LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Moneyman schreef:
john18 schreef:Even misschien een domme opmerking. PayPal is een financiële instelling. Het bied financiële aanbiedingen. Als er meer word afgeschreven dan je hebt valt het onder lening die aan de Nederlandse vereiste moet doen. Dan moet er ook aan alle Nederlandse regels worden voldaan. Zoals bkr toets en beveiliging en noem maar op. Naar mijn inzien voldoet PayPal daar dan niet aan. Toch?
Nee, toch niet. Paypal is alleen maar het platform tussen koper en verkoper. Paypal verstrekt zelf geen lening.
Bij wie kom ik dan rood te staan als PP niet van mijn bank/CC kan incasseren?
Laatst gewijzigd door Leihcim321 op 04 sep 2017 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

@ts u meld meer dan 3000 euro. dus het geld word dan eerst van je rekening afgeschreven en daarna betaalt?
ik bedacht het me vandaag. ING gaat geen geld overboeken als het er niet is. ING heeft ook limieten qua roodstand..
Paypal doet het gewoon, ervan uitgaande dat astronomische bedragen op je betaalrekening en/of CC staan.. :cry:
Dit staat in hun voorwaarden.
PayPal stelt u niet verantwoordelijk voor enig ongeautoriseerd gebruik van uw rekening door derden, op voorwaarde dat we zeker weten dat u redelijkerwijs heeft geprobeerd om uw rekening goed te beschermen en u ons tijdig heeft laten weten dat uw rekening zonder uw toestemming is gebruikt.
bron: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/u ... ption-full

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

john18 schreef:@ts u meld meer dan 3000 euro. dus het geld word dan eerst van je rekening afgeschreven en daarna betaalt?
Nee eerst wordt de Paypal transactie voldaan en daarna gaan ze pas proberen te incasseren! Edit: Ja volgens mij klopt het wat je zegt..
Dit staat in hun voorwaarden.

PayPal stelt u niet verantwoordelijk voor enig ongeautoriseerd gebruik van uw rekening door derden, op voorwaarde dat we zeker weten dat u redelijkerwijs heeft geprobeerd om uw rekening goed te beschermen en u ons tijdig heeft laten weten dat uw rekening zonder uw toestemming is gebruikt.
bron: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/u ... ption-full[/quote]

Yup, probleem zit hem denk ik in wat zij classificeren als ongeautoriseerd. Toen ik merkte dat er geld werd afgeschreven heb ik, nadat ik mijn wachtwoorden had veranderd, na ongeveer 15-20 minuten telefonisch contact opgenomen met PP.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Paypal is geen bank maar een financiele dienstverlener.

Echter de diensten die Paypal hier verleent kunnen ook worden uitgelegd als smerige rotstreek. En inderdaad, bel ze maar eens. Je wordt op zeer beleefde wijze niet verder geholpen. Ik heb er ook meer dan tien jaar een account.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Bob Schurkjens schreef:Paypal is geen bank maar een financiele dienstverlener.

Echter de diensten die Paypal hier verleent kunnen ook worden uitgelegd als smerige rotstreek. En inderdaad, bel ze maar eens. Je wordt op zeer beleefde wijze niet verder geholpen. Ik heb er ook meer dan tien jaar een account.
ik heb inmiddels 3x gebeld. En iedere keer inderdaad vriendelijke mensen. Vol begrip en medeleven. Helaas pakte de "onderzoeken" niet uit zoals de klantenservice medewerkers het voordeden (geautoriseerde transacties want was mijn thuis ip adres).
Morgen de mail mbt het bezwaar opstellen.. Pffff hoofdpijn..

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

Dus eerst van je PayPal en dan pas incasseren is roodstand. Is een lening. Dan zou ik zeggen dat ze wel een dienst verlenen in leningen. Dan gelden Nederlandse regels. Lijkt mij. Leg het voor aan rechtsbijstand.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

john18 schreef:Dus eerst van je PayPal en dan pas incasseren is roodstand. Is een lening. Dan zou ik zeggen dat ze wel een dienst verlenen in leningen. Dan gelden Nederlandse regels. Lijkt mij. Leg het voor aan rechtsbijstand.
Kijk hier kom ik verder mee!! DANK! Interessante en erg bruikbare invalshoek!
Iedereen bedankt voor de bijgedragen replies! En keep them coming please!

