LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling vouchers

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dick Simons
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:59

Uitbetaling vouchers

Ongelezen bericht door Dick Simons »

Toen onze vakantie in het voorjaar door de Corona niet doorging, kregen we van Corendon een voucher ter waarde van onze aanbetaling. Maar, werd er gelijk bij verteld, deze kun je na een half jaar laten uitbetalen.
Toen de voucher dus een half jaar oud was heb ik gebeld met Corendon. Deze verwerkte keurig mijn aanvraag tot uitbetaling, en hiervan kreeg ik ook direct een bevestiging per mail. Helaas heb ik de maand hierna niets meer hiervan vernomen. Dus maar even gebeld hoe het ermee voorstond. Krijg ik te horen dat de voucher pas uitbetaald wordt 1 jaar na uitgifte. Dus een half jaar na mijn verzoek tot uitbetaling. Toen ik melde dat dit wel vreemd was, dat je duidelijk op het moment dat je de voucher aanbied aangeeft dat je deze na een half jaar kan laten uitbetalen, maar met het daadwerkelijk uitbetalen dan een vervolgens nog een half jaar wacht, vonden ze dit zelf eigenlijk ook wel. Het voelt alsof je een worst voorgehouden wordt, maar deze pas na een half jaar mag opeten. Corendon gaf aan dat weliswaar na een half jaar je een verzoek tot uitbetaling in mag dienen, maar deze pas na een jaar wordt uitbetaald. Ik vraag mij nu af Corendon niet bewust door verkeerde voorlichting te geven hun klanten op het verkeerde been hebben gezet zodat de vouchers sneller geaccepteerd werden.
Kan dit zomaar??

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uitbetaling vouchers

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, de zes en twaalf maanden zijn in strijd met de wet. U heeft recht op vergoeding van uw vertragingsschade, welke gefixeerd is op 2% op jaarbasis.

Hendriekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2020 22:56

Re: Uitbetaling vouchers

Ongelezen bericht door Hendriekje »

Wij hebben een voucher van de Efteling. Daar lees je weinig tot niks over. Ook tegen ons werd gezegd dat terugbetaling kon geschieden na minimaal 6 maanden. Daarmee gingen we akkoord. nu we dat hebben verzocht, ontvangen we een mail waarin staat dat terugbetaling niet eerder geschiedt dan na afloop van de ge3ldigheidstermijnvan van van
van van 12 maanden. Hiertegen hebben we bezwaar gemaakt maar nog geen reactie gekregen.

Gesloten