Terugbetaling Amazon blijft uit

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SeanWierda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:31

Terugbetaling Amazon blijft uit

Ongelezen bericht door SeanWierda »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een terugbetaling van Amazon, dit gaat over het volgende:

Op 14 april heb ik bij Amazon gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht. Op 15 april heb ik het artikel retour gestuurd. Deze is op 18 april bij Amazon verwerkt en zou daarna uitbetaald worden, omdat er iets fout is gegaan werden er meerdere retourzendingen als cadeaubonsaldo opgewaardeerd en heb ik op 19 april opnieuw contact opgenomen en aangegeven dit niet als cadeaubonsaldo te willen hebben maar teruggestort op mijn rekening.

Op die 19 april heeft een medewerker mij geholpen en zou het bedrag op mijn rekening verschijnen. Op 20 april verschenen er bedragen op mijn rekening behalve het bedrag waar deze kwestie in dit topic over gaat.

Op 20 april contact opgenomen dat het bedrag van €42,99 nog mist. Deze medewerker van Amazon gaf aan dat de betaling in het systeem is blijven hangen, er werd hier een ticket voor aangemaakt en binnen 3-5 werkdagen zou het geld teruggestort zijn. Na die 5 werkdagen heb ik weer contact opgenomen, want de terugbetaling was nog niet binnen. De betaling was weer niet gelukt, weer "vastgelopen" in een systeem maar binnen 3-5 werkdagen zou het geld retour zijn.

Precies hetzelfde verhaal , weer geen terugbetaling na die 5 werkdagen. Op 3 mei weer contact opgenomen, deze medewerker wist mij te vertellen dat op 19 april een ticket aangemaakt is omdat het 1 en ander niet goed gaat.

Op 7 mei nogmaals contact gehad, aangegeven hun een redelijke termijn van 14 dagen te geven voor mijn terugbetaling, dit is ook in het dossier gezet.

Inmiddels is het nu 16 mei, na talloze keren contact te hebben gehad, beloftes dat ik binnen 48 uur bericht zou krijgen en niks meer te hebben gehoord, word er nu gezegd via een medewerker van Amazon via de klantenservice dat er een "landelijke storing in Europa" :roll: was en dat dit nog steeds niet opgelost is. Op de vraag hoe lang dit nog gaat duren werd mij duidelijk verteld dat er klanten zijn die al maandenlang wachten op terug betaling en ik geduld moest hebben.

Na dit gehoord te hebben, is dan ook de vraag wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen? Er lijkt geen schot in de zaak te zitten.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Terugbetaling Amazon blijft uit

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vraag is op welke Amazon heb je besteld (.nl, .de, .com?)?

Helaas zijn hun niet aangesloten bij een geschillencommissie, dus daar kan je niet bij terecht.

Heb je betaald met je creditcard? Neem dan contact met hun op, doe een beroep op aflevering garantie.

Optie 2 is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering, echter helpen hun jou pas als je schuld boven een bepaalde bedrag is (kijk in de voorwaarden). De meeste gaan je niet helpen voor 44 euro.

De manier om je geld terug te krijgen die over blijft is om een deurwaarder in te schakelen. Echter mag een deurwaarder niet over de grens werken. Op .nl (https://www.amazon.nl/gp/help/customer/ ... =201819200) zie ik een adres in Luxemburg. Het beste is om daar een deurwaarder te zoeken. Echter zal de deurwaarder ook kosten rekenen.

Gesloten