@John18, Julie4444, Moneyman, Sylvesterb, Bob Schurkjens, JohnTheBassist, Hatertje, zelfs Mp2017 + iedereen die ik vergeet <3
Laatst gewijzigd door Leihcim321 op 04 sep 2017 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sterkte er mee hoor. En vooral succes.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Bob Schurkjens schreef:Sterkte er mee hoor. En vooral succes.
Thanks het is echt slopend, en ik heb best een hoge stresslevel. Thanks!

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

john18 schreef:Dus eerst van je PayPal en dan pas incasseren is roodstand. Is een lening. Dan zou ik zeggen dat ze wel een dienst verlenen in leningen. Dan gelden Nederlandse regels. Lijkt mij. Leg het voor aan rechtsbijstand.
Ze lenen niets, zoals al meerder geschreven hebben zijn ze niet meer dan een doorgeefluik voor betalingen.

Als het zo was kan je iedere betaling met PayPal, achteraf als het artikel niet bevalt storneren.
Je maakt je rekening leeg en geeft de bank opdracht, om niet in het rood te staan!
Zo kunnen ze niets afboeken.HaHA!!

ff de voorwaarden bijgehaald!



4. Geld overmaken
Hiervoor dient u ons wel het volgende te verstrekken:
(indien nodig), gegevens van uw geldige betaalbron(nen) met voldoende saldo om de betaling te verrichten; en
geldige toestemming om uw betaalopdracht te autoriseren, dergelijke geldige toestemming wordt gegeven als u:

op de knop Betalen of Doorgaan of een andere knop klikt in de onderdelen van de PayPal-site(s) of PayPal-betaalpagina's waar u een betaalopdracht naar ons kunt verzenden nadat u uw correcte inloggegevens (bijvoorbeeld e-mailadres en wachtwoord) heeft ingevoerd en bent ingelogd op uw PayPal-rekening; en/of




0.1 Uw aansprakelijkheid.

U bent verantwoordelijk voor alle terugboekingen, claims, kosten, boetes, straffen en overige gevallen waarbij PayPal, een PayPal-gebruiker of derden aansprakelijk worden gesteld ten gevolge van uw gebruik van de Services en/of een overtreding van deze Overeenkomst door u. U stemt ermee in om PayPal, een gebruiker of derden schadeloos te stellen voor enige en iedere aansprakelijkheid.


12.2 PayPal op de hoogte brengen van fouten, ongeautoriseerde transacties en/of wederrechtelijk of ongeautoriseerd gebruik van uw betaalmiddel. U moet ons op de hoogte stellen als u van mening bent dat uw rekening fouten bevat of kan bevatten, er een ongeautoriseerde transactie heeft plaatsgevonden of dat uw betaalmiddel of uw rekening wederrechtelijk of ongeautoriseerd is gebruikt, door te bellen naar de PayPal-klantenservice op het nummer dat u ziet op de PayPal-site(s), contact met ons op te nemen via dit rapportformulier of te schrijven naar PayPal, t.a.v.: Error Resolution Department, 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg. Als u ons in eerste instantie informatie geeft via de telefoon, kunnen we u verzoeken de klacht of vraag ook schriftelijk in te dienen binnen 10 werkdagen na uw telefoongesprek. Vult u het verklaringsformulier in en stuur het online of via de post naar PayPal, t.a.v.: Error Resolution Department 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg. U moet alle informatie verstrekken die u bezit inzake de omstandigheden van fouten, ongeautoriseerde transacties en/of misbruik en ongeautoriseerd gebruik van uw betaalmethode of rekening en alle stappen ondernemen die redelijkerwijs mogen worden verwacht om PayPal te ondersteunen bij het onderzoek. Mogelijk overhandigen we deze informatie die naar onze mening in zulke omstandigheden relevant is in overeenstemming met ons Privacybeleid aan derden.

