LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Noveltygift

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Noveltygift

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

Ik speel op mijn mobiel het spel Wordfeud. De versie met advertenties. Eén van die advertenties was van Noveltygift. Daarin werd een Drone aangeboden voor een zeer interessante prijs. Ik heb daar toen, de duurdere (4K camera) besteld.
Uiteindelijk kreeg ik in een afgesloten zak de drone met 2K versie-camera. Dat is dus niet wat ik besteld heb. Ik heb gelijk die dag Noveltygift gemaild, maar krijg daar, ook na herhaald mailen, geen reactie. Nou weet ik dat er, voor kopen op afstand, een termijn is, waarin je je kunt bedenken. Maar, deze Noveltygift huist ergens in China of zo. Zijn zij ook gebonden aan deze termijn? En, als zij niet reageren, ben ik wel een beetje voorzichtig met dat ding retour sturen. Vraag mij dan af of ik mijn geld ooit terug zie.

Ik heb de makers van WordFeud gemaild. Zij kunnen niets voor mij betekenen.

Hoe nu te handelen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een advertentie wordt niet geplaatst door wordfeud. Bij welke site heeft u besteld? Noveltygift heeft enorm veel hits op google. Voor Nederlandse sites geldt een herroepingstijd van 14 dagen. Als u in China besteld hebt zal het lastig worden. China valt immer buiten Nederlands enEuropees recht.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u van te voren de reviews bekeken had, had u daar niets besteld.

https://www.onlinethreatalerts.com/arti ... y-website/

Terugsturen kost geld en het is nog maar de vraag of u uw geld terugkrijgt.

Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

@NeoDutchio Klopt, heb contact gehad met WordFeud. Zij hebben daar verder geen invloed op, maar zeiden wel toen deze ervaring door te geven aan degenen die wel die advertenties plaatsen (voor wat het waard is).
@Lady1234: Volkomen gelijk, is weer ff goeie leerschool! Stuur hem ook niet terug. Verkoop hem wel. Iemand interesse in een drone? ;-)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi voorbeeld van hoe het ook kan: gewoon je verlies pakken en dóór! Netjes!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Beetje laat - maar HOE is betaald?
Want, als dat via credit card is gegaan - heeft u nog een middel om de verzender te motiveren te antwoorden.

U besteld A, maar ontvangt B - dus zou u via een creditcard een reverse charge kunnen aanvragen, daar het product niet is wat besteld is, en men niet reageert op vragen / klachten etc.

Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

@Guardian72: Goeie tip. Ga eens kijken. Had al wel aktie ondernomen via PayPal. Intussen onderstaande reactie gehad van bedrijf: Dear Customer,
We are so sorry for that the goods you received can not meet your satisfaction.And our product was sent as the advertisement. It won’t effect the use experience.So it’s not our product quality problem.And if you do not need this any more. You can return it back. But you have to pay the shipping fee. We will full refund you(except the shipping fee) after we receive it.
If you have any decision, please feel free to contact us, we are more than happy to serve.
Have a nice day!


tjhkrsn978
[email protected]

Product was geadverteerd als zijnde uitgerust met 4K camera. Ook als zodanig besteld. En kreeg 2K camera.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wow.

Dus, je mag hun foute product terugsturen op eigen kosten - en dan krijg je het geld terug, maar onder aftrek van nog eens verzendkosten?

Dan liever aliexpress of wish ...

Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: Noveltygift

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

Ja, en dan maar afwachten of je idd je geld krijgt. Heb zo mijn twijfels.....

Gesloten