LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verantwoordelijkheid afrekenen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mdecock
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2011 13:46

Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door mdecock »

Heb onlangs getankt bij de BP. Naar binnen gegaan om af te rekenen, ook wat rookwaren gekocht. Heb ook het pompnummer vermeld aan de kassier. Transactie via creditcard geaccepteerd. Toen niet opgemerkt dat de benzine niet was berekend. Nu een brief van een incasso/gerechtsdeurwaarder op de mat. Heb de kosten van het tanken meteen overgemaakt naar het incasso/gerechtsdeurwaarder kantoor. Zie het niet als mijn fout, dus wil niet opdraaien voor de incassokosten. Het incassobureau stelt nu echter dat het mijn verantwoordelijkheid is om te controleren of verschuldigde bedrag werd afgeschreven, en dat ik op geen enkele wijze de verantwoordelijkheid kan neerleggen bij de leverancier!
Ik ben het daar niet mee eens, maar ben helaas juridisch niet genoeg geschoold om het zeker te weten!

Mijn vraag:
Klopt het dat het mijn verantwoordelijkheid was om het af te schrijven bedrag te controleren?
Moet ik de incassokosten betalen?


Met vriendelijke groet,

Mike de Cock

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ik zou dus even naar diezelfde bp gaan als waar je toen hebt getankt
even uitleggen hoe en wat
naar mijn mening is het de schuld van bp en niet van jouw
hun maken een berekeningsfout

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door snepke »

inekevanvliet schreef: naar mijn mening is het de schuld van bp en niet van jouw
hun maken een berekeningsfout
Maar je ziet toch zelf ook wel aan het bedrag dat het te weinig is.
Je hebt rookwaren gekocht ,weet niet wat.
Stel 2 pakjes sigaretten,zeg dat ,dat 12 euro is.

Als je met pin betaald moet je op ja drukken om het bedrag te accepteren,dan zie je toch dat het maar 12 euro is,dan kan je op je klompen aanvoelen dat daar de benzine niet bij zit.
Als ze 100 euro aanslaan ,doe je,je mond ook open ,dat het teveel is.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Bij te laat betalen (want daar gaat het in casu om), gaat het erom of de extra kosten redelijk zijn. Niet alleen betreffende de hoogte, maar ook of het redelijk is om die extra kosten te berekenen. Daar het hier in de eerste plaats een vergissing van BP betrof kan je wellicht aanvoeren dat het in casu niet redelijk was die extra kosten te berekenen.

Of ze daar gevoelig voor zijn is een andere zaak, de deurwaarder en BP hadden kunnen aanvoeren dat ze je een bonnetje hadden gegeven, en dat je hebt nagelaten die te controleren, en inderdaad, dat die rookwaar waarschijnlijk beduidend goedkoper was dan die benzine en dat je dat had kunnen zien in de display van de kassa. Bovendien was er geen andere manier om je te achterhalen dan via de deurwaarder. Het is natuurlijk een ander verhaal als de kassa en de bon wel het volledige bedrag aangeven en er later onvoldoende werd afgeschreven.

Je zou het dus hoog kunnen spelen maar of de rechter je gelijk geeft betwijfel ik. Mocht je het toch willen proberen dan kan je het best een zakelijke brief sturen waarin je aangeeft dat de te late betaling is veroorzaakt door nalatigheid van de kant van BP en dat je daarom de additionale kosten als zijnde niet redelijk betwist. Verklaar verder dat ze je maar moeten dagvaarden als ze het er niet mee eens zijn, dat je je zal verdedigen, een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet, en in reconventie je eigen kosten gaat vorderen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door tufima »

Waarom is dit een fout van de BP?

Wellicht heeft de pompbediende helemaal niet gehoord dat jij een pomp nummer heb doorgegeven. Wellicht heb je onduidelijk gepraat. De fout bij de pompbediende neerleggen is wel heel makkelijk vind je zelf niet?

Het is je eigen verantwoordelijkheid om te controleren of je wel of niet heb afgerekend.

Ik neem aan dat we het er over eens zijn dat je heb getankt en daar ook gewoon netjes voor dient te betalen.

Feit is wel dat tegenwoordig te snel een incassoburo wordt ingschakeld. Wellicht had de BP je eerst een brief kunnen sturen waarin ze je verzoeken om alsnog te betalen. Aan de andere kant zal het waarschijnlijk vaak voorkomen dat er niet wordt afgerekend en is het logisch dat ze niet zelf iedereen een briefje gaan sturen, want het merendeel zal daar niet eens op reageren...

