LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door kuklos »

@sjohie, precies wat ik ook al dacht.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een, naar ik aanneem, steeksproefgewijze tascontrole is mij eenmaal overkomen. Mag ik even uw tas controleren? Ja hoor, gaat uw gang. En klaar alweer, voordat men Jack Robinson kan zeggen.
Ik ben goed op de hoogte van mijn rechten en ik ben zeer gehecht aan mijn privacy, maar ik heb geen zin en tijd om over zoiets onbenulligs moeilijk te doen. Laat staan dat ik een kwartier of langer in een bewegingsloze rij blijf wachten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
27 okt 2020 11:16
Een, naar ik aanneem, steeksproefgewijze tascontrole is mij eenmaal overkomen. Mag ik even uw tas controleren? Ja hoor, gaat uw gang. En klaar alweer, voordat men Jack Robinson kan zeggen.
Ik ben goed op de hoogte van mijn rechten en ik ben zeer gehecht aan mijn privacy, maar ik heb geen zin en tijd om over zoiets onbenulligs moeilijk te doen. Laat staan dat ik een kwartier of langer in een bewegingsloze rij blijf wachten.
Hier in de buurt is een Jumbo die elke tas die de winkel inkomt, controleert. Naja, dit laat doen door de kassière. Dus elke keer als ik daar binnen loop met een rugzak, zoals ik doe voor de dagelijkse boodschappen, is het bal bij de kassa.

Daarom winkel ik liever, en dus zo goed als altijd, bij de AH aan de overkant, die dit niet zo doet.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Jfelst »

Als ze in mijn tas willen kijken, dan ook graag de vraag "Waarom?' beantwoorden. En niet van 'Dat staat in onze voorwaarden'. Ik sta nog voor het betaalpunt, ik ben dus nog geen dief. Dat ben ik pas als ik aanstalten maak, na betaling, met de 'niet betaalde' producten de winkel uit te lopen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Neemt u wel genoegen met 'dat zijn de instructies die ik van hoger hand heb gekregen'?

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Liever pal staan voor je principes, een werknemer en zijn leidinggevende een rotdag bezorgen, een winkelverbod krijgen en andere klanten ophouden, dan even vriendelijk "ja hoor" zeggen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door hebra98 »

Werkelijk, 27 reactie op een vraag van TS, die vermoedelijk niet meer langs zal komen om dingen uit te leggen.

Soms kan het tegenwerken dat een forum "overactief" is.

Ik wacht even op TS of ze daadwerkelijk voor dief is uitgemaakt of alleen verzocht is de tas te laten controleren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je het niet fijn vindt om ergens boodschappen te doen, dan ga je toch ergens anders heen? Met zesduizend NL supermarkten keuze genoeg.

davidstraten91
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:03

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door davidstraten91 »

Ben zelf eigenlijk helemaal niet bekend met De Dirk, maar kan gewoon hun beleid zijn toch? Iedereen met een rugtas wordt gecontroleerd! Misschien is dat helemaal geen verdenking of hebben ze daar vaak te maken met diefstal.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 16:16
Werkelijk, 27 reactie op een vraag van TS, die vermoedelijk niet meer langs zal komen om dingen uit te leggen.

Soms kan het tegenwerken dat een forum "overactief" is.

Ik wacht even op TS of ze daadwerkelijk voor dief is uitgemaakt of alleen verzocht is de tas te laten controleren.
Dit is uw tweede reactie in dit topic. Dus.........

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 16:16
(...)Soms kan het tegenwerken dat een forum "overactief" is.
Beter het forum dan het virus , toch? :D

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
28 okt 2020 17:11
hebra98 schreef:
28 okt 2020 16:16
Werkelijk, 27 reactie op een vraag van TS, die vermoedelijk niet meer langs zal komen om dingen uit te leggen.

Soms kan het tegenwerken dat een forum "overactief" is.

Ik wacht even op TS of ze daadwerkelijk voor dief is uitgemaakt of alleen verzocht is de tas te laten controleren.
Dit is uw tweede reactie in dit topic. Dus.........
En de 28ste in dit topic....