12.3 Controle van foutenrapporten. We brengen u binnen 20 werkdagen na uw melding op de hoogte over de resultaten van ons onderzoek. Als wij een fout hebben gemaakt, wordt deze zo snel mogelijk hersteld. Als we echter meer tijd nodig hebben, kan het tot 60 dagen duren voordat we uw klacht of vraag hebben onderzocht. Indien we menen dat we meer tijd nodig hebben, zullen we tijdelijk het bedrag waarvan u denkt dat het foutief is binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw bericht op uw rekening terugstorten. Hierdoor beschikt u tijdens de onderzoeksperiode over uw e-geld. Indien u ons eerst via de telefoon informatie heeft verstrekt en we ontvangen uw schriftelijke klacht of vraag niet binnen 10 werkdagen na uw mondelinge melding, zijn we niet verplicht het geld tijdelijk op uw rekening terug te storten. Na beëindiging van ons onderzoek stellen we u binnen 3 werkdagen op de hoogte van de resultaten. Indien we vaststellen dat er geen fout was, zullen we u een schriftelijke uitleg sturen en schrijven eventuele bedragen af van uw rekening die we in verband met de vermeende fout hebben gestort. U kunt verzoeken om kopieën van de documenten die zijn gebruikt in ons onderzoek (en u betaalt hiervoor niet de "Kosten opvragen gegevens" die in Schema 1 zijn beschreven).

12.4 Aansprakelijkheid voor ongeautoriseerde transacties. Als u ongeoorloofde rekeningtoegang meldt en wij dat verifiëren en er geen bewijs is van fraude, opzettelijk gedrag of grove nalatigheid uwerzijds, stellen we u volledig schadeloos voor alle ongeautoriseerde transacties die met uw rekening zijn gedaan, mits u ons direct heeft geïnformeerd over de ongeoorloofde rekeningtoegang, in elk geval niet later dan 13 maanden nadat de eerste ongeoorloofde transactie met uw rekening werd verricht.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

@ mp2017

De rechter zou voorwaarden kunnen schrappen als ze niet voldoen aan de wetgeving. Hun zijn zoals u zegt een doorgeefluik. Bij ts laten ze hem meer betalen dan hij op zijn PayPal heeft staan. Dat is per definitie lenen/roodstaan/geld voorschieten. In mijn ogen overtreden ze dan de regels hier in Nederland. Bij geld lenen komen strenge regels kijken en niet zomaar 3000 euro.

Hier een stuk wat naar mijn mening in sommige gevallen niet als voorwaarden door een rechter zal worden geaccepteerd
U stemt ermee in om PayPal, een gebruiker of derden schadeloos te stellen voor enige en iedere aansprakelijkheid.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Allen, goed nieuws. Ik heb vanochtend bezwaar ingediend tegen de beslissing van Paypal.
Daarna ook nog contact met Paypal gehad via Facebook (ik had ze gisteren berichten gestuurd).
Deze aardige dame heeft de kwestie geëscaleerd en er komt beweging in!
Paypal is begonnen met terugboeken van de betreffende bedragen!!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

Mooi! Zeer goed nieuws. Wat heeft u als bezwaar reden gebruikt?

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Dat het onderzoek naar de ongeautoriseerde boekingen niet volledig was gebeurd aangezien er alleen op basis van het IP adres was geoordeeld.
Ik denk niet dat PP nu al handelt vanwege mijn bezwaar, maar eerder in navolging van het contact via Facebook.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

Ben blij voor u dat het nu word opgelost. Aanhouder wint :wink:

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

john18 schreef:Ben blij voor u dat het nu word opgelost. Aanhouder wint :wink:
Thanks! Anders ik wel pffffff wat een opluchting na al die stress van de afgelopen dagen.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

mp2017 schreef: Laatste reactie:

Je zit fout, dat merk je wel.
Het gaat niet zo makkelijk, als je via iets koopt, om dan te zeggen, dat heeft iemand anders gedaan!

Succes verder!
:D

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

john18 schreef:@ mp2017

De rechter zou voorwaarden kunnen schrappen als ze niet voldoen aan de wetgeving. Hun zijn zoals u zegt een doorgeefluik. Bij ts laten ze hem meer betalen dan hij op zijn PayPal heeft staan. Dat is per definitie lenen/roodstaan/geld voorschieten. In mijn ogen overtreden ze dan de regels hier in Nederland. Bij geld lenen komen strenge regels kijken en niet zomaar 3000 euro.

