Veel mis bij Welkom Energie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
NemoN
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2021 22:56

Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NemoN »

Welkom Energie naait mij en vele andere klanten 4 keer.
1. welkomstbonus van 240 euro foetsie.
2. Mn zonnepanelen hebben tot dusver 1000 kwh meer opgebracht dan ik heb verbruikt. Deze kon ik de laatste maanden van het jaar en de eerste maanden van volgend jaar salderen met het tekort. Nu dus niet meer. Dit kost mij veel geld omdat ik die stroom nu tegen een hoge prijs moet inkopen. Foetsie 250 euro.
3. Mijn voorschot van de afgelopen 8 maanden was hoger dan het verbruik in die maanden. Logisch zodat je ook de wintermaanden dekkend doorkomt. Niet dus. Foetsie 400 euro.
4. Ik moet nu een nieuw contract afsluiten dat mij voor de aankomende maanden veel geld gaat kosten. Foetsie 800 euro.

Totaal kost mij dit dus 1700 euro.
Tevens tinkt dit naar voorkennis. Eerst nog even flink incasseren en voordat de winter intreedt de stekker er uit trekken. Letterlijk.... HIer moet de overheid per direct gezinnen te hulp schieten. het vertrouwen in de energiemarkt is helemaal verdwenen. We moeten toch kunnen vertrouwen op een paar zaken (ACM) of helemaal nergens meer in. Help ons. Bedrijven worden ook altijd geholpen denk nu ook een keer aan de burger.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door 150747 »

Vooral zoeken naar de goedkoopste zonder na te gaan hoe betrouwbaar ze zijn.
Ik zat bij Energieflex en was net de dans ontsprongen.
Daarna Budgetenergie waar ik ook mijn twijfels bij heb.
In augustus nog net over kunnen stappen naar een grote partij.Pfff....
Eneco, Vattenfall, Essent enz. zullen zomaar niet omvallen maar ja, dan krijg je geen €240,-

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Welkom Energie heeft niet zelf de stekker eruit getrokken, hun vergunning is ingenomen. En de reden daarvan is duidelijk genoeg lijkt mij. De goedkoopste in de markt die geen rekening hield met gigantische prijsverhogingen. Als er meer geld uit gaat dan dat er binnenkomt, dan gaat het een keer mis.

Bij een faillissement is er nagenoeg niets te halen voor een consument. De welkomstbonus loopt u dus inderdaad mis. Verder al u moeten betalen wat er afgenomen is. Als u bij voorbaat al weet dat u geld terug krijgt, probeer dan de laatste 2 automatische incasso’s te storneren. Een kleine pleister op de wonden.

Dat u nu meer moet gaan betalen is ook niet vreemd. De prijzen zijn zo hard gestegen dat hun prijzen simpelweg niet kunnen. Geen idee hoe u erbij komt dat er geen vertrouwen meer is in de energiemarkt, dit gebeurd overal. Als je gaat voor de allergoedkoopste die prijzen hanteert dat niet kan, dan krijg je een keer de deksel op je neus. Het enige wat de overheid daaraan zou kunnen doen is de markt op slot gooien en met marktconforme prijzen gaan werken. Maar dan kom je in een systeem zoals in Oost Duitsland vroeger.

Toen de Edah failliet ging kon je ook niet aankloppen bij de overheid omdat je nu bij een duurdere supermarkt moest gaan kopen. En dat is hier echt niet anders.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

NemoN schreef:
27 okt 2021 23:24
We moeten toch kunnen vertrouwen op een paar zaken (ACM) of helemaal nergens meer in. Help ons. Bedrijven worden ook altijd geholpen denk nu ook een keer aan de burger.
Sorry hoor, maar wat is er mis met het nemen van je eigen verantwoordelijkheid? Je kiest zelf voor een dergelijke budgetmaatschappij. Zolang het lekker goedkoop was, was de winst voor jou, en nu je het deksel op de neus krijgt moet je geholpen worden...?

