LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verf in kleding door de Gamma

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sjoukje13
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2017 17:22

Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door Sjoukje13 »

Afgelopen week is door het lekken van een Muurverf emmertje (doordat de bodem kapot was gegaan in de mengmachine) muurverf in mijn broek en jas gekomen. Na het boenen in de winkel en het wassen thuis is de latex er niet uit gegaan. Daarna op aanraden van het personeel van gamma Heerenveen de jas en broek naar de stomerij gebracht. Nog steeds is er verf in de kleding. Bij de winkel kreeg ik 2 keuzes:
- tegoedbon van €100
- bonnetje van de kleding opzoeken en inleveren en dan de dagwaarde vergoed krijgen

Met beide optie ga ik niet akkoord.
De bonnetjes van de kleding heb ik niet meer. De trainingsbroek zal 2 jaar oud zijn en de jas 5.
Wat ik wil is kleding zonder verf, zo ben ik de winkel in gelopen en zo wil ik de winkel weer uit.

Wat is de procedure?
Want die tegoedbon moet natuurlijk ingeleverd worden bij de gamma en ik ben nu klaar met klussen

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat de gamma een prima oplossing aangeboden heeft.
100 euro is ruim boven de dag waarde van de kleding die je net beschreven hebt.
ik zou vooral niet proberen het onderste uit de kan te krijgen, anders zou het zomaar kunnen zijn dat gamma pas iets voor je wil doen als je daadwerkelijk met de bonnen op komt dagen..... en nog terecht ook

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door 16again »

Een bedrag van 100 Euro is zeker niet onredelijk. Alleen voor een tegoedbon van de Gamma koop je natuurlijk geen nieuwe trainingsbroek

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door john18 »

Netjes opgelost van de Gamma!!!! Juridisch zou je de dagwaarde krijgen. Dus juridisch zou jij voor de eerste keuze gaan. Dan mag je blij zijn met 50 euro of minder voor een jas die niks waard is meer en een broek van een dagwaarde.... Als de jas 200 euro koste levert hij misschien een 10je op. Een broek van 100 euro mag je blij zijn 30 a 40 euro. Een tegoed bon van 100 euro daar kun je zoals eerder gepost kleding van kopen of iets nuttigs voor de tuin of huis of hobby en noem maar op. Mijn mening is financieel gunstiger om de waardebon te nemen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

Sjoukje13 schreef: Wat ik wil is kleding zonder verf, zo ben ik de winkel in gelopen en zo wil ik de winkel weer uit.
Ik zal mijn uiterste best doen om netjes te reageren.

Een ongelukje kan gebeuren, dat snap je zelf ook wel. De Gamma heeft de stomerijkosten vergoed, maar het resultaat was niet voldoende. Een bon wil je niet, je wil kleding zonder verf. Waar moet de Gamma die kleding volgens jou vandaan toveren dan? Je eist iets dat simpelweg onmogelijk is. De Gamma verkoopt geen kleding, op werkkleding na dan, maar dat zul je niet willen.

Geld voor nieuwe kleding ga je uiteraard niet krijgen. Ga je bij ons naar de kringloop, dan kost een jas van 5 jaar oud een euro of 6, en een broek van 2 jaar oud komt niet verder dan een euro of 4. En dan is het zonder vlekken, zonder scheuren, gewoon netjes. En geloof me: er zit soms, als je het nieuw moet kopen. megaduur spul tussen. Totale waarde maximaal 10 euro.

Misschien dat je wat realistischer moet denken?

*En ja: we hebben zelfs leren jassen hangen voor 5,95. Vanmiddag nog eentje in de handen gehad.

Loeter

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door Loeter »

witte angora schreef:
Sjoukje13 schreef: Wat ik wil is kleding zonder verf, zo ben ik de winkel in gelopen en zo wil ik de winkel weer uit.
Ik zal mijn uiterste best doen om netjes te reageren.
Haha, dit dus.

Het antwoord is al gegeven door andere forumleden.

Mocht u toch niet tevreden zijn. Eis dat de Gamma een tijdmachine uitvind en u terugstuurt in de tijd toen de verf nog niet aan uw kleding zat.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Het komt idd over alsof de TS het onderste uit de kan wil hebben en dan zijn neus gaat stoten. Zo werkt het niet.

Maar ik snap wel dat hij geen tegoedbon wil.....Dus dan wil hij 100 euro en dat gaat niet op want de dagwaarde is veel lager dan die 100 euro.

