Verhoging tarieven door Energiedirect

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door hoopke »

7 dagen ervoor krijg ik een email dat per 1 okt de tarieven met 30 resp 20% omhoog gaan, de wet is hierin duidelijk dat er een termijn van 30 dagen geldt.

Wat gaat onze regering of u als radar er aan doen dat energiebedrijven zich aan de wet houden?

Ikzelf heb wel getracht een bezwaarbrief te schrijven maar waar naar toe dan? Energiedirect heeft haar best gedaan te verbergen waar een klacht naar toe gestuurd kan worden.

Waar kan ik hulp krijgen voor deze wanpraktijken?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door JozJan »

Bij energiedirect kun je via chat je klacht indienen. Beetje treurig wel dat ze geen andere opties bieden, maar er is iig een mogelijkheid

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

per brief:
Willemsplein 4
5211 AK s Hertogenbosch

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Lowieze »

EnergieDirect vindt zelf dat zij de klachten hebben opgelost, kijk maar vanaf pagina 2.
https://www.klacht.nl/energiedirect/?pg=2

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door hoopke »

Haha, dan moeten ze wel bereikbaar zijn via chat, ze doen hun stinkende best om onbereikbaar te blijven

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
27 sep 2022 13:37
EnergieDirect vindt zelf dat zij de klachten hebben opgelost, kijk maar vanaf pagina 2.
https://www.klacht.nl/energiedirect/?pg=2
Nee, dat vindt ED niet zelf. Zo werkt dat op die site. Zodra een bedrijf daar gereageerd heeft, is het zogenaamd opgelost.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hoopke schreef:
27 sep 2022 13:44
Haha, dan moeten ze wel bereikbaar zijn via chat, ze doen hun stinkende best om onbereikbaar te blijven
Je kunt dit mailadres gebruiken [email protected]

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
27 sep 2022 14:18


Nee, dat vindt ED niet zelf. Zo werkt dat op die site. Zodra een bedrijf daar gereageerd heeft, is het zogenaamd opgelost.
Lees even de reactie van EnergieDirect: “Wij hebben klanten binnen een redelijk termijn vooraf geïnformeerd over de tariefstelling per 1 oktober. Dit is tijdig en valt binnen de redelijke termijn die de ACM van ons verwacht.”

Zij vinden zelf dat de klacht niet terecht is en het probleem dus is opgelost.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door hoopke »

Vandaag een klacht gemeld via [email protected] dat ik niet akkoord ga met de verhoging per 1 oktober, en als ik Rob Jetten mag geloven hebben ze zich gewoon aan de wet te houden of worden ze anders daartoe door de acm gewezen op de wetgeving, maar of dat soelaas brengt?

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Webbie »

Ik wilde toch even laten weten dat wij allen in NL zwaar worden opgelicht door de energie bedrijven
Ik lever namelijk meer stroom dan ik verbruik en heb een 5 jaar contract op stroom en gas
Toch heeft men de prijzen gewoon vrolijk een beetje verhoogd
Maar nu komt mijn grootste punt ik lever veel meer stroom dan ik verbruik en wat blijkt die valt niet onder de saldering regeling
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
voor deze overcapaciteit.
Gaat u maar eens rekenen hoeveel winst die energie bedrijven werkelijk maken.
Die zogenaamde markt prijs is een farce en ik weet nu met zekerheid dat wij zwaar worden opgelicht door al die fijne bedrijven die SUPER MEGA winsten maken.
Ik wil dan ook echt weg uit dit vreselijke oplichters land waar de regering een enorme laag VETTE BOTER op hun kop hebben en er keihard mede schuldig aan zijn.
Ik ben absoluut geen fan van wilders en vrienden maar begin mij toch echt af te vragen of dit land niet door criminelen word bestuurd.
Alle energie bedrijven werken met langlopende contracten dus verklaar mij maar eens waarom ze allemaal spontaan de prijzen enorm verhoogd hebben.
Er is geen enkel groot bedrijf wat met korte termijn contracten werkt, alles wat ik zie is pure hebzucht.
Er klopt heel veel niet in dit land wij betalen overal de hoofdprijs voor terwijl andere landen uiteraard het lichtende voorbeeld van dit land proberen op te volgen.
Gewoon schandalig

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door PGros »

Webbie schreef:
28 sep 2022 03:29
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
Dit is wel een heel erg laag bedrag (geen nulletjes teveel?) en dat kan een heel stuk hoger.
Stap over naar een andere leverancier die wat meer geeft voor je opgewekte energie.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@webbie

Als u weg wilt, ,dan kan dat natuurlijk. Let wel op met uw vijfjarige contract.

Als u dat voortijdige opzegt, moet u wel een opzeg vergoeding betalen.

