LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toegang parkeerplaats: VVE betalen nieuwe afstandsbediening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
apphuurder
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2018 13:43

Toegang parkeerplaats: VVE betalen nieuwe afstandsbediening

Ongelezen bericht door apphuurder »

Het parkeerterrein dat bij mijn appartement hoort is afgesloten door middel van een slagboom die je kunt openen met een afstandbediening met vier knopjes. Toen ik begin vorig jaar in mijn appartement ben gaan wonen kon ik de slagboom openen (bij vertrek én binnenkomst) met één knopje op deze afstandbediening.

De VVE heeft besloten het systeem aan te passen. Gevolg is dat ik op mijn afstandbediening ik nu ook één van de andere knopjes moet gebruiken om weer naar binnen te kunnen. Dit knopje functioneert niet.

De VVE wil mij 95 euro rekenen omdat het systeem nu veranderd wordt, ten behoeve van de aanschaf van een nieuwe afstandbediening. Met het oude systeem (dat zonder veel bijkomende kosten weer kan worden ingevoerd) kan ik met mijn oude afstandbediening naar binnen en naar buiten (met de afstandsbediening die ik heb verkregen bij de koop van dit appartement)

Kan de VVE dit zomaar doen? Ik kan niet meer naar binnen als gevolg van een beleidswijziging namelijk.

A3o
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:28

Re: Toegang parkeerplaats: VVE betalen nieuwe afstandsbediening

Ongelezen bericht door A3o »

Als het goed is, is er een vve-ledenvergadering geweest waarop dit is besproken en besloten. Wanneer u eigenaar bent van uw appartement bent u lid van deze vve en heeft u toegang tot de stukken van de vve. Daarin kunt u zien of er rechtsgeldig een besluit is genomen (voldoende leden aanwezig, etc) en of alle leden voldoende informatie hadden.
Als u de enige gedupeerde bent in uw appartementencomplex en het besluit is rechtsgeldig genomen, dan vrees ik dat u zich bij de situatie neer zult moeten leggen. Blijkt echter dat iedereen een nieuwe afstandsbediening moet kopen en hier niet over was geïnformeerd, dan kunt u een speciale vergadering bijeenroepen. Voor meer informatie over hoe u dat kunt doen, kunt u kijken in de statuten van de vereniging en kunt u kijken bij Vereniging Eigen Huis onder het kopje VVE.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Toegang parkeerplaats: VVE betalen nieuwe afstandsbediening

Ongelezen bericht door renewouters »

De VVE ben je zelf (samen met de andere bewoners). Blijkbaar is er door jullie gekozen voor een ander systeem. Of bedoel je dat het bestuur (die uiteindelijk alleen maar mag uitvoeren wat jullie willen) op eigen houtje iets heeft gedaan?

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Toegang parkeerplaats: VVE betalen nieuwe afstandsbediening

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw afstandsbediening is dus defect. Dat er aanpassingen in het hek en de aansturing gemaakt zijn doet niet ter sprake, uw afstandsbediening werkt niet. Waarom zou iedereen in het complex moeten meebetalen aan uw afstandsbediening?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Toegang parkeerplaats: VVE betalen nieuwe afstandsbediening

Ongelezen bericht door Frantic2 »

heeft u de batterij al vervangen voordat u dit topic aanmaakte?

Gesloten