19ARA89
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2021 11:13

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door 19ARA89 »

Ik was ook klant van Welkom-energie en heb met mijn zonnepanelen meer dan 3600kWh extra teruggeleverd dan mijn eigen verbruik. Voorschot was veel hoger dan echte verbruik doordat ik had de zonnepanelen dit jaar geïnstalleerd en ook begin dit jaar ons huis gekocht. dus ook geen referentie van onze verbruik. vandaar moesten wij ongeveer 300 euro per maand voorschoot betalen. bij mijn berekening moeten wij op de eindafrekening c.a. 2000 euro terug krijgen. dit plus de gemiste welkomstbonus en de duurdere energie contract nu en ... ben ik veel meer kwijt.
Ik weet dat het goedkope optie was toen, maar het is alsof een bank, de vertrouw daarin komt door de autoriteit dat het goedkeurt. ik vind het onacceptabel als we niet de extra betaalde voorschot niet terugkrijgen. er moet een groepsactie hiervoor.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
28 okt 2021 11:13
NemoN schreef:
27 okt 2021 23:24
We moeten toch kunnen vertrouwen op een paar zaken (ACM) of helemaal nergens meer in. Help ons. Bedrijven worden ook altijd geholpen denk nu ook een keer aan de burger.
Sorry hoor, maar wat is er mis met het nemen van je eigen verantwoordelijkheid? Je kiest zelf voor een dergelijke budgetmaatschappij. Zolang het lekker goedkoop was, was de winst voor jou, en nu je het deksel op de neus krijgt moet je geholpen worden...?
Ik werd eind vorig jaar ook vreemd aangekeken toen in mijn vaste contract bij een grote aanbieder opnieuw voor 4 jaar vast zette tegen iets betere tarieven. Ik kon toch veel beter overstappen naar een andere want dan kreeg ik lagere tarieven en een welkomst bonus. Dat deed iedereen toch ieder jaar. O ja de overstap boete werd ook betaald door de nieuwe aanbieder.
Nu ben ik blij dat ik vorig jaar deze keuze gemaakt heb en ik hoop wel dat mijn vaste contract ook echt 4 jaar duurt zonder aanpassingen. En ik kan niet meer dan hopen dat de overstappers en mensen met variabele contracten niet in de financiële problemen komen want daar is echt niemand mee geholpen.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Bij https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 883289/16 kan je vinden hoe ze daar met Energieflex bezig zijn af te wikkelen.

Samengevat: zoveel mogelijk storneren, men heeft geen geldige incassomachtiging, welkomstpremie kan je (naar rato) terug krijgen.
Het is een lange weg. Met beleefd onderhandelen kan je ver komen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
28 okt 2021 11:43
men heeft geen geldige incassomachtiging,
Hoe weet u dat ze nergens een geldige machtiging hebben? Lijkt mij vrij gevaarlijk om dat zo neer te zetten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 12:13
Geip Suusje schreef:
28 okt 2021 11:43
men heeft geen geldige incassomachtiging,
Hoe weet u dat ze nergens een geldige machtiging hebben? Lijkt mij vrij gevaarlijk om dat zo neer te zetten.
Dan moet je beter lezen. Geip Suusje gebruikt het woord "nergens" helemaal niet, maar geeft duidelijk aan dat ze een samenvatting uit een ander topic geeft.

Niets gevaarlijks aan - tenzij men gewoon niet goed leest.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
28 okt 2021 13:51
NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 12:13
Geip Suusje schreef:
28 okt 2021 11:43
men heeft geen geldige incassomachtiging,
Hoe weet u dat ze nergens een geldige machtiging hebben? Lijkt mij vrij gevaarlijk om dat zo neer te zetten.
Dan moet je beter lezen. Geip Suusje gebruikt het woord "nergens" helemaal niet, maar geeft duidelijk aan dat ze een samenvatting uit een ander topic geeft.

Niets gevaarlijks aan - tenzij men gewoon niet goed leest.
Als het om een reactie gaat op een ander platform, dan is het niet bepaald slim om daarop hier te gaan reageren.
Energieflex is geen Welkom Energie, welkomstpremie van een failliete Welkom Energie zal niet gaan lukken en dat er bij Energieflex ergens geen geldige machtiging is zegt niets over Welkom Energie.

Dus ja, heel gevaarlijk om dit hier neer te zetten omdat je anderen hiermee op een verkeerd spoor kan zetten.

Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Nou ook als je overstapt van energie aanbieder (Eneco) naar een andere energie aanbieder (Essent). Zoals wij dat vorig jaar hebben gedaan dan nog kun je een goede aanbieding krijgen.