Maar in het buitenland is het vast beter.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door xflorisx »

PGros schreef:
28 sep 2022 08:27
Webbie schreef:
28 sep 2022 03:29
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
Dit is wel een heel erg laag bedrag (geen nulletjes teveel?) en dat kan een heel stuk hoger.
Stap over naar een andere leverancier die wat meer geeft voor je opgewekte energie.
Geen nulletje teveel. Gewoon de komma 3 stappen verkeerd. Zal wel 6,4 cent bedoelen.
Vraag mij af welk leverancier de prijzen gaat verhogen met een vast contract. Dat moet niet kunnen zonder toestemming.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door hoopke »

Webbie schreef:
28 sep 2022 03:29
Ik wilde toch even laten weten dat wij allen in NL zwaar worden opgelicht door de energie bedrijven
Ik lever namelijk meer stroom dan ik verbruik en heb een 5 jaar contract op stroom en gas
Toch heeft men de prijzen gewoon vrolijk een beetje verhoogd
Maar nu komt mijn grootste punt ik lever veel meer stroom dan ik verbruik en wat blijkt die valt niet onder de saldering regeling
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
voor deze overcapaciteit.

Ik weet bijna zeker dat dit in de voorwaarden staat, zo niet is dat een bestaande regeling binnen de salderingregel, als je 3500 kwh verbruikt en je wekt 4500 kwh op dan mag je die 3500 wegstrepen en voor alles wat je meer opwekt dan verbruikt krijg je tussen de 6-11 cent per kwh.

Ik zou zeggen, verbruik het of verkoop het voor een mooi prijsje aan je buurman, leg een kabel uit met een kwh meter ertussen zodat je niks gratis weggeeft aan die (dieven) energiebedrijven, buren blij, jij blij

De tarieven tussentijds verhogentijdens je contract mag sowieso niet, zou hier om te beginnen een melding van maken bij de ACM

Lizette60
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:27

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Lizette60 »

hoopke schreef:
27 sep 2022 12:53
7 dagen ervoor krijg ik een email dat per 1 okt de tarieven met 30 resp 20% omhoog gaan, de wet is hierin duidelijk dat er een termijn van 30 dagen geldt.

Wat gaat onze regering of u als radar er aan doen dat energiebedrijven zich aan de wet houden?

Ikzelf heb wel getracht een bezwaarbrief te schrijven maar waar naar toe dan? Energiedirect heeft haar best gedaan te verbergen waar een klacht naar toe gestuurd kan worden.

Waar kan ik hulp krijgen voor deze wanpraktijken?
Ook wij kregen de mededeling van de verhoging per 1 okt. op 23 sept binnen. Het teruglevertarief wordt ook verlaagd naar 0.05 euro. Op de website staat nergens wat of hoe hun klachtenprocedure is en wat je daarvoor doen moet. Via chat uiteindelijk te weten gekomen dat het bezwaar naar [email protected] gestuurd kon worden. Een ontvangstbevestiging kregen we niet.

Groet,
Liz

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Een tariefsverhoging mag niet als je een contract hebt met een vast tarief voor enkele jaren (zoals al genoemd is).
Als je een contract met variabel tarief hebt, dan moet volgens de wet een tariefsverhoging 30 dagen van tevoren aangekondigd worden (ook al staat in het cotnract dat 7 dagen genoeg is, dat is niet geldig want tegen de wet).
De ACM heeft een voorbeeldbrief gemaakt om bezwaar te maken.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... fwijziging

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Jablan »

Webbie schreef:
28 sep 2022 03:29
Ik lever namelijk meer stroom dan ik verbruik en heb een 5 jaar contract op stroom en gas
Toch heeft men de prijzen gewoon vrolijk een beetje verhoogd
Ligt dat niet aan de tarieven en belastingen, waar je leverancier geen invloed op heeft. Netwerkkosten bijvoorbeeld?

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door hoopke »

Maar hoe zit het dan met de tarieven die vastgesteld zijn per mail?
Omdat ik bij een Facebook groep zit voor zonnepanelenhouders weet ik dat mijn leverancier Energiedirect andere variabele prijzen per 7-11 hanteert dan in mijn mail staan, het lijkt er nu alsof Energiedirect voor alle mensen die bezwaar gemaakt hebben hogere tarieven hanteert dan voor de groep mensen die geen bezwaar aangetekend hebben, Mogen ze dat zomaar doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verhoging tarieven door Energiedirect

Ongelezen bericht door Jablan »

Hangt van de exacte data af waarop de nieuwe tarieven zijn gecommuniceerd. Als dit na 7 oktober was, dan heeft EnergieDirect de 30-dagen-aanzegtermijn genegeerd. Wie daar bezwaar tegen maakt, heeft uitstel gekregen en mag nu voor een kortere tijd de hogere tarieven betalen. (De prijs voor 3 maanden in 2 maanden tijd betalen).

Plaats reactie