Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
NeoDutchio
Berichten: 7357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 08 mei 2020 17:50

De enige die verantwoordelijk is voor de verzending is de verkoper. Niet Marktplaats en niet het online platform is daar verantwoordelijk voor. De zekerheid die er ingebouwd is, is dat je in 7 dagen kan aangeven niets ontvangen te hebben. Geen idee wat daar onredelijk aan is, in deze tijd heb je, normaal gesproken, binnen 2 dagen je bestelling binnen. Nu kan een verkoper er 5 dagen langer over doen, maar jij als koper moet wel aangeven dat er niets ontvangen is. Hoe moet het online betaal platform anders weten wat er iets niet kloppend is?
Aan deze manier van betalen hangen voorwaarden. Het moet toch niet zo zijn dat de voorwaarden niet gelezen worden en de consument weer aan het handje gehouden moet worden?

Mark1992
Berichten: 451
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door Mark1992 » 11 mei 2020 11:28

alfatrion schreef:
08 mei 2020 17:29
Mark1992 schreef:
27 feb 2020 10:11
Gelijk Oversteken Service: extra zekerheid bij verzenden

Heb jij eindelijk gevonden wat je zoekt? Maar wil je extra zekerheid dat je je pakket ontvangt bij verzenden? Daarvoor is onze Gelijk Oversteken Service: jouw geld gaat pas naar de verkoper als jij je pakket hebt ontvangen. Is dat niet zo? Meld dit binnen 7 dagen na betaling via het transactieoverzicht bij Online Betaalplatform. Dan krijg je je geld terug.
Ik ben van mening dat de aanbieder van deze dienst op basis van deze tekst aansprakelijk is. Je betaald namelijk voor de zekerheid dat je jouw pakket ontvangt. De voorwaarden zijn onredelijk bezwarend.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Helaas vinden zij dat zelf niet. Zoals zij dan aangeven: de verkoper is verantwoordelijk voor het verzenden van het juiste product. Ik vind dit zelf ook niet normaal, aangezien dit dus niets veranderd aan het risico dat je loopt. Je bent gewoon meer geld kwijt.

Mark1992
Berichten: 451
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door Mark1992 » 11 mei 2020 11:31

NeoDutchio schreef:
08 mei 2020 17:50
De enige die verantwoordelijk is voor de verzending is de verkoper. Niet Marktplaats en niet het online platform is daar verantwoordelijk voor. De zekerheid die er ingebouwd is, is dat je in 7 dagen kan aangeven niets ontvangen te hebben. Geen idee wat daar onredelijk aan is, in deze tijd heb je, normaal gesproken, binnen 2 dagen je bestelling binnen. Nu kan een verkoper er 5 dagen langer over doen, maar jij als koper moet wel aangeven dat er niets ontvangen is. Hoe moet het online betaal platform anders weten wat er iets niet kloppend is?
Aan deze manier van betalen hangen voorwaarden. Het moet toch niet zo zijn dat de voorwaarden niet gelezen worden en de consument weer aan het handje gehouden moet worden?
Ben ik het niet mee eens. De verkoper hoeft namelijk maar iets te verzenden en een track & trace te overhandigen. Als dat is gebeurt, dan is het volgens Markplaats geregeld, ongeacht of het product voldoet aan de vereisten:

Ik koop op Marktplaats een Iphone voor 400 euro, ik gebruik hierbij ''Gelijk Oversteken''. Ik ontvang na een aantal dagen een steen. Ik neem contact op met Marktplaats Gelijk Oversteken en ik geef aan dat ik niet hebt ontvangen wat ik had besteld. De verkoper hoeft alleen maar aan te geven dat hij het wél heeft verstuurd en geeft de track & trace als bewijs. Marktplaats geef verder aan niet verantwoordelijk te zijn voor het opsturen van het juiste product, zij hebben hier namelijk geen invloed op, zeggen zij. De verkoper wordt uitbetaald en jij hebt een (mooie) steen voor 400 euro.

NeoDutchio
Berichten: 7357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 11 mei 2020 12:15

Mark1992 schreef:
11 mei 2020 11:31
NeoDutchio schreef:
08 mei 2020 17:50
De enige die verantwoordelijk is voor de verzending is de verkoper. Niet Marktplaats en niet het online platform is daar verantwoordelijk voor. De zekerheid die er ingebouwd is, is dat je in 7 dagen kan aangeven niets ontvangen te hebben. Geen idee wat daar onredelijk aan is, in deze tijd heb je, normaal gesproken, binnen 2 dagen je bestelling binnen. Nu kan een verkoper er 5 dagen langer over doen, maar jij als koper moet wel aangeven dat er niets ontvangen is. Hoe moet het online betaal platform anders weten wat er iets niet kloppend is?
Aan deze manier van betalen hangen voorwaarden. Het moet toch niet zo zijn dat de voorwaarden niet gelezen worden en de consument weer aan het handje gehouden moet worden?
Ben ik het niet mee eens. De verkoper hoeft namelijk maar iets te verzenden en een track & trace te overhandigen. Als dat is gebeurt, dan is het volgens Markplaats geregeld, ongeacht of het product voldoet aan de vereisten:

