LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bkr notering door vesting finance

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Keesshadow
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:58

Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Keesshadow »

Ik krijg met enige regelmaat aanmaningen via email van vesting finance. Ik zou ergens rond 2008- 2010 iets besteld hebben bij wehkamp.
Ik weet nergens van. Ik ben dakloos geraakt in 2008 en heb tot 2013 geen adres gehad. Dus hoe ik iets besteld zou kunnen hebben is mij een raadsel.
Het bedrag loopt op en op.
Vesting finance heeft de vordering opgekocht naar het schijnt en reageert met u moeg betalen, uw naam staat erop, u moet maar zorgen dat uw gegevens niet gebruikt kunnen worden etc etc.
Ik heb vesting finance nu meermalen gevraagd mij te dagvaarden.
Dat doen ze niet. Wat ik ook wel snap ik was dakloos en dan wordt het lastig voor ze.
Nu ik die bkr notering heb voel ik me gegijzeld.
Ik krijg die notering niet weg, vesting finance wil mij niet helpen, ze willen dat ik ga betalen.
Maar ik betaal niet voor iets wat ik niet besteld heb.
Ik kan dus niet rood staan, geen hypotheek krijgen, geen lening niets.
Wehkamp kan wel zeggen dat ik iets besteld heb maar hoe en waar dan?

Hoe kom ik hier vanaf?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door berndv »

Keesshadow schreef:
05 mar 2019 12:11
Ik krijg met enige regelmaat aanmaningen via email van vesting finance.
Keesshadow schreef:
05 mar 2019 12:11
Ik heb vesting finance nu meermalen gevraagd mij te dagvaarden.
Zonder dagvaarden kunt u ze ook gewoon vragen om bewijzen over/van deze vordering, die zouden ze moeten kunnen aanleveren. Als er een BKR notering aan vast zit, zou het betekenen dat het niet "gewoon" een aankoop was, maar een aankoop op afbetaling. Hier zijn ook wel iets meer administratieve eisen aan, dus die zouden ze toch wel moeten kunnen overleggen.

Geef aan dat u, indien zij geen bewijzen kunnen overleggen, u geen bericht meer van hen wenst te ontvangen.

Als u BKR geregistreerd staat en u vindt dat hier geen vordering tegenover staat, kunt u ook bij het BKR een klacht indienen.

Keesshadow
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:58

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Keesshadow »

Ik heb bewijzen gevraagd, maar dat geven ze niet. Klacht bij bkr moet ik "onderbouwen"met bewijzen.
Ik heb geen bewijzen, immers ik heb nooit iets besteld.
De vordering loopt op, is inmiddels vijf keer de hoofdsom.

Dat bkr is het vervelendst, nu ik weer een dak boven mijn hoofd heb wil ik mijn leven weer oppakken. Maar ik zit compleet vast, ik kan niet roodstaan, nergens iets lenen, geen hypotheek krijgen etc.
Dat vesting finance is in mijn ogen een grote oplichtersbende.
Uw naam staat er dus u bent het.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Begin met inloggen op de site van VF.
Daar kunt u allereerst zien uit welke bedragen de vordering bestaat (hoofdsom, rente, buitengerechtelijke kosten). Daaruit kunt u opmaken of ze ook een vonnis hebben. Als ze die niet hebben is het makkelijker de vordering nog te betwisten.

Verder staat op de pagina waar uw gegevens staan een Q&A. Hier beschrijven ze (vermoedelijk) dat zij ze vordering hebben overgekocht en daarbij alle relevante gegevens hebben ontvangen om de vordering te kunnen innen. Vraag schriftelijk om die bewijzen. Daar kunt u weer uit opmaken wat er besteld is en vooral... Waar het geleverd is. Wellicht verschaft u dit inzicht in over of de vordering toch terecht is of niet. Ze hebben ook een klachtenregeling waar ze naar verwijzen... Maar helaas werkt die link niet :(

Als de vordering toch terecht blijkt, bied dan een betaling ter finale kwijting aan. VF wil daar nog wel eens coulant in zijn.

