Natuurlijk is jouw opmerking geen feit, integendeel, het is een slecht doordacht standpunt.reggie2 schreef: ↑24 feb 2019 12:20Dat is helemaal niet kort door de bocht, het is gewoon een feit.renewouters schreef: ↑24 feb 2019 12:06Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Voordat er internet was gingen bedrijven ook failliet.
Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Exact. Het zou helpen als consumenten net zo goed vooraf zouden nadenken als ze nu vaak achteraf klagen.Ivo.w schreef: ↑24 feb 2019 13:04Overigens zijn er voor de consument genoeg mogelijkheden om zich te beschermen tegen schade als gevolg van het faillissement van een winkel(keten). Je kunt gewoon in de winkel kopen, betalen en met je product naar buiten lopen.
Het enige risico wat er dan nog is, is wanneer het product binnen de garantieperiode stuk gaat.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
In het verleden kwam de Nederlandse overheid echt wel in actie
“Koopt Nederlandsche waar,
dan helpen wij elkaar!”
https://goo.gl/images/NZfpDQ
“Koopt Nederlandsche waar,
dan helpen wij elkaar!”
https://goo.gl/images/NZfpDQ
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Dit dus! Deze petitie heeft gelukkig al meer kritische reacties hier dan handtekeningen (6!fonsflons schreef: ↑24 feb 2019 11:25Quote uit de petitie:
Zodra een faillissement is uitgesproken dan is de consument de zwaarst gedupeerde.
Daarna ben ik gelijk gestopt met lezen omdat dit al aangeeft dat een petitie als deze puur uit persoonlijk belang is, totaal niet onderbouwt of overdacht, en de starter totaal geen notie heeft hoe de werkelijke wereld in elkaar steekt. Zoals hierboven al door iemand beschreven, een geval van ikke,ikke,ikke,ikke.

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Ik denk eerder dat je de topic titel aan moet passen.
Moet de winkelier en personeel niet beschermd worden tegen de tegenwoordige klant met zijn/haar agressie.
Moet de winkelier en personeel niet beschermd worden tegen de tegenwoordige klant met zijn/haar agressie.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Dat worden ze al. De politie werd niet voor niets gebeld. Of wat had je dan in gedachten?
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Dat is dan jouw probleem maar niet klagen over een winkel die weggaat hoor.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Het is in de paktijk gebleken dat niet meegaan in wat de klant wenst, gevolgen heeft. Dhr. Blokker zelf was destijds fel tegen alles wat met internet te maken had en heeft zo gezorgd dat zijn winkels in de problemen kwamen.renewouters schreef: ↑24 feb 2019 14:12Grappig: er hoeft maar iets te veranderen (slimme meter, zorgverzekering, bij sommige nog steeds de euro) en dit forum ontploft door mensen die tegen verandering zijn. Maar als een bedrijf niet verandert is krijgt het de schuld van de latere problemen.
Dit was niet nodig geweest als hij geluisterd had naar wat zijn klanten wilden.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Internet is niets iets van 'de laatste tijd'
Intertoys heeft alle mogelijkheden gehad om mee te gaan met de rest van de wereld en dat niet goed gedaan. Jammer. Nu zijn ze failliet.
Klanten zijn niet lui en te beroerd maar denken logisch. Als hetzelfde product makkelijker , goedkoper en met betere feedback online te koop is waarom zou ik het dan bij een onpersoonlijke winkelketen kopen?
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Een winkel keten wordt onpersoonlijk door de klanten , wat is er persoonlijk aan internet bestellen??
Gewoon luiheid, maar goed...... mensen doen maar, maar het staat hier vol met zinloze klachten.
Gewoon luiheid, maar goed...... mensen doen maar, maar het staat hier vol met zinloze klachten.
-
- Berichten: 9202
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
off- topic :
ook bv scheidsrechters- gezagsdragers - docenten worden bespuugd , beschimpt en gestompt , je kunt zomaar van trappen worden afgetrapt , met een mes worden gestoken.......etc. etc .
waar moet dit heen, waar moet dit heen ?

Het is de teneur in deze tijd .....maar....... het is van alle tijden :
de val van het zeer florerende West Romeinse Rijk kwam ook ten val oa door te grote welvaart , anarchie, corruptie, burgeroorlogen , volksverhuizingen etc etc.
De wereld staat op zn kop , woede, gele hesjes, oproer en agressie , op drift geraakte volkeren en het moreel is foetsie.
" l' histoire se repete " .
De " pl****s ...." zal nog wel meer en vaker uitbreken , dat denk ik echt.
Je kunt moeilijk overal maar strafkampen gaan inrichten voor al het tuig , maar het zou een oplossing kunnen zijn