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door de auditu »

Vraag aan TS: wordt u ook gevraagd de rugzak te laten controleren als u de rugzak de gehele tijd op de rug gedragen heeft?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 16:16
Ik wacht even op TS of ze daadwerkelijk voor dief is uitgemaakt of alleen verzocht is de tas te laten controleren.
TS komt denk ik niet meer terug. Ik had ook nog een vraag : is dit alleen bij de Dirk of ook bv bij het Kruitvat?
Zo te lezen is hij/zij erg gehecht aan deze rugtas en zal er vermoedelijk wel altijd mee winkelen, waar dan ook en wordt dit dan ook elders gevraagd?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 16:16
.... of ze ....
Waar haal jij vandaan dat TS een vrouw is? Nickname mrvica88, en verder nergens een referentie aan het geslacht van TS.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jfelst schreef:
28 okt 2020 14:55
Ik sta nog voor het betaalpunt, ik ben dus nog geen dief.
Dat uitgangspunt is onjuist. Ik ben zelf overigens eerder van overtuigd dat ze jou niet voor dief hebben uitgemaakt en er niets aan de hand was geweest als je gewoon had meegewerkt. Met niets aan de hand bedoel ik dat anderen niet hadden gedacht dat jij een dief was.

Een jaartje terug was ik bij de bouwmarkt. Ik heb er niets gekocht en liep bij de kassa weer naar buiten. De medewerker gaf een blik waaruit ik uit meende te kunnen aflezen dat ze dacht dat ik aan het stelen was, maar mij niet vals wilde beschuldigen. Ik kan op dat moment verschillende dingen doen. Ik kan gewoon doorlopen, stennis schop of gewoon aanbieden om even in mijn tas te kijken. Ik heb voor dat laatste gekozen met als gevolg dat niemands zijn humeur verpest was.

Ik ben in de supermarkt ook wel eens wat vergeten op de band te leggen. De kassamedewerker kan op dat monent ook uit deze opties kiezen. Ik kan je vertellen dat "ligt er misschien nog een paar producten onder uw tas", die hing aan het winkelwagentje, een stuk prettiger is voor iedereen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
28 okt 2020 20:20
Jfelst schreef:
28 okt 2020 14:55
Ik sta nog voor het betaalpunt, ik ben dus nog geen dief.
Dat uitgangspunt is onjuist.
Daar denkt een zekere advocaat die ik goed ken anders over. Hij heeft ooit eens een cliënt vrijgekregen door erop te wijzen dat die (de cliënt) de winkel nog niet verlaten had en dus nog geen dief was. ==> Vrijspraak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit is ook al eerder op dit forum voorbij gekomen :
zolang je de betaalterminal nog niet voorbij bent , kun je niet worden beschouwd als dief.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
28 okt 2020 20:40
Dit is ook al eerder op dit forum voorbij gekomen :
zolang je de betaalterminal nog niet voorbij bent , kun je niet worden beschouwd als dief.
Echt wel. Op het moment dat je de misdaad begint of voorbereid kan je al strafbaar zijn. Denk aan iets in geprepareerde tassen stoppen, denk aan het verstoppen van producten in je ondergoed, noem maar op. Dan ben je gewoon strafbaar, ook als je de winkel nog niet hebt verlaten.

Uiteraard moeten er wel feiten en omstandigheden zijn die dat rechtvaardigen, maar stellen dat er geen sprake kan zijn van diefstal voordat je de winkel verlaat is gewoon onjuist.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal door de Dirk

Ongelezen bericht door moederslink »

Je hebt daarin gelijk MM : je loopt gewoon te jatten en bent dus idd een dief en dieven zijn strafbaar.
Wat ik bedoelde te zeggen is: als je niet wordt betrapt en je bent voorbij de kassa en loopt ermee weg , kunnen ze je niets meer maken, dacht ik .
Zoiets is hier aan de orde geweest meen ik mij te herinneren.

Gesloten