LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering dekt niet alles?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Okki123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2018 23:48

Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Okki123 »

Ik heb een vraagje, ik heb enorm veel waterschade in mijn woning dankzij de bovenburen. Nu is de verzekering erg prettig in omgang, maar iets zit me dwars. De verzekering betaald een klein bedrag voor de laminaatvloer, die is nat geworden. Voor dit bedrag kan ik echter geen nieuwe vloer kopen. Zo ook schoenen, deze waren 150 euro nieuw, na 4 jaar krijg ik nog 15 euro, de schoenen waren nog perfect, maar niet vervangbaar voor 15 euro. Hoe kan het zijn dat mijn bovenburen een ondeugdelijke kraan monteren in het toilet, daardoor is er uren water in hun woning gestroomd. Dat water komt door mijn plafond naar binnen... en ik kan voor het uitgekeerde bedrag echt niet alles vervangen. Kan ik dit alsnog verhalen op de bovenburen ? Ik kan niet met ze in gesprek, ze spreken geen Nederlands.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Om wat voor soort verzekering gaat dit? Wellicht kunt u linken naar de voorwaarden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk kun je de bovenburen aansprakelijk stellen voor de schade die zij veroorzaken. Maar dan kom je eigenlijk weer bij het zelfde probleem, hoe hoog is de schade? Dat bedrag is meestal een stuk lager dan wat nieuwe spullen kosten.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iemand u schade toebrengt, zijn zij, of hun verzekeraar, slechts verplicht de dagwaarde van de beschadigde goederen te vergoeden.

Een paar schoenen van vier jaar oud, zijn eigenlijk niets meer waard.

Ook het laminaat zal niet nieuw zijn, maar al een paar jaar oud, dus daar krijgt u ook de dagwaarde voor.

Ik weet niet bij welke verzekeraar u geclaimd hebt, is dat bij de AVP van de buren, dan houdt het verder op en zijn zij voor het meerdere niet aansprakelijk.

Hebt u bij uw eigen inboedelverzekeraar geclaimd, dan geldt hetzelfde. Dan hebben zij de dagwaarde bepaald en aan u vergoed.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het lijkt me geen ijzeren wet dat altijd slechts de dagwaarde wordt vergoed. Dat hangt helemaal af van de polisvoorwaarden? Waar kan ik die informatie terugvinden?

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

https://www.independer.nl/inboedelverze ... schrijving

Maar bijvoorbeeld ING houdt 10 jaar nieuwwaarde dekking aan.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Ik heb ook veel tegen nieuwwaarde verzekerd. Maar goed, als dat niet zo is, heb je gewoon pech.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door 16again »

Voor het laminaat kun je naast de dagwaarde ook proberen om de kosten voor het leggen vergoed te krijgen.

Okki123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2018 23:48

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Okki123 »

Inderdaad krijg ik het leggen van het laminaat van de verzekering. Ze helpen echt super met alles. Ik baal er alleen van dat ik door toedoen van een ander met deze schade zit. Niet alleen financieel, maar er staan nu bijvoorbeeld ook enorme bouwdrogers in huis. En overal moet ik mijn spullen maar wegleggen. Muren worden gedaan, maar je moet overal voor thuisblijven etc. De rompslomp die je er van hebt....

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Rompslomp wordt niet vergoed.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verzekering dekt niet alles?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Okki123 schreef:
14 okt 2018 13:35
Inderdaad krijg ik het leggen van het laminaat van de verzekering. Ze helpen echt super met alles. Ik baal er alleen van dat ik door toedoen van een ander met deze schade zit. Niet alleen financieel, maar er staan nu bijvoorbeeld ook enorme bouwdrogers in huis. En overal moet ik mijn spullen maar wegleggen. Muren worden gedaan, maar je moet overal voor thuisblijven etc. De rompslomp die je er van hebt....
Idd zal er voor uw gevoel verschil zijn. Maar u wordt goed geholpen iig.

Draai het eens om: U rijdt een 08 jaar oude auto aan, flinke deuk en w.s. total loss. Uw verzekeringmaatschappij regelt de schade met de tegenpartij, zij krijgt de waarde van de auto en ook nog een tijdje een leenauto... Keurig toch?

Maar nu blijft deze vrouw bij u maar piepen dat ze niet de dagwaarde maar de nieuwwaarde van de auto wil hebben. U moet haar standpunt snappen, want u wilt hetzelfde met uw vloer, schoenen etc. Dat kan natuurlijk niet goedkomen, dat wil de wetgever ook niet dus is dat allemaal bij wet geregeld. De maatschappij houdt zich aan de wet en vergoed haar(en uw) schade.

Als u meer wilt hebben moet u naar uw bovenburen gaan. Ik denk alleen dat geen rechter u gelijk gaat geven. Aan bezit kleeft risico, uw bezit, uw risico,

Gesloten