LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT pakketdienst fraude

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
s.hellingman
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 10:30

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door s.hellingman »

Vanochtend de baas van de jongen gesproken die valsheid in geschrifte heeft gepleegd. Die is direct ontslagen. Circuit werkt voor TNT en die doet heus hun best. Het probleem ligt aan de organisatie zelf.

Samen met mij missen velen de vertrouwde postbodes die echt wist waar ze mee bezig waren.
Deze week wederom klachten van mensen vernomen over het al dan niet aankomen van post.

Succes en blijft klagen. Schrijf desnoods naar Youp van het Hek. Wellicht helpt als wij met z'n allen blijven klagen.
Het verbaast mij dat Tros Radar geen aandacht hieraan besteed. Zo veel klachten staan alleen in deze website en als men verder surft op internet is dan is het aantal klachten niet te tellen.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door GHR »

Vandaag een medewerker aan de deur gehad van tnt die bij mij een pakketje wou achterlaten voor een ander adres. Nadat ik deze medewerker kenbaar had gemaakt dat ik dit niet zou doen omdat dit bij mezelf nog wel eens verkeerd is gegaan, werd meneer duidelijk agressief. Blijkbaar was het zijn zuidelijke temperament wat hem parten speelde. Nadat ik de deur had dichtgemaakt heb ik eerst nog de nodige verwensingen aan moeten horen, waarna hij de zaak besloot door nog eens even lekker tegen mijn voordeur aan te trappen.

Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij postnl en ik ben dan ook benieuwd wat hun reactie in deze is. Medewerker moet naar mijn idee wel te achterhalen zijn, temeer omdat de niet-thuis code van het betreffende pakketje inmiddels bij mij bekend is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het blijft een rukorganisatie, ook al hebben ze de naam in POSTNL veranderd. Oude wijn in nieuwe zakken. Ze weten hun klanten nu blij te maken met een verbeterde "service". Alleen werkt die niet.

Letterlijk staat op de site van PostNL:
Als u niet thuis bent, kunt u uw zending op een andere dag of tijd bij uw buren of op het Postkantoor bezorgen. Op het bericht van de chauffeur vindt u een 'Niet-thuis-code'. Door deze 'Niet-thuis-code' in te vullen op de website http://www.postnl.nl/ontvangen kunt u uit de volgende opties kiezen:

Pakket ontvangen op een andere dag en tijd. U kunt zelf kiezen wanneer de pakket bezorging plaatsvindt. Het bezorgadres blijft ongewijzigd.
Pakket bezorging bij buren die over dezelfde postcode beschikken. Het huisnummer en eventueel toevoeging van die buren dient te worden ingevuld. U kunt bij deze optie ook kiezen voor een andere dag en tijd.
Pakket bezorging bij het dichtstbijzijnde Postkantoor bij het originele adres. Hier kunt u alsnog uw pakket ontvangen.
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakkette ... t-afhalen/

De praktijk is: dit hele verhaal gaat niet op, want pakket wordt gewoon bij de buren gedumpt. Je hebt helemaal niets te kiezen. Ik heb ook geen toestemming gegeven voor bezorging bij de buren, maar het gebeurt gewoon. Terwijl op de site staat "Als u toestemming heeft gegeven kan het zijn dat het pakket bij de buren is bezorgd." Ze doen dit dus alleen als je daar toestemming voor gegeven hebt. NIET DUS, ZE DOEN HET GEWOON EN DAARMEE BASTA. WANT: TIJD IS GELD HÈ?

Je krijgt dus een kaart in de bus met "niet thuis code". Maar daar heb je niets aan.

Verder weet je nooit wanneer ze langskomen. de ene keer 12 uur, de volgende keer 18 uur. Maar daar hebben ze ook iets "handigs" op gevonden:

https://onlineverzendservice.postnl.nl/ontvangen Sjoe, da's handig!
Hoe laat kunt u onze pakketchauffeur verwachten? Vul postcode en huisnummer in
En wat daar uit komt rollen, sjonge daar zijn mensen mee geholpen:
De chauffeur komt langs tussen 08.30 uur en 21.30 uur
Dus na 21.30 uur word je niet meer uit je bed gebeld door TNTPostNL. En ook niet als je om 8 uur 's ochtends onder de douche staat. Da's fijn om te weten. Maar hoe laat ze dan langskomen? God mag het weten!

Enne contact opnemen met PostNL: alléén telefonisch à 10 cent per minuut. PostNL gaat natuurlijk niet gratis de fouten herstellen die ze maken.

OPLICHTERSPAKKEN
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2010 21:47

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door OPLICHTERSPAKKEN »

Hallo allemaal.

Ik ben 4 maanden als zzp er voor de TNT aan het werk geweest.Gouden beloftes grote bus gekocht en toen begon de ellende.
Raak al die paketten maar op tijd kwijt.je moet racen door de wijk,rennen met je pakettjes.Hofjes afgezet voor auto's,mensen te lui om hondevoer te kopen in de winkel.Chauffeur sjouwen met 30 kg voer. dan niet thuis ed. Grote *** zooi.
Ik kan er inmiddels wel een boek over schrijven.
Storing bij sorteercentrum Groningen,Te laat binnen.ja maar er was vanmorgen een storing van 1,5 uur.TNT zegt dan ja daar hebben we niets mee nodig dan moet je maar harder lopen.
Ach zo zijn er veel meer dingen maar ik ben er weg,

[Grof taalgebruik verwijderd door de Moderator]

Gesloten