hebben vele Franchise nemers die zelf verantwoordelijk zijn dus niet landelijk.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
12 nov 2019 13:38
Hallo @Tessaloni, dat Specsavers Nederland niets voor u zou kunnen betekenen klopt van geen kant.
U hebt immers een probleem met een medewerker van een landelijk opererend bedrijf.
Ik zou er een brief aan wagen en wel aan Specsavers Nederland.
Over het ontstaan van de schade, de gedane toezeggingen en zeker ook over de uitermate onzorgvuldige reacties van Specsavers.
Succes!
Dit dus: niets aan toe te voegen. Stel ze desnoods gewoon gelijk in gebreke.
Komkommertijd schreef:
12 nov 2019 15:54
Welke winkel
Eerst lezen, dan schrijven is een betere volgorde.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
12 nov 2019 16:27
Klaas Jan schreef:
12 nov 2019 13:38
Hallo @Tessaloni, dat Specsavers Nederland niets voor u zou kunnen betekenen klopt van geen kant.
U hebt immers een probleem met een medewerker van een landelijk opererend bedrijf.
Ik zou er een brief aan wagen en wel aan Specsavers Nederland.
Over het ontstaan van de schade, de gedane toezeggingen en zeker ook over de uitermate onzorgvuldige reacties van Specsavers.
Succes!
Dit dus: niets aan toe te voegen. Stel ze desnoods gewoon gelijk in gebreke.
Komkommertijd schreef:
12 nov 2019 15:54
Welke winkel
Eerst lezen, dan schrijven is een betere volgorde.
Wanneer het een franchisenemer betreft moet je daar zijn en niet bij de franchisegever.

Dat zal je toch eerst moeten weten toch?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook franchise-winkels zijn via het hoofdkantoor aanspreekbaar op dit soort zaken.

Gesloten