Hier een stuk wat naar mijn mening in sommige gevallen niet als voorwaarden door een rechter zal worden geaccepteerd
U stemt ermee in om PayPal, een gebruiker of derden schadeloos te stellen voor enige en iedere aansprakelijkheid.
Dus bij bedrijven die met automatisch incasso werken heb je ook een lening/rood staan/geld voorschieten? Want je machtigt paypal een automatisch incasso te gebruiken voor het bedrag dat je gebruikt.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

@Nijogeth Je kunt niet alles over 1 kam scheren. Maar om duidelijk te zijn waar ik op doel zal ik mijn kijk erop uitleggen.

Als je betaalt met ideaal kun je niet meer betalen dan wat je hebt of wat je max mag rood staan.
Bij PayPal kun je dus zonder controle meer geld uitgeven dan je hebt. Dat is bij mij inzien niet meer een betaalplatform. Dan geef je service uit waarbij je niet naar de consument kijkt als financiële instelling. Er zijn regels waar iedere bedrijf aan moet voldoen. En naar mijn mening valt PayPal onder een instelling waar regels strenger zijn dan b.v. een onderneming die producten verkoopt of werkzaamheden voor een klant verricht. Je geef zoals jij zegt een automatisch incasso. Maar daar zijn ook regels voor. Het betreft hier een internet based platform voor betalingen enz. Dus koop op afstand. Aangezien het platform geen rekening houd met je betaal mogelijkheden maar wel over hoge bedragen kan gaan zou ik zeggen dat de platform een tussenpersoon/middel is die zorgt voor de betaling en afrekenen van een dienst/product. Aangezien er al wel is betaalt maar niks is geïncasseerd geven zij een credit. Bij ideaal is het eerst betalen en dan ontvangen. Bij automatische incasso kan het nog wel eens gebeuren dat men niet kan betalen. Dan is er meestal al wel een product of dienst geleverd. En dat is tussen de persoon en onderneming. En niet via derde. Als het via derde gaat lijkt het mij dat er door de derde een dienst word geleverd als credit want er is immers al betaalt.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

john18 schreef:@Nijogeth Je kunt niet alles over 1 kam scheren. Maar om duidelijk te zijn waar ik op doel zal ik mijn kijk erop uitleggen.

Als je betaalt met ideaal kun je niet meer betalen dan wat je hebt of wat je max mag rood staan.
Bij PayPal kun je dus zonder controle meer geld uitgeven dan je hebt. Dat is bij mij inzien niet meer een betaalplatform. Dan geef je service uit waarbij je niet naar de consument kijkt als financiële instelling. Er zijn regels waar iedere bedrijf aan moet voldoen. En naar mijn mening valt PayPal onder een instelling waar regels strenger zijn dan b.v. een onderneming die producten verkoopt of werkzaamheden voor een klant verricht. Je geef zoals jij zegt een automatisch incasso. Maar daar zijn ook regels voor. Het betreft hier een internet based platform voor betalingen enz. Dus koop op afstand. Aangezien het platform geen rekening houd met je betaal mogelijkheden maar wel over hoge bedragen kan gaan zou ik zeggen dat de platform een tussenpersoon/middel is die zorgt voor de betaling en afrekenen van een dienst/product. Aangezien er al wel is betaalt maar niks is geïncasseerd geven zij een credit. Bij ideaal is het eerst betalen en dan ontvangen. Bij automatische incasso kan het nog wel eens gebeuren dat men niet kan betalen. Dan is er meestal al wel een product of dienst geleverd. En dat is tussen de persoon en onderneming. En niet via derde. Als het via derde gaat lijkt het mij dat er door de derde een dienst word geleverd als credit want er is immers al betaalt.
Maar, waarom reken je Paypal dan als tussenpersoon en niet als dienst? Iemand die Paypal als betaaloptie aanbiedt, die betaalt ook geld aan Paypal daarvoor. In feite is het dus gewoon een dienst, die het voor verkoper en koper makkelijker maakt om te betalen.

Gesloten