Bij Eneco erg veel problemen gehad qua communicatie en uiteindelijk ging dat zover dat we er klaar mee waren. Zaten eigenlijk nog 2 jaar vast bij Eneco. We zijn toen eens gaan kijken en uitgekomen bij Essent. Met een betere prijs dan Eneco en ze namen de overstapboete mee en we kregen ook nog een welkomst cadeau (TV) ter waarde van 500 euro. We hebben toen de keuze gemaakt om 3 jaar vast te zetten (gelukkig als ik nu kijk). Maar zoals boven gesteld het hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn, zelfs de grote konden toen goede aanbiedingen hebben.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 14:41
Dus ja, heel gevaarlijk om dit hier neer te zetten omdat je anderen hiermee op een verkeerd spoor kan zetten.
#manmanman... er is geen woord Spaans bij die hele post. Laat staan iets "heel gevaarlijks".... :roll:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
28 okt 2021 15:08
NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 14:41
Dus ja, heel gevaarlijk om dit hier neer te zetten omdat je anderen hiermee op een verkeerd spoor kan zetten.
#manmanman... er is geen woord Spaans bij die hele post. Laat staan iets "heel gevaarlijks".... :roll:
U hebt uw redenen om uw mening te onderbouwen, ik heb daarvoor mijn redenen. Dat wil niet zeggen dat uw mening meer of minder is dan een andere. Laten we elkaar wel in waarde laten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door angel1978 »

Laten ‘we’ dat vooral doen en vooral geen posts van anderen als gevaarlijk bestempelen die dat absoluut niet zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
28 okt 2021 15:34
Laten ‘we’ dat vooral doen en vooral geen posts van anderen als gevaarlijk bestempelen die dat absoluut niet zijn.
Eigenlijk heb ik geen zin om mijzelf te blijven verantwoorden omdat anderen niet kunnen omgaan met een andere gedachtengang of mening, maar dan toch maar.

Op dit moment komen een hoop vragen van klanten van Welkom Energie die niet weten wat ze moeten doen. Niet iedereen is krachtig genoeg om alles te snappen en gaat op zoek naar hulp en tips. Dan kom je o.a. uit in dit topic. Dan lees je dat er zoveel mogelijk gestorneerd kan worden, er geen geldige incassomachtiging is en de welkomstpremie naar rato terug komt. Dat blijkt echter niet over Welkom Energie te gaan, maar om Energieflex met jaartal 2018. Voor de vaste stamgasten uiteraard overduidelijk, maar niet voor iedereen. Dat de mensheid zo in elkaar zit dat alleen het positieve gezien word en de aandachtspunten niet blijkt wel uit het aantal topics over dropshippers, importauto’s en ticketdoorverkoopsites. De kans dat er overheen gelezen word is zeer groot waardoor er valse hoop ontstaat en verkeerde informatie binnen komt.

Voor de grote jongens die zelf nooit fouten maken en zeggen dat er bij staat dat het om Energieflex gaat, bedenk dan ook dat dit forum gevuld word met topics die ontstaan zijn door half of niet lezen. Daarvoor waken kan m.i. geen kwaad.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 14:41
Dus ja, heel gevaarlijk om dit hier neer te zetten omdat je anderen hiermee op een verkeerd spoor kan zetten.
Volgens mij weet jij niet wat gevaarlijk is. Jongleren met drie kettingen zagen is gevaarlijk. Een onterecht MOI melding bij je bank indienen kost bij een enkele bank een paar tientjes maar is eigenlijk bijna altijd gratis.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 12:13
Geip Suusje schreef:
28 okt 2021 11:43
men heeft geen geldige incassomachtiging,
Hoe weet u dat ze nergens een geldige machtiging hebben? Lijkt mij vrij gevaarlijk om dat zo neer te zetten.
Hier heeft NeoDutchio gewoon gelijk. Het staat er dusdanig dat het voor veel verwarring kan zorgen. Ik las in eerste instantie ook dat Welkom Energie geen geldige incassomachtiging zou hebben.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kans dat Welkom Energie geen rechtsgeldige machtiging is best groot. Ik stap ieder jaar over en tot zover heeft geen van mijn energieleveranciers ooit een rechtsgeldige machtiging gekregen, maar schreven wel iedere maand geld af.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
28 okt 2021 19:32
De kans dat Welkom Energie geen rechtsgeldige machtiging is best groot. Ik stap ieder jaar over en tot zover heeft geen van mijn energieleveranciers ooit een rechtsgeldige machtiging gekregen, maar schreven wel iedere maand geld af.
Toch knap dat al die energieleveranciers uw rekeningnummer kunnen raden. Of geeft u uw rekeningnummer af zonder toestemming om af te boeken?

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veel mis bij Welkom Energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
28 okt 2021 18:49
NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 14:41
Dus ja, heel gevaarlijk om dit hier neer te zetten omdat je anderen hiermee op een verkeerd spoor kan zetten.
Volgens mij weet jij niet wat gevaarlijk is. Jongleren met drie kettingen zagen is gevaarlijk. Een onterecht MOI melding bij je bank indienen kost bij een enkele bank een paar tientjes maar is eigenlijk bijna altijd gratis.
Waarom zou je een onterechte MOI melding doen?

Gesloten