LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik adviseer niemand iets, het is altijd jammer dat u de teksten omdraait. Ik heb duidelijk gezegd dat IK het zo zou doen, ik zal nooit doodgaan van de honger zolang als ik kan werken om eten te kopen.
En de denigrerende opmerking van, misschien waar u woont? dat klopt hier wordt nog veel gedaan met gesloten beurs. Voor wat...hoort wat maar dat moet u toch weten die alle vele malen in Africa is geweest. En daar is niks mis mee en dat wordt soms ook gewoon nog in Nederland gedaan.

Zwart werken heb ik ook nergens geroepen, ook weer jammer dat u dat wel doet.

Verder hoop ik gewoon dat dit gezin gewoon rond kan komen zonder teveel honger, want er is veel loos op dit gebied. eigenlijk heel treurig en de troonrede waarschuwt zelfs voor meer ongemakken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts gaat ook niet dood van de honger. En hij werkt ook nog en wel gewoon wit. Maar er is iets blijkbaar niet in orde met zijn uitkering.

En daar moet hij achterheen, niet stoppen met werken en een zwarte klus, alsof dat geen werken is, gaan doen.

Bij u kan het UWV wat moeilijker controleren.

uwv_webcare
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:59
Contacteer:

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Hallo Cornelis7,

Het is inderdaad waar dat iemand via het lotgenotenforum vragen aan UWV Webcare kan stellen. Gezien de toch wel persoonlijke informatie die door Berendtse wordt gedeeld, raad ik echter aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Contact opnemen met onze klantenservice kan door een bericht te sturen via Mijn UWV/Mijn berichten of door te bellen met 088-8989294. Mijn collega kan dan in de persoonlijke gegevens kijken om zijn vraag te beantwoorden.

Via het lotgenotenforum kunnen we alleen in algemene zin ingaan op vragen. Mijn verwachting is dat Berendtse hier niet voldoende mee is geholpen.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam

Berendtse
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2019 23:53

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Berendtse »

uwv_webcare schreef:
18 sep 2019 09:00
Het is inderdaad waar dat iemand via het lotgenotenforum vragen aan UWV Webcare kan stellen. Gezien de toch wel persoonlijke informatie die door Berendtse wordt gedeeld, raad ik echter aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Contact opnemen met onze klantenservice kan door een bericht te sturen via Mijn UWV/Mijn berichten of door te bellen met 088-8989294. Mijn collega kan dan in de persoonlijke gegevens kijken om zijn vraag te beantwoorden.

Via het lotgenotenforum kunnen we alleen in algemene zin ingaan op vragen. Mijn verwachting is dat Berendtse hier niet voldoende mee is geholpen.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Ik ben na diverse 'ongelukkige communicaties' met het UWV uiterst voorzichtig geworden met telefonisch contact.
Ondanks dat ik heb laten opnemen dat contact per mail of post moet gaan werd ik afgelopen week toch gebeld door een dame die mij vertelde dat er te veel is betaald en dat er terug betaald moet worden. Dit was dus daags voorafgaand aan de brief van de 13e.
Op mijn reactie dat ik nu waarschijnlijk al onder de bijstandsnorm zit kwam het algemene verhaal van bruto berekeningen en dat het UWV afhankelijk is van wat zij van de belastingdienst door krijgen. En passant maakt ze een aftreksommetje waarbij 1150 min 900 kennelijk maar 150 scheelt. Op het moment dat ik nogmaals aangeef dat het niet kan kloppen wordt mijn werkgever een verwijt gemaakt dat die het dan wel verkeerd zal hebben doorgegeven. Dit pareer ik door aan te geven dat ik in haar rekenvaardigheden minder vertrouwen heb dan in die van mijn werkgever. Hierop gaat ze helemaal door het lint, wordt steeds kwader en smijt de hoorn er op.
De naam heb ik niet en toen ik er tijdens haar tirade gericht om vroeg was ophangen haar enige respons.
Natuurlijk ga ik hier een klacht over indienen maar dat is wel weer zo'n reden dat ik bij voorkeur eerst extern de boel uitgezocht wil hebben.
Helaas is al vaker gebleken dat fouten bij het UWV nauwelijks worden erkent en dat er meestal een uiterst starre houding jegens mensen met een uitkering wordt aangehouden.
Ik ben niet voornemens een gesprek te gaan voeren aan de telefoon waarbij ik te woord wordt gestaan door iemand die er van uit gaat dat ik het niet snap en dat het even toegelicht moet worden.

