LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je de voorwaarden niet accepteert hoef je ook niet te betalen?

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door 16again »

Voorwaarden accepteren? Er is niet eens een overeenkomst!

Betaling zal wel van hogerhand bepaald zijn (auteurswet ...).

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
16 feb 2019 21:17
Zoek me suf maar lees niet dat TS voorwaarden niet heeft geaccepteerd. Waar lees ik dat?
Waar lees jij dat TS de voorwaarden heeft geaccepteerd? En als we toch bezig zijn: waar lees je dat er een overeenkomst is tussen partijen? Om je te kunnen beroepen op je algemene voorwaarden moeten deze van toepassing zijn verklaard op de overeenkomst in het aanbod of de aanvaarding van het aanbod.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

alfatrion schreef:
16 feb 2019 22:50
StevieNL81 schreef:
16 feb 2019 21:17
Zoek me suf maar lees niet dat TS voorwaarden niet heeft geaccepteerd. Waar lees ik dat?
Waar lees jij dat TS de voorwaarden heeft geaccepteerd? En als we toch bezig zijn: waar lees je dat er een overeenkomst is tussen partijen? Om je te kunnen beroepen op je algemene voorwaarden moeten deze van toepassing zijn verklaard op de overeenkomst in het aanbod of de aanvaarding van het aanbod.
-TS besluit muziek te draaien in zijn/haar zaak.
- TS heeft een licentie aangevraagd (waartoe hij verplicht is) en op die licentie zijn genoemde voorwaarden van toepassing.
- TS krijgt een factuur opv die overeenkomst.

Zonder licentie aanvraag geen factuur.
Factuur komt pas na getekende overeenkomst waarbij TS ongetwijfeld akkoord met voorwaarden is grgaan.

TS geeft niet expliciet het bestaan van de overeenkomst aan, maar benoemt dit punt überhaupt niet.

Kom nou eens met je argumenten om te zo stellig te kunnen zeggen dat er geen overeenkomst is en dat TS niet akkoord is gegaan met de voorwaarden want ik lees het nergens

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door bprosman »

tijd ≠ kosten
Hm, deze toch eens uitprinten , voor als er weer eens een advocatenrekening komt gedeclareerd in blokken van 5 minuten
Volgens mij ben je dit met het versturen van een email toch ook wel kwijt.
Op een klankschaal slaan is ook muziek maken. Dus dan heeft men ook recht op een billijke vergoeding
Waarbij er naar luisteren m.i. weer recht zou moeten geven op smartengeld ;-)

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
16 feb 2019 23:04
-TS besluit muziek te draaien in zijn/haar zaak.
Eens.
StevieNL81 schreef:
16 feb 2019 23:04
- TS heeft een licentie aangevraagd (waartoe hij verplicht is)
Dat blijkt niet uit het OP.
StevieNL81 schreef:
16 feb 2019 23:04
op die licentie zijn genoemde voorwaarden van toepassing.
Waar staat dat?
StevieNL81 schreef:
16 feb 2019 23:04
Kom nou eens met je argumenten om te zo stellig te kunnen zeggen dat er geen overeenkomst is en dat TS niet akkoord is gegaan met de voorwaarden want ik lees het nergens
Ik ben meer geïnteresseerd in feiten waaruit volgt dat er een overeenkomst is, dat de voorwaarden van toepassing zijn verklaard en er een redelijke mogelijkheid is gegeven om daar kennis van te nemen als bedoelt in art. 6:233 BW. Jij beweerd stellig dat dit zo is, maar ik lees dat nergens.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb ook geen overeenkomst met de belastingdienst, toch willen ze geld.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij is het iets met een Wet op naburige rechten en een minister die een organisatie heeft aangewezen voor de uitvoering daarvan. Of je dan als tandarts moet betalen voor de radio of cd-speler in je wachtkamer, en of je dan eerst de voorwaarden uitgereikt moet krijgen om een overeenkomst aan te gaan, of dat je gewoon de wet moet kennen en betalen, dat weet ik niet. Ik ou denken, gewoon betalen, maar Ik ben geen tandarts, winkelier, of jurist.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wettelijk zal het allemaal wel kloppen. Buma is immers de grootste geldklopperij sinds jaren. Wanneer er ook maar 1 Maas te vinden is in het net...

Duizenden ondernemers moeten geld pompen in dit systeem met een minimale afdracht naar muzikanten.

Het is nog maar zeer de vraag of de makers van die spirituele muziek wel betaald worden door deze organisatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tikfout overboeking, nu herinneringskosten?

Ongelezen bericht door moederslink »

De TS vindt het al jaren best , blijkbaar , en betaalt gewoon jaarlijks deze rechten en krijgt zelfs korting wanneer ze het bedrag in 1x overmaakt en mopperde er niet over. Dus zal er wel zoiets als een licentie / contract met de bijbehorende voorwaarden zijn, toch?

Nu ineens wordt er wel gemopperd omdat er € 20 herinneringskosten worden gevraagd omdat ze simpelweg , toch echt zelf , een tientje te weinig heeft overgemaakt.
En dan is het hele Sena gedoe ineens oplichting en wordt er hier een topic over aangemaakt :x
Geniet van deze muziek, gebruik het en betaal de rechten aan Sena en betaal alsnog deze extra kosten en doe het voortaan in 1x goed.

Gesloten