Werk ik er? Nee... Zat toevallig met hetzelfde.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 06 mar 2019 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het BKR noteert slechts. Zij doen niets uit zichzelf.

U kunt een klacht indienen bij Vesting Finance, wordt die klacht niet naar tevredenheid opgelost, kunt u ook nog een klacht indienen bij het Kigid.

https://www.vestingfinance.nl/nl/meld-uw-klacht/

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door kuklos »

Dan wordt het tijd om naar een rechtswinkel te gaan of een advocaat in te schakelen. Wat Vesting Finance doet kan niet en mag niet. Ze zijn verplicht de bewijzen te leveren.

Keesshadow
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:58

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Keesshadow »

StevieNL81 schreef:
06 mar 2019 18:56
Begin met inloggen op de site van VF.
Daar kunt u allereerst zien uit welke bedragen de vordering bestaat (hoofdsom, rente, buitengerechtelijke kosten). Daaruit kunt u opmaken of ze ook een vonnis hebben. Als ze die niet hebben is het makkelijker de vordering nog te betwisten.

Verder staat op de pagina waar uw gegevens staan een Q&A. Hier beschrijven ze (vermoedelijk) dat zij ze vordering hebben overgekocht en daarbij alle relevante gegevens hebben ontvangen om de vordering te kunnen innen. Vraag schriftelijk om die bewijzen. Daar kunt u weer uit opmaken wat er besteld is en vooral... Waar het geleverd is. Wellicht verschaft u dit inzicht in over of de vordering toch terecht is of niet. Ze hebben ook een klachtenregeling waar ze naar verwijzen... Maar helaas werkt die link niet :(

Als de vordering toch terecht blijkt, bied dan een betaling ter finale kwijting aan. VF wil daar nog wel eens coulant in zijn.

Werk ik er? Nee... Zat toevallig met hetzelfde.
Bedankt voor het antwoord.
Als die vordering terecht zou zijn, dan zou ik niet hiereen topic over geopend hebben.
Ik zou gewoon willen weten hoe ik ze zover kan krijgen mij te dagvaarden.
Probleem is dat voor een berzoekprocedure bij de rechtbank ik bewijzen moet aanleveren. Ik heb niets, alleen een paar emails waarin ze mij sommeren te betalen en de vordering telkens ophogen.
Hoe bewijs ik wat ik niet heb?
Toen ik uit mijn woning gezet werd is vrijwel alles in vuilniswagens verdwenen. Dus ook bankafschriften etc.
Iedereen kan dus mijn gegevens hebben.
Ik heb vanaf 2008 tot medio 2013 nergens een adres gehad, een woning of wat dan ook.
Dus hoe kan ik iets besteld hebben, dat op een adres laten afleveren, in ontvangst nemen?

Keesshadow
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:58

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Keesshadow »

Een advocaat nemen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ze vragen een behoorlijk hoog voorschot, ik krijg geen toevoeging vanwege een te hoog bruto inkomen, ik heb doodgewoon het geld niet. Ik ben nog steeds aan het betalen voor schulden, gezamenlijke, uit mijn huwelijk.
Daar draai ik helemaal alleen voor op en daardoor zit ik niet ruim in de financieen.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe kan met nou met bewijs onderbouwen, dat men niets besteld heeft? Dat is onmogelijk.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik vraag me af of VF bewust niet procedeert en kosten (rente) laat oplopen. Bij mij ging het om een vordering uit 2009, met totaal 125% van de hoofdsom als rente. Een procedure zijn ze nooit gestart, en ze hebben verjaring gestuit door een brief te sturen naar laatst bekende adres. Heb altijd in GBA gestaan maar echt actief incasseren deden ze niet. Ook ik kwam er pas achter toen ik een Mijn BKR account aanvroeg.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt die stuitingsbrieven dan wel ontvangen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2008 2013 dus je had geen adres dus ook niets ontvangen.

Laat Wehkamp maar eens de order zien wat er wanneer besteld is.
Een Ex relatie die op jou naam bestelde is mogelijk.