Eindconclusie, je heb zelf een fout gemaakt door je bon niet te controleren of wellicht heb je hier bewust niks over gezegd in de hoop dat het wel goed zou komen en dat je je achteraf zou kunnen kwijten van alle schuld..

Gewoon betalen!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door tennis »

tufima schreef:
Feit is wel dat tegenwoordig te snel een incassoburo wordt ingschakeld. Wellicht had de BP je eerst een brief kunnen sturen waarin ze je verzoeken om alsnog te betalen.
Pomphouders zijn zelf verantwoordelijk en niet de benzinemaatschappij.
Hier kan je lezen, hoe de procedure van :
Tanken zonder betalen is.

https://www.tankenzonderbetalen.nl/Content/

Uittreksel:
Telkens wanneer hiervan sprake is, zal op verzoek van de pomphouder een gerechtsdeurwaarder een incassoprocedure starten om de gederfde inkomsten te verhalen.



En zo is het in de praktijk:
snepke schreef: Als je met pin betaald moet je op ja drukken om het bedrag te accepteren,dan zie je toch dat het maar 12 euro is,dan kan je op je klompen aanvoelen dat daar de benzine niet bij zit.
Als ze 100 euro aanslaan ,doe je,je mond ook open ,dat het teveel is.

mdecock
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2011 13:46

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door mdecock »

Iedereen alvast bedankt voor jullie bijdrage/meedenken.

Wil wel een paar dingen even verduidelijken, zodat ik misschien toch nog antwoord krijg op de 2 door mij gestelde vragen.

1. Ik ben geen brandstofdief. (punt)
2. Ik ben wel "slordig". Dat houd in dat ik niet altijd de bonnetjes controleer. Mocht er een keer teveel worden afgeschreven, en zou ik dat merken zou ik natuurlijk achter mijn geld aangaan, maar dan zou ik de kosten die ik daarvoor maak niet verhalen op de tegenpartij.
3. Ik heb meteen het brandstofbedrag overgemaakt toen ik door het incassobureau erop geattendeerd werd dat dat niet was betaald.

Hier nogmaals de vragen:

Klopt het dat het mijn verantwoordelijkheid was om het af te schrijven bedrag te controleren?
Moet ik de incassokosten betalen?

Groeten,

Mike

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door tennis »

De antwoorden op jou vragen zijn er toch al gegeven:

Vraag: Klopt het dat het mijn verantwoordelijkheid was om het af te schrijven bedrag te controleren?
Antwoord: snepke schreef:
Als je met pin betaald moet je op ja drukken om het bedrag te accepteren!

Vraag:Moet ik de incassokosten betalen?
Antwoord:Telkens wanneer hiervan sprake is, zal op verzoek van de pomphouder een gerechtsdeurwaarder een incassoprocedure starten om de gederfde inkomsten te verhalen.(D.w.z. dat de pomphouder altijd een incassobureau inschakelt, en je dus het moet betalen)

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door ronald g »

Zo leiden de goeden onder de kwaden, brandstof diefstal is aan de orde van de dag. Was zo simpel geweest even kijken voor je ja indrukt en dit hele geval was niet aan de orde geweest. Pompbediendes zijn ook mensen en af en toe maken ze fouten, gelukkig hebben ze een camera en boete systeem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ronald g schreef: Pompbediendes zijn ook mensen en af en toe maken ze fouten, gelukkig hebben ze een camera en boete systeem.
Maar is het terecht dat iemand EXTRA moet betalen terwijl de fout niet bij hem/haar ligt?

Dat zal leuk worden..

Bij AH: Sorry meneer, maar ik heb een fout gemaakt, en de vorige klant 11 euro teveel terug gegeven, wilt u die even extra betalen?

De benzinepomp heeft recht op het geld - dat betwist TS ook niet - maar betwist het feit dat hij met extra incassokosten geconfronteerd word.
De benzinepomp had ook even kunnen bellen, het probleem uit kunnen leggen...

Maar door deze methode word dankzij een foutje, TS als dief neergezet..
Logisch dat hij zich een beetje opwind.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door pima »

Als ik een versnapering afreken bij een benzinepomp, krijg ik altijd de vraag: Heeft U ook nog getankt? Bij het pinnen met welke kaart dan ook ben je genoodzaakt het schermpje van het pinapparaat in de gaten te houden voor accoord, daarop verschijnt altijd het te betalen bedrag. Ik geloof dus meer in het idee van zo das goedkoop tanken deze keer!
En zo lang er niet afgerekend is aan een pomp, kan die niet worden vrijgegeven tja en met camera registratie ga je dan automatisch naar de deurwwarder.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door tufima »

Guardian72 schreef: Maar is het terecht dat iemand EXTRA moet betalen terwijl de fout niet bij hem/haar ligt?

