LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uit de wsnp al een jaar en nog geld inleveren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: uit de wsnp al een jaar en nog geld inleveren

Ongelezen bericht door gilas »

Even nog wat ter informatie :
Alle teruggaven van de belastingdienst over een jaar dat u in de WSNP heeft gezeten moeten naar de boedelrekening overgemaakt worden, ook als deze teruggaven pas na het einde van de WSNP worden ontvangen.
http://sociaal.nl/client/wsnp/
Moeten nabetalingen die ik ontvang naar de boedelrekening?

Als de nabetaling betrekking heeft op een periode die (gedeeltelijk) ligt voor de datum dat u bent toegelaten tot de WSNP dan valt de nabetaling in de boedel. U moet het geld dus overmaken naar de boedelrekening. Dat geldt ook voor uitkeringen waarvoor een beslagverbod geldt, zoals kinderbijslag.
Als de nabetaling betrekking heeft op een periode na de datum dat u bent toegelaten tot de WSNP dan mag u de nabetaling houden als er een beslagverbod geldt. Is er geen sprake van een beslagverbod dat wordt de nabetaling opgeteld bij het inkomen over de periode waarop de nabetaling betrekking heeft. Bij twijfel raadpleegt u altijd uw bewindvoerder.
http://www.wsnp.nu/index.php/schuldenar ... den#vraag3

becca.hoevelaken
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2014 13:26

Re: uit de wsnp al een jaar en nog geld inleveren

Ongelezen bericht door becca.hoevelaken »

dank je wel ..nu is me een hoop duidelijk geworden ...@berndv... ik snap het ook vanuit de omgedraaide situatie..het kwam gewoon als een donderslag aan een heldere hemel.. ik was eindelijk blij dat ik na 6 jaar door het stof kruipen eindelijk mijn kindjes eens kon blij maken met een fatsoenlijke en "schone" vloer op hun kamer ;) ik dacht dus einde wsnp..schone lei dan kan je een frisse start beginnen. maar helaas we zullen hier altijd weer met de neus op de feiten worden geduwd..het zij zo..ik leg me er bij neer..hartelijk dank allemaal voor jullie reacties x

max1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2015 15:00

Re: uit de wsnp al een jaar en nog geld inleveren

Ongelezen bericht door max1974 »

ik heb een vraag en misschien dat iemand hier antwoord op kan geven, ik ben al vanaf dec. 2013 uit de wsnp, nu had ik een terug gave van de zorgtoeslag 2012, een bedrag van € 922 en dat bedrag is febr. 2013 overgemaakt geworden naar mijn bewindvoerder, en hij heeft het namelijk verdeelt over de schuldeisers, wat logisch is natuurlijk, maar nu komen ze met een terugvordering, dat ik dat bedrag onterecht heb gekregen omdat ik er geen recht ophad, en nu willen zij dat bedrag van € 922.- terug vorderen, maar ik heb dat geld nooit gekregen en ze willen het wel terug van mij.
en nu heb ik gevraagd om een kwijtschelding te doen bij de belasting, maar zei zeggen dat moet de bewindvoerder doen hij heeft weet daar de wandelpaden en heeft daar ook contact personen zitten,
maar de bewindvoerder zegt, nee hoor dat gaat niet dat moet je zelf maar doen, lekker is dat,
heeft iemand ook zo iets mee gemaakt of weet wat ik het beste kan doen? alvast een dank.

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: uit de wsnp al een jaar en nog geld inleveren

Ongelezen bericht door Zita1 »

max1974 schreef:ik heb een vraag en misschien dat iemand hier antwoord op kan geven, ik ben al vanaf dec. 2013 uit de wsnp, nu had ik een terug gave van de zorgtoeslag 2012, een bedrag van € 922 en dat bedrag is febr. 2013 overgemaakt geworden naar mijn bewindvoerder, en hij heeft het namelijk verdeelt over de schuldeisers, wat logisch is natuurlijk, maar nu komen ze met een terugvordering, dat ik dat bedrag onterecht heb gekregen omdat ik er geen recht ophad, en nu willen zij dat bedrag van € 922.- terug vorderen, maar ik heb dat geld nooit gekregen en ze willen het wel terug van mij.
en nu heb ik gevraagd om een kwijtschelding te doen bij de belasting, maar zei zeggen dat moet de bewindvoerder doen hij heeft weet daar de wandelpaden en heeft daar ook contact personen zitten,
maar de bewindvoerder zegt, nee hoor dat gaat niet dat moet je zelf maar doen, lekker is dat,
heeft iemand ook zo iets mee gemaakt of weet wat ik het beste kan doen? alvast een dank.

http://www.hotforum.nl/forum/index.php?name=schulden&

Ga daar maar is informeren die weten het wel Suc6

max1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2015 15:00

Re: uit de wsnp al een jaar en nog geld inleveren

Ongelezen bericht door max1974 »

ok zal ik doen dankje

Gesloten