Hosted Energie BV

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dtanis

Hosted Energie BV

Ongelezen bericht door dtanis » 21 nov 2018 18:27

Ik heb heel stom een soort volmacht voor energiezaken getekend bij een verkoper van de firma HOSTEDEC. Deze firma heeft nu een duur energie contract afgesloten bij ENGIE die niet thuis geeft omdat ze handelen obv een volmacht. Het intrekken van de volmacht gaat volgens de kleine lettertjes niet zo makkelijk en de firma geeft niet thuis. Kortom, stom dat je erin gestonken bent. Maar nu is het zaak hoe kom ik hier weer zo snel mogelijk vanaf? De voorwaarden heb ik nog eens goed doorgelezen en daar gaan je haren recht van overeind staan. Iemand die advies voor mij heeft hoe dit aan te pakken?

Lady1234

Re: Hosted Energie BV

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 nov 2018 18:36

Neem contact op met Consuwijzer en laat u adviseren.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 21 nov 2018 19:12

Een volmacht? Dat lijkt me weer een truc, om wettelijke consumentenbescherming te omzeilen.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 22 nov 2018 08:15

Ik zou toch zsm stappen ondernemen. De details niet kennende denk ik aan:

Exit Engie
Meld ENGIE dat je gebruik maakt van bedenktermijn van 14 dagen, om afgesloten contract op te zeggen.
Geef aan dat de volmacht inmiddels is ingetrokken
Geef aan dat de volmacht je het recht van wettelijke bedenktermijn niet ontneemt

Exit Hosted Energie
-geef HOSTEDEC aan dat je de volmacht intrekt, mede omdat gehandeld is in strijd met jou belang bij keuze dure aanbieder
-geef HOSTEDEC aan dat volmacht met misleiding/dwaling tot stand gekomen is, en verklaar deze met terugwerkende kracht nietig
-geef HOSTEDEC aan dat volmacht onredelijk bezwarende bedingen bevat, die niet rechtsgeldig zijn

Geef zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan deze zaak, om dit verdienmodel aan flarden te schieten.

Ruitje

Ongelezen bericht door Ruitje » 06 aug 2019 14:59

Ook wij hebben zo een zelfde contract/volmacht waar wij ingetuind zijn. Ik meen me te herinneren dat hij mij vertelde dat het 5 jaar geldig was maar dat er na 1 jaar wel mogelijkheid was om op te zeggen. Daar kan ik dus niets van terug vinden.
Ook wij zijn na dit contract duurder uit dan daarvoor terwijl ons was toegezegd dat wij goedkoper uit zouden zijn. :twisted:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 06 aug 2019 17:55

5 jaren is meestal zakelijk.... en dat is voor bedrijven.

Particulieren hebben bekend tijd dus heeft U met of zonder KVK nummer opgave iets afgesloten?

Plaats reactie