Ik koop op Marktplaats een Iphone voor 400 euro, ik gebruik hierbij ''Gelijk Oversteken''. Ik ontvang na een aantal dagen een steen. Ik neem contact op met Marktplaats Gelijk Oversteken en ik geef aan dat ik niet hebt ontvangen wat ik had besteld. De verkoper hoeft alleen maar aan te geven dat hij het wél heeft verstuurd en geeft de track & trace als bewijs. Marktplaats geef verder aan niet verantwoordelijk te zijn voor het opsturen van het juiste product, zij hebben hier namelijk geen invloed op, zeggen zij. De verkoper wordt uitbetaald en jij hebt een (mooie) steen voor 400 euro.
Als u in de winkel een doos uit het schap pakt, deze afrekent en thuis open maakt, kan er ook een steen in zitten. Maar dat is niet het doel van gelijk oversteken van MP. Er wordt niet naar de inhoud gekeken, maar of er binnen 7 dagen een pakket afgeleverd is bij de koper. Dat is de service en niets anders.

Mark1992
Berichten: 451
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door Mark1992 » 11 mei 2020 12:23

NeoDutchio schreef:
11 mei 2020 12:15
Mark1992 schreef:
11 mei 2020 11:31
NeoDutchio schreef:
08 mei 2020 17:50
De enige die verantwoordelijk is voor de verzending is de verkoper. Niet Marktplaats en niet het online platform is daar verantwoordelijk voor. De zekerheid die er ingebouwd is, is dat je in 7 dagen kan aangeven niets ontvangen te hebben. Geen idee wat daar onredelijk aan is, in deze tijd heb je, normaal gesproken, binnen 2 dagen je bestelling binnen. Nu kan een verkoper er 5 dagen langer over doen, maar jij als koper moet wel aangeven dat er niets ontvangen is. Hoe moet het online betaal platform anders weten wat er iets niet kloppend is?
Aan deze manier van betalen hangen voorwaarden. Het moet toch niet zo zijn dat de voorwaarden niet gelezen worden en de consument weer aan het handje gehouden moet worden?
Ben ik het niet mee eens. De verkoper hoeft namelijk maar iets te verzenden en een track & trace te overhandigen. Als dat is gebeurt, dan is het volgens Markplaats geregeld, ongeacht of het product voldoet aan de vereisten:

Ik koop op Marktplaats een Iphone voor 400 euro, ik gebruik hierbij ''Gelijk Oversteken''. Ik ontvang na een aantal dagen een steen. Ik neem contact op met Marktplaats Gelijk Oversteken en ik geef aan dat ik niet hebt ontvangen wat ik had besteld. De verkoper hoeft alleen maar aan te geven dat hij het wél heeft verstuurd en geeft de track & trace als bewijs. Marktplaats geef verder aan niet verantwoordelijk te zijn voor het opsturen van het juiste product, zij hebben hier namelijk geen invloed op, zeggen zij. De verkoper wordt uitbetaald en jij hebt een (mooie) steen voor 400 euro.
Als u in de winkel een doos uit het schap pakt, deze afrekent en thuis open maakt, kan er ook een steen in zitten. Maar dat is niet het doel van gelijk oversteken van MP. Er wordt niet naar de inhoud gekeken, maar of er binnen 7 dagen een pakket afgeleverd is bij de koper. Dat is de service en niets anders.
Ja. En dat is dus een wassen neus. Ze verkopen het alsof je veilig aankopen kunt doen via Marktplaats, maar niets is minder waar. Je bent nog steeds afhankelijk van de verkoper of jij je product krijgt waarvoor je hebt betaald. Ze doen zich voor als een service waarbij je binnen 7 dagen kunt aangeven of je het product hebt ontvangen, niet of je ook maar iets hebt ontvangen.

Als ik die iPhone bestel en een steen krijg, dan geef ik aan da ik mijn product niet hebt ontvangen. ik heb wel een pakket ontvangen, maar niet mijn product. Het is totale schijnveiligheid wat ze aanbieden en nog geld kost ook. Je kunt net zo goed op de blauwe ogen (die je niet ziet uiteraard) vertrouwen, loop je net zoveel risico mee als het gebruik maken van Gelijk Oversteken.

Moneyman
Berichten: 16554
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 mei 2020 12:48

Mark1992 schreef:
11 mei 2020 12:23
Als ik die iPhone bestel en een steen krijg, dan geef ik aan da ik mijn product niet hebt ontvangen. ik heb wel een pakket ontvangen, maar niet mijn product. Het is totale schijnveiligheid wat ze aanbieden en nog geld kost ook. Je kunt net zo goed op de blauwe ogen (die je niet ziet uiteraard) vertrouwen, loop je net zoveel risico mee als het gebruik maken van Gelijk Oversteken.
Dat dus. De toegevoegde waarde van "gelijk oversteken" is nihil, terwijl er wel verwachtingen gewekt worden.

Komkommertijd
Berichten: 5248
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Valse hoop bij Marktplaats Gelijk Oversteken

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 mei 2020 15:43

Als ik mail of opbelde voor zelf even ophalen, kom toch in de buurt... word dit geweigerd of net verkocht...

Die verkopers zijn dus Baksteen leveranciers zoals ik dat noem.

Plaats reactie