Dat zal leuk worden..

...

De benzinepomp had ook even kunnen bellen, het probleem uit kunnen leggen...


Maar door deze methode word dankzij een foutje, TS als dief neergezet..
Logisch dat hij zich een beetje opwind.
De fout ligt wel bij TS, door het niet controleren van zijn betaling! Dat is hier al meermaals gezegd, maar je schijnt de berichten niet te willen lezen of begrijpen...

TS kwalificeert waarschijnlijk niet als "dief" omdat hij volgens eigen zeggen niet het oogmerk had om zich de brandstof wederrechtelijk toe te eigenen (volgens eigen zeggen, dus daar gaan we maar van uit).

Feit blijft dat hij niet heeft betaald. Aangezien brandstofdiefstal aan de orde van de dag is en een pomphouder niet de tijd en middelen heeft om iedereen te bellen zullen ze de incasso hiervan uitbesteden.

Verplaats je even in de rol van de ondernemer (pomphouder).
Bedenk je wel dat de pomphouder uitsluitend het kenteken van de auto heeft. Bellen gaat meestal niet zo goed zonder telefoonnummer... Adresgegevens zijn nog wel te achterhalen, maar wat als het een gestolen kentekenplaat is? Wat als de "dief" niet reageert op je brief?

De pomphouder kan niet anders dan deze zaken uitbesteden omdat het zijn werk is om brandstof te leveren en niet om achter de broek van mensen aan te zitten die weggereden zijn zonder te betalen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door alfatrion »

mdecock schreef:Klopt het dat het mijn verantwoordelijkheid was om het af te schrijven bedrag te controleren?
Wellicht, maar ongeacht dat hoef je geen incassokosten te betalen omdat hiervoor te weinig werk is verzet en jij niet in verzuim bent.
mdecock schreef:Moet ik de incassokosten betalen?
Nee. Dat de verkoper in dit vroege stadium er voor kiest een incassobureau in te schakelen is niet iets dat voor jouw rekening hoort te komen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

pima schreef:Als ik een versnapering afreken bij een benzinepomp, krijg ik altijd de vraag: Heeft U ook nog getankt?
Inderdaad.
Die vraag heb ik ook vaak genoeg gehoord en is m.i. tevens een juridisch-technische vraag.

Ik dit geval zou ik ook niet extra betalen voor het ongevraagd 'leveren op rekening'. :wink:
Want dat hebben in hun eigen stommigheid feitelijk gedaan.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is niet te bewijzen dat jij het pompnummer hebt genoemd, voor hetzelfde geld heb je niks gezegd. Het is dus niet zeker of het wel een fout is van de bediende.
Ook moet je zelf controleren of hij het juiste bedrag afrekent.
Dat heb je niet gedaan dus ja je moet de incassokosten ook betalen.

Ik denk dat je het heus wel wist en dacht hee das lekker goedkoop tanken. Mooi niet dus.

Verder heeft hij niet gepind maar betaald met creditcard. Weet niet hoe dat gaat, moet je dan ook een code ofzo intoetsen en zie je dan ook het bedrag?? (dit voor de posters die zeggen dat je gepind hebt).

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door snepke »

Een creditcard wordt door een kaartlezer gehaald ,die is gekoppeld aan de kassa.
Die kaartlezer "leest" de magnetische strip.
Er wordt eigenlijk rechtstreeks met de credit maatschappij om toestemming verzocht voor de transactie.
Bij de kassa komt er dan een bonnetje uit (met het bedrag)voor het tankstation
Dit bonnetje moet de klant dan tekenen(handtekening)
Klant krijgt voor zijn administratie een zelfde bonnetje mee.

En in de display van de kassa staat ook het bedrag dat afgeschreven/betaald is
eens per mnd krijgt klant een afschrift v.d transacties .

Raskat2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2011 07:34

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door Raskat2011 »

Ik heb onlangs ook met iets dergelijks te maken gehad. OOK bij een BP trouwens....Ik zou niet betaald hebben voor de benzine (EUR 20 euro), maar wel voor de versnaperingen.

