LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbouwen huurwoning

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

Als iemand zelf met toestemming van de verhuurder uiteraard zijn huurwoning verbouwd zoals een nieuwe keuken en bijvoorbeeld badkamer etc, kan deze dan zomaar een tijd later hier een vergoeding of alle kosten hiervoor opeisen? En dan bedoel ik niet uit noodzaak uiteraard maar meer voor het verhogen van het wooncomfort.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door 16again »

Zelf aangebrachte verbeteringen, mag je natuurlijk niet in de huur terug zien.
Maar ga je verhuizen, dan moeten verbeteringen wel in de woning achterblijven, en de volgende huurder kan daar wel extra voor moeten betalen.

Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

Nee dat begrijp ik. De woning is inmiddels verhuurd verkocht zodat deze persoon er in kon blijven zitten. Dus ook voor een veel lagere verkoopprijs met dezelfde huurvoorwaarden. Wij hebben dus geen dikke winst gemaakt met de verbouwing die deze persoon heeft uitgevoerd.Nu ontvangen wij ineens berichten dat diegene de verbouwingskosten wilt verhalen terwijl het enige wat wij hebben gedaan is toestemming gegeven en zelfs nog hebben geholpen met verbouwen. Nooit is dit hiervoor een probleem geweest en wij zijn altijd heel transparant geweest. Echter nu is het contact met deze persoon door andere omstandigheden verbroken en lijkt het of deze ineens denkt hoe kan ik ze eens flink pesten🙄

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij mag zich bij zijn huidige verhuurder vervoegen. Het huurcontract is op de nieuwe eigenaar overgegaan, inclusief de lusten, de lasten en alles wat er bij komt.

Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

Oke, het is gewoon ontzettend vervelend aangezien deze persoon nu ineens aangeeft dat de verbouwing noodzaak was omdat de woning onbewoonbaar toen zou zijn. Wij hebben natuurlijk foto’s etc waaruit blijkt dat dit niet zo was. Maar aangezien er zelfs al een advocaat in het spel is begon ik mij toch flink zorgen te
Maken en ik hoor zoveel wisselende verhalen hierover.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan had hij/zij het via de huurcommissie moeten spelen, denk ik. Beweren dat de woning onbewoonbaar is maakt het nog niet tot een bewezen feit. Pas als er een uitspraak van een derde is, iemand die onafhankelijk is, staat degene die een claim doet een stuk sterker.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door 16again »

Lika75 schreef:
26 feb 2021 23:32
Nee dat begrijp ik. De woning is inmiddels verhuurd verkocht zodat deze persoon er in kon blijven zitten. Dus ook voor een veel lagere verkoopprijs met dezelfde huurvoorwaarden. Wij hebben dus geen dikke winst gemaakt met de verbouwing die deze persoon heeft uitgevoerd.
In principe verkocht je gewoon de woning met die verbeteringen, die hadden wel in de prijs mogen zitten.
Een verhuurde woning verkopen kan wel flink minder opbrengen, maar dat staat los van de verbouwing.

Ik zie werkelijk niet, welke argumenten die opgetrommelde advocaat kan hebben. Hoe lang geleden was de verbouwing overigens?

Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

De verbouwing is ongeveer drie jaar geleden gestart en met tussenpozen een jaar geleden geëindigd ongeveer zo uit mijn hoofd. Het begon namelijk met een paar dingen maar die persoon sloeg er op een gegeven moment nogal in door en liet steeds meer doen zeg maar

Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

En nogmaals toen het contact nog goed was, was er geen vuiltje aan de lucht. Wij hebben zelfs meerdere keren aangegeven stop er nou mee want het kost je alleen maar heel veel geld en de woning zag er toen al tip top uit. Ook uiteraard meerdere malen mondeling erop gewezen dat wij dit niet ooit voor onze voeten gegooid willen krijgen...