Maar wat ze geleverd hebben en op welk adres is makkelijker zoeken dan zonder deze.
Laat Wehkamp eerst maar eens de bestelling aanleveren want zij horen dat te doen.
Zonder bewijs word je bij rechtszaak vrijgesproken en op zitting dit pas tonen is te laat.

Je moet namelijk bewijs hebben dat je op die dag daar niet woonde en waar je wel was, zoals Leger des Heils of
bij vrienden geslapen.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemiddag,

Als er sprake is geweest van misbruik van je persoons-/accountgegevens, willen wij dit graag verder voor je nakijken.

Graag ontvangen wij via de mail de gegevens waar je Wehkamp-account op zou moeten staan, samen met eventuele informatie die je al hebt over deze bestellingen en bedragen. Dit mag naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
09 mar 2019 14:36
Hoe kan met nou met bewijs onderbouwen, dat men niets besteld heeft? Dat is onmogelijk.
Klopt, en dat hoeft gelukkig ook niet: de bewijslast voor de vordering ligt bij de eisende partij.

Dat TS geen adres had en dus niets besteld zou kunnenheb en, is natuurlijk geen argument: iedereen kan een afleveradres bij vrienden of familie kiezen. De enige relevante vraag is: kan wehkamp de vordering bewijzen? Zo niet, zijn ze verplicht ook de bkr notering te verwijderen.

Gelukkig zijn de webcare-medewerkers al in actie gekomen, hopelijk kunnen zij TS verder helpen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vraag me toch af:
Als er iets op afbetaling gekocht zou zijn - dan weet VF/Wehkamp toch:
1) wat er gekocht is.
2) wanneer er gekocht is
3) waar het afgeleverd is
Als er sprake is van identiteitsfraude - is met name #3 van belang - Waar is het geleverd.
Ik zou daar beginnen.
Misschien aangifte doen van ID fraude - gewoon de berichten van VF meenemen - aangeven dat niets besteld is want XYZ, maar dat er iemand uw naam heeft misbruikt ?

Keesshadow
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:58

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Keesshadow »

snuffel1 schreef:
09 mar 2019 14:08
U staat niet echt sterk omdat u niet met bewijs kan onderbouwen dat u niets besteld heeft. Wehkamp zegt van wel en u stelt dat het niet zo is maar voordat u of een ander een bestelling kan plaatsen dienen wel heel erg veel persoonlijke gegevens ingevuld te worden. Dat u een tijd lang dakloos bent geweest maakt voor de vordering niet uit omdat de aanmaningsbrieven naar het laatst bekende adres worden verzonden. Als u in gebreke blijft komt er vanzelf een rechtszaak en krijgt u de kans om met bewijzen de zaak te onderbouwen en als blijkt dat vesting Finance een fout heeft gemaakt u de gemaakte kosten alsmede de schuldsom niet hoeft te voldoen. Uw registratie bij het bkr alsnog bestaan en enkel de eiser in dit geval Wehkamp kan die ongedaan maken als blijkt dat u onterechte van een gemaakte schuld verantwoordelijk bent.
Ik zie vele reacties, ik heb deze geqoute omdat het mij niet handig lijkt om onder iedere reactie weer te reageren.
Wat er besteld is weet ik niet, dat wordt mij niet verteld. Ik krijg alleen maar mailtjes, zo af en toe een brief of ik maar even wil gaan betalen, een regeling treffen etc.
Als ik dan vesting finance bel is het antwoord telkens uw naam staat er dus betalen.
Als ik vraag waarvoor dan is het dat ligt in het archief, etc.
Ook krijg ik antwoorden als dan moet u maar beter met uw gegevens omgaan en meer van die dooddoeners.