Mijn voorkeur zou het hebben als iemand - onafhankelijk - de gehele berekening zou over doen en dan de resultaten met elkaar vergelijken. Zal wel lastig worden want ik heb in het verleden al eens om de volledige berekening gevraagd maar dan krijg je een halfslachtig antwoord en zeker geen materiaal om de berekening zelf te doen (of te laten doen door iemand die er verstand van heeft).

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door berndv »

Berendtse schreef:
18 sep 2019 15:44
Ik ben na diverse 'ongelukkige communicaties' met het UWV uiterst voorzichtig geworden met telefonisch contact.
U hoeft niet te bellen:
uwv_webcare schreef:
18 sep 2019 09:00
Contact opnemen met onze klantenservice kan door een bericht te sturen via Mijn UWV/Mijn berichten
Per bericht vragen om een schriftelijk antwoord met de complete berekening.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft niet te gaan bellen. U kunt uw verhaal ook in dat bericht zetten.

En u zult er toch met het UWV uit moeten komen.

Een kleine toelichting.

Op uw WAO wordt loonheffing ingehouden en de loonheffingskorting toegepast. Bij WAO heeft men geen recht op arbeidskorting.

Op uw salaris zal, als het goed is, geen loonheffingskorting worden toegepast. Maar dat betekent ook dat er geen arbeidskorting toegepast wordt, waar u wel recht op hebt en wat uw netto inkomen verhoogd.
Dat heeft weer invloed op de hoogte van de toeslag.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Helaas is al vaker gebleken dat fouten bij het UWV nauwelijks worden erkent en dat er meestal een uiterst starre houding jegens mensen met een uitkering wordt aangehouden.
Wel bekend, en als u vervelend wordt staat de inspecteur gewoon vandaag of morgen bij u aan de deur. Niemand gelooft het maar 2 man sterk in Africa om 09.30 in de ochtend bonzend op mijn voordeur. Maar ik zou zeker een klacht indien voor het smijten van de telefoon door uw oren.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik vertel gewoon hier op dit forum wat ik meemaak en wat mijn ervaringen zijn in de praktijk, en dat mag. Dat u dat niet gelooft mag ook.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Berendtse schreef:
18 sep 2019 15:44
Hierop gaat ze helemaal door het lint, wordt steeds kwader en smijt de hoorn er op.
Zo kenmerkend voor klantenservice medewerkers, die worden spontaan boos en gooien zomaar de hoorn erop, zouden ze erop worden aangenomen?

Tukjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2018 23:07

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Tukjes »

Voor mij is het onduidelijk hoe met de toeslag omgegaan wordt.

U schrijf in het begin 399 loon, uitkering en toeslag 936, heffingskorting vrouw 206 maakt ....

Vervolgens schrijft u uitkering is verhoogt van 792,05 naar 924,81. U schrijft verhoogt waardoor ik aanneem dat dit bedrag zonder de toeslag is. Beiden bedragen zijn namelijk lager dan de eerder aangegeven 936 waarvan u aangeeft dat het uitkering en toeslag is.

Weer later schrijft u, tel ik hierbij mijn salaris en heffingskorting bij op = 806 + 399 + 206 v 1411 per maand. Mijn vraag is waar is in deze berekening de toeslag gebleven.

Wellicht is het een idee om met kolommen te werken zodat u per kolom en maand kan zien wat de bedragen zijn.
Toeslag. Uitkering. Heffingskorting. Salaris
Januari
Februari

Etc

Mocht u ooit nog eens zoveel geld per maand van het UWV erbij krijgen dan is mijn advies, direct reageren naar het UWV toe. Verhogingen bij het UWV vinden gemiddeld plaats met bedragen ver onder de 100 euro.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: UWV wil korten tot onder bijstandnorm bij herberekening inkomen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die heffingskorting krijgt mevrouw, niet de Ts.

Gesloten