Verenigingsbestuur c.q. statuten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 30748
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar wat wil je nu eigenlijk? Je hoopt hier een advocaat/jurist te vinden die je gratis adviezen geeft. Maar wat voor adviezen zouden dat moeten zijn dan? Je kunt kiezen tussen
- in de situatie berusten
- opstappen
- nog een keer vriendelijk vragen
- de boel zo op scherp zetten dat de boel uit elkaar spat,

Meer opties zijn er niet. Daar zal een advocaat/jurist echt niks aan kunnen veranderen.

kuklos
Berichten: 9766
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vermoed dat Gerard van Mastwijk hoopt op een jurist dan wel advocaat die voor hem een brief wil schrijven, waardoor het bestuur wil die commissie wil instellen. Mits die jurist dan wel advocaat het gratis doet.
En daarvan durf ik te zeggen, vergeet het maar. Zo iemand zal eerst de casus willen bestuderen, de statuten willen lezen, het huishoudelijk reglement willen lezen etc. No cure no pay gaat hier niet op, want bij een overwinning (cure) wint Gerard geldelijk ook niks.
Betreft het een zaak waarbij geld te verdienen valt, dan is misschien no cure no pay een optie. Nog even niet kijkend naar de rechtsgeldigheid van zo'n constructie.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door Sira »

Er is een oplossing. Computer de deur uit en een ouderwetse typemachine aanschaffen. Die neem je doorgaans niet mee naar een computercursus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door moederslink »

Gerard-van-Katwijk schreef:
03 aug 2021 06:39
Dit heb ik, samen met nog een lid gedaan.
schreef:Welke mogelijkheden staan ons nu nog open?
Meerdere leden charteren? Vergadering beleggen en een motie van wantrouwen indienen?
Dan volgt er ws een stemmen/ ontslagronde.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gerard-van-Katwijk schreef:
04 aug 2021 06:45
Onze vereniging had ooit (zo'n 30 jaar geleden) tegen de tweeduizend leden. Nu nog maar zo'n 120, verspreid over Nederland.
Ik denk dan: het is blijkbaar een compleet leeggelopen/ doodgelopen clubje. Met een bestuur van vriendjes en een verziekte cultuur. Is dat per definitie niet ten dode opgeschreven?

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Moneyman schreef:
04 aug 2021 20:17
Gerard-van-Katwijk schreef:
04 aug 2021 06:45
Onze vereniging had ooit (zo'n 30 jaar geleden) tegen de tweeduizend leden. Nu nog maar zo'n 120, verspreid over Nederland.
Ik denk dan: het is blijkbaar een compleet leeggelopen/ doodgelopen clubje. Met een bestuur van vriendjes en een verziekte cultuur. Is dat per definitie niet ten dode opgeschreven?
Op de middellange termijn vrijwel gegarandeerd maar een goed conflict kan de zaak stevig bespoedigen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

kuklos schreef:
04 aug 2021 10:17
Gerard-van-Katwijk schreef:
04 aug 2021 06:45
grun schreef:
04 aug 2021 06:24
Of vraag anders eens om advies aan een jurist.
Zou ik best willen. Iemand raade dit forum aan omdat hier ook mensen met juridische kennis zouden zitten, maar tot nu toe merk ik daar helaas nog niet veel van.
Zijn er geen advocaten in je omgeving die een gratis inloopspreekuur hebben?
Die zijn er overal, maar dat is een gehaaid en op veel geld belust volkje. Stap maar eens binnen en je merkt dat ze alles uit de weg zullen gaan waar je wat aan zou kunnen hebben en alleen maar proberen je binnen te lokken om geld aan te "verdienen". "Melken" noemen ze dat onder elkaar.
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Jij wil dus een advocaat, maar er niet voor betalen. En daarom probeer je het op het forum.
Alfatrion wil TS vast wel helpen. Met zijn gigantische juridische kennis wint hij iedere rechtzaak.

Gerard-van-Katwijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 nov 2011 12:34

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door Gerard-van-Katwijk »

PeterPeters1966 schreef:
05 aug 2021 23:20
kuklos schreef:
04 aug 2021 10:17
Gerard-van-Katwijk schreef:
04 aug 2021 06:45
Zou ik best willen. Iemand raadde dit forum aan omdat hier ook mensen met juridische kennis zouden zitten, maar tot nu toe merk ik daar helaas nog niet veel van.

Die zijn er overal, maar dat is een gehaaid en op veel geld belust volkje. Stap maar eens binnen en je merkt dat ze alles uit de weg zullen gaan waar je wat aan zou kunnen hebben en alleen maar proberen je binnen te lokken om geld aan te "verdienen". "Melken" noemen ze dat onder elkaar.
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Jij wil dus een advocaat, maar er niet voor betalen. En daarom probeer je het op het forum.
Ook al weer niet begrepen. Ik wil geen advocaat maar anderen raadden mij het nemen van een advocaat aan, waarop ik over die beroepsgroep een boekje open deed. Helder nu? ;)
Alfatrion
Zegt mij niets.
wil TS vast wel helpen. Met zijn gigantische juridische kennis wint hij iedere rechtzaak.
Ik zou juist een rechtszaak willen voorkomen door een nog niet genoemd alternatief.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja hoor, richt uw eigen club op en u hebt het helemaal zelf voor het zeggen.

witte angora
Berichten: 30748
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door witte angora »

Alle mogelijkheden zijn al genoemd, maar dat is niet naar je zin. Blijft over: bind ze vast op een stoel met ducktape en laat ze niet eerder los voordat ze doen wat je wil. Maar ook dat zal niet zijn wat je zoekt.

Gerard-van-Katwijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 nov 2011 12:34

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door Gerard-van-Katwijk »

Dat Jut en Juul reageert was te verwachten. Jammer. :( Ik ga daar niet meer op reageren.

witte angora
Berichten: 30748
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door witte angora »

Nogmaals: probeer het eens van de andere kant te bekijken. Wat is jouw rol in het geheel? Dat alternatief is ook al genoemd. Ik denk dat ik het bestuur intussen wel begrijp. ;)

kuklos
Berichten: 9766
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door kuklos »

Gerard-van-Katwijk schreef:
05 aug 2021 23:41
Ik zou juist een rechtszaak willen voorkomen door een nog niet genoemd alternatief.
Zoals al meerdere malen aangegeven, door meerdere mensen, zijn alle alternatieven al genoemd. Welk alternatief zou er dan nog zijn? Of heb jij daar zelf ook geen weet van, en hoop je dat iemand op een of andere wonderwaardelijke wijze deze uit de hoge hoed tovert?

sake1987

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door sake1987 »

Denk dat als de vereniging op de hoogte was van dit topic, TS geroyeerd zal worden. Is zijn probleem ook opgelost.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verenigingsbestuur c.q. statuten

Ongelezen bericht door Radar »

Ik geloof niet echt dat dit topic nog ergens naartoe gaat, of vergis ik me? Er gaat in ieder geval een slot op. Groeten, Radar^SK

Gesloten