on - topic :
welvaart heeft dus zijn schaduwzijden , maar wat Intertoys dan ook niet goed heeft gedaan , niemand heeft het recht om het personeel nu zo te belagen nu deze keten gaat stoppen.
-
- Berichten: 3497
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
DIt onderwerp is gestart n.a.v. het faillisement van Intertoys. Het eerste wat Intertoys aangaf is dat ze in december niet de omzet hebben gehaald die ze hadden moeten halen door concurrentie van branchevreemde winkels als Action en Kruidvat die tegen dumpprijzen speelgoed gingen verkopen. Dat heeft totaal niets met internet te maken. Maar goed, als jij wilt dat alleen door internet bedrijven failiet gaan, dan mag je lekker in je droomwereld blijven leven.reggie2 schreef: ↑24 feb 2019 12:20Dat is helemaal niet kort door de bocht, het is gewoon een feit.renewouters schreef: ↑24 feb 2019 12:06Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Voordat er internet was gingen bedrijven ook failliet.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Wat een onzin. Het wil er bij jou niet in dat er legio andere redenen dan luiheid zijn om via internet te bestellen, hoewel ze je al keer op keer verteld zijn. Dan concludeer ik dat je het dus niet WILT zien. Maar ga dan niet de discussie vervuilen met dit soort onzinreacties.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
moederslink schreef: ↑24 feb 2019 15:30off- topic :
ook bv scheidsrechters- gezagsdragers - docenten worden bespuugd , beschimpt en gestompt , je kunt zomaar van trappen worden afgetrapt , met een mes worden gestoken.......etc. etc .
waar moet dit heen, waar moet dit heen ?![]()
Het is de teneur in deze tijd .....maar....... het is van alle tijden :
de val van het zeer florerende West Romeinse Rijk kwam ook ten val oa door te grote welvaart , anarchie, corruptie, burgeroorlogen , volksverhuizingen etc etc.
De wereld staat op zn kop , woede, gele hesjes, oproer en agressie , op drift geraakte volkeren en het moreel is foetsie.
" l' histoire se repete " .
De " pl****s ...." zal nog wel meer en vaker uitbreken , dat denk ik echt.
Je kunt moeilijk overal maar strafkampen gaan inrichten voor al het tuig , maar het zou een oplossing kunnen zijn
on - topic :
welvaart heeft dus zijn schaduwzijden , maar wat Intertoys dan ook niet goed heeft gedaan , niemand heeft het recht om het personeel nu zo te belagen nu deze keten gaat stoppen.
Helemaal met je eens moederslink, maar goed ....dat is de mentaliteit tegenwoordig.
@moneyman , vervuilen dat doe je zelf.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Volkomen mee eens! Wat er ook gebeurt, gedraag je gewoon fatsoenlijk.moederslink schreef: ↑24 feb 2019 15:30on - topic :
welvaart heeft dus zijn schaduwzijden , maar wat Intertoys dan ook niet goed heeft gedaan , niemand heeft het recht om het personeel nu zo te belagen nu deze keten gaat stoppen.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
De berichtgeving vanuit Intertoys zelf is natuurlijk gekleurd.renewouters schreef: ↑24 feb 2019 15:45DIt onderwerp is gestart n.a.v. het faillisement van Intertoys. Het eerste wat Intertoys aangaf is dat ze in december niet de omzet hebben gehaald die ze hadden moeten halen door concurrentie van branchevreemde winkels als Action en Kruidvat die tegen dumpprijzen speelgoed gingen verkopen. Dat heeft totaal niets met internet te maken. Maar goed, als jij wilt dat alleen door internet bedrijven failiet gaan, dan mag je lekker in je droomwereld blijven leven.
Als door het gebrek aan eigen internet activiteiten de boot gemist is, dan is wijzen naar externe factoren makkelijker dan de hand in eigen boezem steken.
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.




-
- Berichten: 9202
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.
Het vele online bestellen heeft misschien niet zozeer met luiheid te maken , maar wel met het gemak en de tijdwinst ervan.
Velen hebben het gewoon druk , er moeten veel ballen in de lucht worden gehouden en " gezellig even een middagje winkelen " is vaak niet zo 123 haalbaar voor drukke hardwerkende , vooral jonge , gezinnen.
Of dat een gunstige ontwikkeling is? Dat denk ik niet , maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Het is daarom vaak gemakkelijker om spullen vanaf je computer te bestellen en het thuis te laten bezorgen en het eventueel weer thuis te laten afhalen.
Ook een ander voordeel is bv : de retour voorwaarden, en het is vaak goedkoper.
Velen hebben het gewoon druk , er moeten veel ballen in de lucht worden gehouden en " gezellig even een middagje winkelen " is vaak niet zo 123 haalbaar voor drukke hardwerkende , vooral jonge , gezinnen.
Of dat een gunstige ontwikkeling is? Dat denk ik niet , maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Het is daarom vaak gemakkelijker om spullen vanaf je computer te bestellen en het thuis te laten bezorgen en het eventueel weer thuis te laten afhalen.
Ook een ander voordeel is bv : de retour voorwaarden, en het is vaak goedkoper.