De keuze moet hij zelf maken, of de dagwaarde of die tegoedbon.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

witte angora schreef:
Sjoukje13 schreef: Wat ik wil is kleding zonder verf, zo ben ik de winkel in gelopen en zo wil ik de winkel weer uit.
Ik zal mijn uiterste best doen om netjes te reageren.

Een ongelukje kan gebeuren, dat snap je zelf ook wel. De Gamma heeft de stomerijkosten vergoed, maar het resultaat was niet voldoende. Een bon wil je niet, je wil kleding zonder verf. Waar moet de Gamma die kleding volgens jou vandaan toveren dan? Je eist iets dat simpelweg onmogelijk is. De Gamma verkoopt geen kleding, op werkkleding na dan, maar dat zul je niet willen.

Geld voor nieuwe kleding ga je uiteraard niet krijgen. Ga je bij ons naar de kringloop, dan kost een jas van 5 jaar oud een euro of 6, en een broek van 2 jaar oud komt niet verder dan een euro of 4. En dan is het zonder vlekken, zonder scheuren, gewoon netjes. En geloof me: er zit soms, als je het nieuw moet kopen. megaduur spul tussen. Totale waarde maximaal 10 euro.

Misschien dat je wat realistischer moet denken?

*En ja: we hebben zelfs leren jassen hangen voor 5,95. Vanmiddag nog eentje in de handen gehad.
Duh.... De producten en de prijzen in een kringloopwinkel zijn niet de norm als het gaat over kleding.

De procedure is om de Gamma aansprakelijk te stellen voor de geleden schade middels een aan getekende brief, eventueel vergezeld van foto's of verklaringen van medewerkers.

U zult echter wel u schade moeten kunnen aantonen, en daar heeft u weer bonnetjes of een realistisch ingeschatte dagwaarde voor nodig.

U hoeft echter geen genoegen te nemen met een tegoedbon maar kunt een financiele compensatie eisen in cash eisen
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 14 jan 2017 08:06, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:Een bedrag van 100 Euro is zeker niet onredelijk. Alleen voor een tegoedbon van de Gamma koop je natuurlijk geen nieuwe trainingsbroek
Nee, je bespaart honderd euro op een volgende aankoop bij de gamma en koopt van dat geld nieuwe kleding.

Jeetje, was dat nu zo moeilijk om te bedenken ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door crazyme »

Leo The Emperor schreef:
witte angora schreef:
Sjoukje13 schreef: Wat ik wil is kleding zonder verf, zo ben ik de winkel in gelopen en zo wil ik de winkel weer uit.
Ik zal mijn uiterste best doen om netjes te reageren.

Een ongelukje kan gebeuren, dat snap je zelf ook wel. De Gamma heeft de stomerijkosten vergoed, maar het resultaat was niet voldoende. Een bon wil je niet, je wil kleding zonder verf. Waar moet de Gamma die kleding volgens jou vandaan toveren dan? Je eist iets dat simpelweg onmogelijk is. De Gamma verkoopt geen kleding, op werkkleding na dan, maar dat zul je niet willen.

Geld voor nieuwe kleding ga je uiteraard niet krijgen. Ga je bij ons naar de kringloop, dan kost een jas van 5 jaar oud een euro of 6, en een broek van 2 jaar oud komt niet verder dan een euro of 4. En dan is het zonder vlekken, zonder scheuren, gewoon netjes. En geloof me: er zit soms, als je het nieuw moet kopen. megaduur spul tussen. Totale waarde maximaal 10 euro.

Misschien dat je wat realistischer moet denken?

*En ja: we hebben zelfs leren jassen hangen voor 5,95. Vanmiddag nog eentje in de handen gehad.
Duh.... De producten en de prijzen in een kringloopwinkel zijn niet de norm als het gaat over kleding.
Dat wordt ook helemaal niet gesteld. De conclusie van witte angora is dat ts wat realistischer moet denken.
Heb je daar ook nog iets op aan te merken ?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Nee, je bespaart honderd euro op een volgende aankoop bij de gamma en koopt van dat geld nieuwe kleding.
Jeetje, was dat nu zo moeilijk om te bedenken ?
Bedenken niet, uitvoeren in mijn geval wel. Jaren geleden dat ik 100 euro in welke bouwmarkt dan ook besteed heb.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:Nee, je bespaart honderd euro op een volgende aankoop bij de gamma en koopt van dat geld nieuwe kleding.
Jeetje, was dat nu zo moeilijk om te bedenken ?
Bedenken niet, uitvoeren in mijn geval wel. Jaren geleden dat ik 100 euro in welke bouwmarkt dan ook besteed heb.
Goh, wat een verrassend antwoord zeg. Misschien twee keer 50 dan ?
Heerlijk negatief weer.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
crazyme schreef:Nee, je bespaart honderd euro op een volgende aankoop bij de gamma en koopt van dat geld nieuwe kleding.
Jeetje, was dat nu zo moeilijk om te bedenken ?
Bedenken niet, uitvoeren in mijn geval wel. Jaren geleden dat ik 100 euro in welke bouwmarkt dan ook besteed heb.
Het gaat toch ook niet om jou? Of ben jij dezelfde als de TS?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef: Duh.... De producten en de prijzen in een kringloopwinkel zijn niet de norm als het gaat over kleding.