Ik heb op mijn laatst bekende adres, dus de woning waaruit ik ontruimd ben geen vorderingen staan van vesting finance.
Dat schijnt op een ander adres te zijn, die gegevens krijg ik niet per telefoon ivm privacy.
Beetje apart immers ze willen wel dat ik betaal.
Ik heb zo'n beetje overal verbleven, in kelderboxen, op een camping in een tentje etc.
Het adres waar die bestelling gedaan zou zijn is mij totaal ombekend.
Volgens het bevolkingsregister ben ik bijna twee jaar na de ontruiming op het ontruimde adres ingeschreven gebleven. De gemente vertelde mij dat dat " normaal" is. Zolang jezelf geen nieuw adres hebt dan schrijven wij je niet uit.
Ondanks dat de burgemeester ingelicht wordt over de ontruiming en dus elke persoon met een beetje hersens kan snappen dat je dan daar niet meer woont, blijf je er dus op papier wel wonen.
Ik heb een print over mijn gba historie en daar staat dat ik vertrokken ben naar het buitenland, onbekend waarheen.
Dus ik heb geen adres gehad in die tijd.
Dat printje heb ik aan vesting finance geleverd en desondanks blijft het uw naam staat er dus u hebt besteld.

Ik heb geen enkel stuk over wat er besteld zou zijn, wanneer, en waar afgeleverd.
Dus ik weet ook niet waar het over gaat.
Het feit dat ze mij niet willen dagvaarden zegt mij genoeg, ze hebben geen poot om op te staan en dus laten ze alleen het bedrag maar fors oplopen tegen een giga rente.
Dit terwijl de rente vrijwel op nul staat.
Ik zie dat bedrijf dus als een stelletje oplichters die heel simpel stellen je zit in ons systeem dus ben je de wanbetaler.

In de tijd dat ik dakloos ben geweest heb ik dankzij diverse gezamenlijke schulden uit mijn huwelijk loonbeslagen gehad op mijn inkomen. Die zijn alleen op mij verhaald. Sinds ik weer onderdak heb heb ik na heel veel moeite vrijwel alle loonbeslagen boven water gekregen. Daar zaten er twee bij die totaal onbekend waren maar dus wel een vonnis gekregen hebben en dus geind hebben. Bij navraag deurwaarders bleek dat er op een volgens hun bekend adres een dagvaarding is bezorgd en ik bij verstek was veroordeeld.
Je kan dus elke dakloze, als je een naam hebt, een vordering in de maag splitsen en incasseren(als er een bekend inkomen is).
Omdat er nu eenmaal totaal is betaald, via loonbeslagen, kan ik er niets meer aan doen. Ik heb dus twee totaal onbekende "vorderingen" gedwongen betaald.

Dat ik opgedraaid heb voor gezamenlijke schulden en er nooit ook maar 1 cent is gevorderd bij mijn ex echtgenote schijnt normaal te zijn volgens de deurwaarders. U bent bekend dus bij u hebben we dat gehaald, nee we hebben uw exechtgenote niet belast, dat zou de vorderingen onnodig hoger hebben gemaakt, dat mogen we niet.

Ik weet dus echt niet wat ik besteld zou hebben, waar het is afgeleverd en hoe dit gekomen is.
Als een bedrijf overtuigd zou zijn dat ik het wel gedaan zou hebben dan zou een fatsoenlijk bedrijf de gang naar de rechter maken lijkt mij.
Nu ik ze het bewijs geleverd heb dat ik nergens gewoond heb zullen ze niet zo overtuigd zijn van hun gelijk.
Ze gijzelen mij dus met dat bkr gelazer. Ik kan niet rood staan, niets lenen, geen hypotheek aangaan.
Alleen als ik die vordering zou betalen dan is die bkr weg.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bkr notering door vesting finance

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wehkamp heeft hierboven een tip gegeven en dan zoeken zij het uit en kunnen het stoppen.

Ik heb vermoeden ex of foute vrienden uit die tijd die dit wisten en misbruik maakten.
Als ze wel het adres gaven weet je vermoedelijk gelijk wie dat toen was......

Maar alleen een naam en een adres waar je nooit woonde, dan is beslag leggen ook niet mogelijk omdat ze te laat controleerde of deze bij jou is aangekomen.

gebruik de Wehkamp link en voor jou en hun beter als ze de echte fraudeur kunnen pakken.

Gesloten