Ze hadden al bijna 2 maanden een uitdraai van twee foto's van mij liggen maar omdat verscheidene medewerkers wisten te vertellen dat ik een vaste klant was en bijna wekelijks kwam, hebben ze mijn case niet meteen doorgestuurd naar het incassobureau. Heel tof van ze!!! Ik was ondertussen na het voorval al 4x wezen tanken bij deze pomp en 1x zei een medewerkster dat ze een foto van me had liggen....Ik begreep op dat moment niet waar ze het over had en ze kon niks vinden, dus verder ook niet bij stilgestaan. Twee weken geleden kwam ik er weer en werd ik ineens geconfronteerd met de foto's. Ik schrok me wezenloos..."doorrijder" stond er onder 1 foto. "Vergeten te betalen" stond er bij de andere foto, iets minder shocking dan "doorrijder".

Ik heb die 20 euro betaald (uiteraard) maar OOK ter plekke meteen 15 euro aan administratiekosten moeten neertellen. Vermoedelijk voor het bekijken en uitprinten van de video-opnamen?

Alles leuk en aardig en ik heb alles meteen voldaan (kwam 15 cent cash tekort en zou dat even uit de auto halen maar dat vonden ze een beetje overdreven en mocht ik dus vergeten; heb het vandaag overigens alsnog betaald).

Ik heb naderhand nog een vriendelijk en verhelderend (...) telefoongesprek gehad met de manager over de kwestie want ik had gezien dat er wel freebees waren bijgeboekt maar die waren volgens haar voor de bloemen (bloemen geven dubbele freebees zei ze) en de versnaperingen.

Om een lang verhaal kort te maken:
op de video zou te zien zijn dat ik getankt had, daarna rechtstreeks naar de bloemen liep en daarna wat drinken e.d. pakte en ging afrekenen. Volgens de manager stond op de video te zien dat de medewerker en ik een praatje maakten tijdens het afrekenen en dat vermoedelijk ik en/of de medewerker vergeten zou zijn om de benzine ter sprake te brengen dan wel af te rekenen.
Ik kreeg mijn wisselgeld terug maar er was niet te zien met hoeveel (contant) ik betaald had en hoeveel ik aan wisselgeld had teruggekregen. Vervolgens ging ik dus weg, zonder de benzine af te rekenen naar wat achteraf dus zou blijken.

Nu komt het gekke: duidelijk te zien is op de foto's dat ik de ENIGE was die net getankt had op dat moment. Er was nl. verder NIEMAND anders in de shop. Alleen was er nog EEN persoon die net was komen aanrijden en nog aan het tanken was.

Ik betaal 9 van de 10 keren contant en met een briefje van 50. Meestal tank ik of voor 50 euro of net iets minder en dan koop ik wat red-bull en een snickers en wordt het totaal ook 50 euro. Nu had ik dus bloemen gekocht en voor maar 20 euro getankt. De bloemen waren 12,95 ofzo. Al met al kwam ik net onder de 50 euro uit ofzo, wellicht 40 euro en heb ik wellicht met 2 briefjes van 20 betaald. Ik weet dat niet. Volgens de manager heb ik niet goed opgelet toen ik het wisselgeld terugkreeg en had ik niet door dat ik niet betaald had voor de benzine omdat ik de prijzen van de bloemen enzo niet kende.

Maar wat ik dus raar vind is dat die medewerker de benzine niet zou hebben aangeslagen of zou zijn vergeten aan te slaan, dat hij niet had gezien dat er nog wat openstond of dat ik niet gezegd zou hebben dat ik getankt had. Ik was immers de enige die op dat moment net getankt had.
Bij het afrekenen van de versnaperingen staat er toch duidelijk op de overzichten van de benzinepomps bij de kassa te zien welke bedragen nog openstaan bij welke pompnummers??? En dan is toch te zien dat er bij de ene pomp nog getankt wordt en dat de andere nog niet is afgerekend????
Als het nou erg druk zou zijn, meerdere mensen zouden getankt hebben, dan kan ik me voorstellen dat hij in de veronderstelling zou verkeren dat het openstaande bedrag van iemand anders was. Sterker nog: toen ik naar mijn wagen liep, heb ik eerst nog de bloemen op mijn gemakkie in de kofferbak gedaan, mijn drinken weggeborgen enz enz. (ik regel dan nog mn mobiel, mijn headset, zonnebril, whatever). In al die minuten MOET hij dan toch kunnen constateren dat er voor een pomp niet is afgerekend????? Die andere man was OF nog aan het tanken OF die was al binnen. In ieder geval stonden er dus (als ik niet had afgerekend) dus nog twee pompen als niet-betaald voor zn neus. Hij had mij dan toch allang kunnen terugfluiten????

Weet iemand hoe dit geregeld is qua overzicht voor de medewerkers? Het is toch zo dat ze in 1 oogopslag kunnen zien welke pompen nog niet zijn afgerekend???