De procedure is om de Gamma aansprakelijk te stellen voor de geleden schade middels een aan getekende brief, eventueel vergezeld van foto's of verklaringen van medewerkers.
Leo, mijn conclusie is inderdaad alleen maar dat de TS wat realistischer moet denken. Dat in de eerste plaats. In de tweede plaats: de prijzen in kringloopwinkels geven een redelijke indicatie van de werkelijke waarde van gebruikte kleding. Als wij meer zouden vragen, wordt het simpelweg niet verkocht.

We weten niet hoe duur de kleding was van de TS; maar we praten over een jas van 5 jaar en een broek van 2 jaar oud. Daar zit gewoon geen enkele waarde meer aan vast. Een paar euro, maar meer als dat ook niet.

Wat de procedure betreft: een aangetekende brief is al haast net zo duur als de waarde van de kleding. De Gamma heeft twee redelijke opties geboden, als TS daar niks mee wil doen dan is dat prima. Maar om daar nu een procedure voor op te starten? Mag, maar ik kan je verzekeren dat de TS in het ongelijk gesteld gaat worden. Juist vanwege het ontbreken van de bonnetjes.

Ik denk dat jij ook wat realistischer moet denken.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Sjoukje13 schreef:Wat is de procedure?
Want die tegoedbon moet natuurlijk ingeleverd worden bij de gamma en ik ben nu klaar met klussen
Ik geef gewoon antwoord op de vraag van TS.
Het is aan haar om te beslissen wat ze nu verder wil doen.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 14 jan 2017 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainfreeze
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2011 20:15

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door Brainfreeze »

Het hele verhaal krijgt natuurlijk wel een andere wending als mevrouw verf haalde in een jas van echt tijgerbont en een broek van slangenleer. Die vind je niet voor een tientje in de kringloop. Daar hoort een ritje P.C. Hooftstraat bij.
Maar ik denk niet dat dat het geval was....

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door BL2 »

En wil TS "echt geld", een tegoedbon van E 100,00 heeft voor de Gamma ongeveer een waarde van E 50,00 (of nog minder). Misschien wil de Gamma wel dit bedrag contant geven ter compensatie.
Ook daarvoor kan de TS geen nieuwe broek en jas kopen, maar dat was haar kleding ook al lang niet meer.
Je kan immers moeilijk eisen dat je er beter van wordt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

Brainfreeze schreef:Het hele verhaal krijgt natuurlijk wel een andere wending als mevrouw verf haalde in een jas van echt tijgerbont en een broek van slangenleer. Die vind je niet voor een tientje in de kringloop. Daar hoort een ritje P.C. Hooftstraat bij.
Maar ik denk niet dat dat het geval was....
Dat was ook mijn gedachte, iemand die in PC Hooftstraat kleding koopt (of elders voor dergelijke prijzen), zal doorgaans geen ter plekke op kleur gebrachte latex in de Gamma kopen om vervolgens zelf te sauzen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:En wil TS "echt geld", een tegoedbon van E 100,00 heeft voor de Gamma ongeveer een waarde van E 50,00 (of nog minder). Misschien wil de Gamma wel dit bedrag contant geven ter compensatie.
Nope. Het is of de tegoedbon van 100 euro, of de dagwaarde, maar dan moeten de bonnetjes op tafel komen.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verf in kleding door de Gamma

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:In de tweede plaats: de prijzen in kringloopwinkels geven een redelijke indicatie van de werkelijke waarde van gebruikte kleding. Als wij meer zouden vragen, wordt het simpelweg niet verkocht.
Verschil in mijn beleving: Mijn eigen gebruikte jas is bij de eerste eigenaar, ik zit niet te wachten of door anderen afgedankte kleding stukken. Daar veroordeel je TS wel toe in je prijsstelling.

Waardebepaling van kleding dient m.i. dan ook te gebeuren op basis van nieuwwaarde en afschrijving.

Gesloten