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door BL2 »

Snap niet helemaal waarom je hier bezorgd over bent. De huurder heeft op eigen initiatief en kosten verbouwd. Je hebt de woning intussen ook verkocht, dus je hebt er niets meer mee te maken.
Schijnbaar zit de huurder wat krap bij kas en probeert wat.

sake1987

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door sake1987 »

Denk niet dat de verbouwing tot een lagere prijs heeft geleid , maar de verhuurstatus.
Denk dat de huurder er van baalt dat hij/zij niet meer met zijn oude huurders te maken heeft, als ik zo tussen de regels doorlees was de verhouding in zijn/ haar voordeel te close.
Waarschijnlijk is de nieuwe verhuurder een stuk zakelijker en krijgt hij/zij hier geen voet aan de grond.
Dus komt nu tot inzicht dat hij/zij heeft geïnvesteerd en hier nooit wat van terug ziet.
Maar goed dat is een aanname.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door 16again »

Of de nieuwe verhuurder is huurder aan het pesten, om daarna het huis met flinke winst te kunnen verkopen.
Verkopen in verhuurde staat, zoals door TS gedaan, kan zomaar 30% minder opleveren.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Kan het zijn dat de nieuwe verhuurder door die verbouwing, nieuwe keuken en badkamer, de huurprijs wil verhogen, want waarom willen de huurders nu ineens geld zien voor die verbouwing?
En wilde of konden de huurders de woning niet zelf van u kopen want ze hadden nog al wat verbouwd?

Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

Wat iedereen aangeeft klopt wel een beetje. Wij hadden een persoonlijke relatie zeg maar met de huurder. Deze kampt ineens met geldproblemen maar puur doordat deze meneer niet met geld om kon gaan. De huur is niet ineens drastisch verhoogd omdat het huurcontract met dezelfde huurvoorwaarden is overgenomen door de nieuwe verhuurder. Wij hebben echter het persoonlijke contact met deze persoon vanwege andere omstandigheden verbroken. Een aantal dagen later hadden we de eerste zaak die losstaat van de woning aan onze broek hangen zeg maar. Deze hebben wij uiteraard gewonnen want dit sloeg nergens op. Nu hebben wij vernomen dat er en advocaat is insgeschakeld en dat deze persoon tegen alles en iedereen aangeeft dat hij zoveel geld in de woning heeft gestoken omdat deze bij aanvang huur onbewoonbaar zou zijn en wij het verkocht zouden hebben en misbruik dus van hem hebben gemaakt. Dit is absoluut natuurlijk niet waar en wij hebben zelfs geholpen met verbouwen alleen niet financieel. Dit was namelijk niet nodig aangezien de woning in normale staat verkeerde. Wij hebben hier ook fotos van aangezien de woning voordat deze persoon er in trok te koop stond. Wij hebben de woning echter uit de normale verkoop gehaald zodat deze persoon natuurlijk niet het risico liep dat er werd verbouwd en dat de woning verkocht zou worden. Echter hebben wij later de woning in overleg met deze persoon in verhuurde staat verkocht zodat hij erin kon blijven. Dit gaat er puur bij deze persoon om dat hij niet kan verkroppen dat wij het contact hebben verbroken en dus ook niet meer voor elk klein dingetje klaar staan. Maar toch zit ik nu in angst omdat alles zo verdraaid wordt en ik zomaar weer een dagvaarding kan ontvangen. Dus ik wil heel graag weten hoe dit zit als iemand zelf besluit om een woning gewoon omdat deze meer luxe wenst te verbouwen en er nooit op dit gebied woorden zijn geweest, nu ineens dit soort dingen gaat beweren en ik straks weer in de rechtbank sta. Het voelt gewoon als juridische stalking op dit moment🥲

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die huurder heeft geen poot om op te staan.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door BL2 »

Je maakt je druk om niets. Gewoon op haar beloop laten gaan, verder ook zeker niet meer op reageren. Dan escaleert het alleen maar. Geen contact meer lijkt dus het beste.

Lika75
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2020 19:28

Re: Verbouwen huurwoning

Ongelezen bericht door Lika75 »

Jullie reacties stellen mij weer een beetje gerust😊 Zelf reageer ik uiteraard nergens op en ik heb zelf sinds de vorige zaak al die tijd een advocaat. Mijn advocaat had bericht gekregen van haar advocaat met de vraag of het vonnis van de vorige zaak toegestuurd kon worden. Vandaar dat ik mij nogal druk maakte omdat ik niet weet wat er mij nu weer te wachten staat. Ik wil het juist graag afsluiten. Ik had deze vragen natuurlijk ook allemaal aan mijn advocaat kunnen vragen maar ik dacht ik gooi het hier even in de groep en hij heeft zich natuurlijk al die tijd bezig gehouden met de laatste zaak. Dank jullie wel allemaal!

Gesloten