Dus als hij de kassa aanslaat voor mijn bloemen enzo dan moet hij toch meteen zien dat er niet EEN pomp maar TWEE pompen nog moeten worden afgerekend, waaronder dus van die man die nog aan t tanken was????

Ga ik te ver als ik mijn vermoeden uit dat de medewerker in kwestie ALLEEN mijn eten en bloemen heeft aangeslagen en dan als de kassa opengaat hij keurig mijn wisselgeld voor het eten en de bloemen EN benzine teruggeeft (waardoor ik niet doorheb dat ik te weinig betaald zou hebben) maar dat hij ondertussen de 20 euro voor de benzine handig achterover drukt en later in eigen zak steekt??? Mogelijk dat het bedrag die dag uitkwam op iets minder dan 40 euro en dat ik met twee briefjes van 20 euro heb betaald? Of dat ie een briefje van 20 uit de kassa heeft gehaald toen hij mijn wisselgeld pakte? De camera is volgens mij nl. niet op de kassa gericht maar op de klant en de kassa staat uit zicht, zeker als hij er met zn rug voor gaat staan.....

Handig toch, die bekende vaste klant die altijd contant betaalt en nooit om een bon vraagt en die zo vlak voor de dure feestdagen in een verder lege shop komt afrekenen...? Die zou toch nooit vermoeden dat deze vriendelijke medewerker hem dit flikt...?

Ik zag een enorme stapel uitdraaien liggen van mensen die zouden zijn doorgereden zonder te betalen. ZOVEEL???? Letten ze dan zo slecht op bij deze benzinepomp???????? Of hebben ze een handig foefje uitgevonden om geld in eigen zak te steken...?

Ik zal een andere keer wel melden om welke benzinepomp het gaat en in welke plaats dit zich heeft afgespeeld. Benieuwd of er meerdere mensen hetzelfde hebben meegemaakt.....

Ik ben (nu) alleen even benieuwd hoe zo'n medewerker te zien krijgt welke pomp nog betaald moet worden...en of de door mij geschetste mogelijkheid tot frauderen onmogelijk dan wel onwaarschijnlijk is....Ik heb er nog steeds een akelig gevoel bij. Iets klopt er niet volgens mij...

Ik heb mijn lesje geleerd en vraag weer altijd om de bon en check deze even voordat ik de shop weer verlaat.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door tennis »

Ik heb mijn lesje geleerd en vraag weer altijd om de bon en check deze even voordat ik de shop weer verlaat.
Als ik ga tanken, dan onthou ik het pomp nummer en het bedrag wat ik heb getankt.
Pack mijn versnaperingen enz, en ga naar de balie en zeg mijn pomp nummer en leg de gekozen versnaperingen op de balie.
Betaal contant of met pinnen en weet dan toch ongeveer hoeveel ik moet betalen.
Krijg de bon, overal zonder te vragen, en kijk erop zoals in een andere winkel, of het klopt.
Neen, ik tank niet pas, maar al verschillende jaren, en zelf nog in de tijd, waar geen camera nodig was! :wink:

Raskat2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2011 07:34

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door Raskat2011 »

@tennis Nou zo gaat het bij mij dus ook en ik zeg altijd ook uit mezelf het pompnummer en check dan ALTIJD voor de zekerheid als ik bij de kassa sta en aan de beurt ben even of ik het juiste nr heb genoemd door even uit t raam te kijken.. En ik weet doorgaans ook ongeveer hoeveel ik moet betalen, zoals ik al schreef. Daarom lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik 20 euro te weinig zou hebben betaald.....En omdat ik doorgaans ong. weet hoeveel ik moet betalen (of zelfs hoeveel ik exact moet betalen omdat ik bijna altijd op een rond bedrag uitkom), hoef ik de bon nooit te checken. Dacht ik.

Ik vraag doorgaans alleen zelf om de bon als ik met pin betaald heb. Uit zichzelf geven ze zelden de bon mee. En sinds het voorval vraag ik er dus expliciet om.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door tennis »

Raskat2011 schreef: Ik vraag doorgaans alleen zelf om de bon als ik met pin betaald heb. Uit zichzelf geven ze zelden de bon mee. En sinds het voorval vraag ik er dus expliciet om.
Ik vraag altijd de bon, niet alleen om aan te tonen dat ik heb betaald, maar ook dat ik het juiste heb getankt.
Als ik heb gepind, kan je later thuis al zien, dat het juiste bedrag is afgehouden.
Er zijn gevallen geweest, waar per ongeluk een verkeerd brandstof in de tank van de pomp was, en de persoon heeft dan diesel getankt i.p.v. euro 95!

Gesloten