LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JAN&INA
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2017 13:44

Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door JAN&INA »

Vanmorgen zijn mijn vrouw en ik naar de Vögele winkel in Dronten geweest om kleding te kopen en onze retourgeld tegoedkaart in te leveren, helaas was dit vanwege het faillissement niet mogelijk. Dit voelt als pure diefstal, wij hebben deze retourgeldkaart ontvangen omdat wij een aankoop op 29 december de volgende dag terug gebracht hebben omdat het niet paste maar kregen toen geen cash geld terug maar deze bewuste retourgeld tegoedkaart, zij hebben mijn geld dus nog steeds maar weigeren nu deze kaart terug te nemen en uit te betalen.
Mijn vraag is nu : hoe kan ik nu mijn geld terug krijgen, mijn gevoel zegt mij dat dit betekent, net als bij het V&D faillissement, dat ik mijn geld kwijt ben.
Zijn er mensen die dit ook al eens meegemaakt hebben en mij willen/kunnen vertellen wat hun ervaringen zijn en of het mogelijk is om met meerdere gedupeerden een gezamenlijk aktie op te starten

M vr gr,

Jan en Ina
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door newmikey »

Er valt niets te ondernemen, dit is gewoon de wet. Daar kunnen noch Vogele noch iemand anders iets aan doen.


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door berndv »

JAN&INA schreef:mijn gevoel zegt mij dat dit betekent, net als bij het V&D faillissement, dat ik mijn geld kwijt ben
Dat is inderdaad wat er gebeurt bij een faillisement. Zoals moneyman al zegt, u kunt zich melden bij de curator. Of het iets gaat helpen weet niemand, maar de kans is zeer, zeer klein.

Mucha

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 01 feb 2017 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door berndv »

Inderdaad Mucha, er waren zelfs vele bedrijven die hun medewerkers een V&D bon als kerstpakket hadden gegeven, die vervolgens niets meer waard was. Stond je dan met je "kerstpakket".

stofzuigertje

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een tegoed bon komt klant terug, en koopt meestal meer omdat rest vervalt....
Ervaring als ondernemer en de zoekgeraakte, ik moet over afgelopen7 jaren nog €38.000,- binnen krijgen!
Ze waren maar 2 jaren geldig maar ook mijn opvolger die bedrijf overnam doet niet moeilijk.

Helaas, bij failliet heb je nergens recht op, diefstal mag niet maar als zij de bon weigeren.....?
De retour bon is coulance van firma, maar door deze houding is een kans op overname erg klein geworden.
Hoe jaar je klanten weg die na de overname deze winkel niet meer vertrouwen.

Ik was als ondernemer erg tevreden, klanten die terug kwamen en minder retour en de bijbehorende kosten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door sjohie »

Er is niet een gezamenlijke actie om op te starten, in ieder geval geen juridische zoals met die claim-clubs op het moment. De faillissementswetgeving is duidelijk, je dient je te melden bij de curator, en dan kom je achteraan in een lange rij. Dan is er nog een actie richting de politiek, er zijn 31 partijen waar je op kan stemmen de komende verkiezingen, en een aantal van die partijen, vooral de nieuwe, hebben nog wel wat geldingsdrang en hunkering naar aandacht. Misschien kan je daar iets aftrappen?

stofzuigertje

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze failliet gaan en sluiten was het duidelijker geweest.

Nu is het niet duidelijk of ze de spullen in alles moet weg verkopen of op doorstart hopen.
Zolang de winkel open is met dezelfde naam en niets op ramen staat geplakt van faillissement verkoop of zo?

Bij V&D werd er door mensen met tegoedbonnen ook gestolen, dat mag niet zeggen ze, maar zo krijg je wel je geld terug.
Het is voor het personeel ook niet prettig verkopen, en de curator had duidelijk moeten aangeven wat wel en niet kan.
Als die de tegoed bonnen accepteerde, had je vermoedelijk een duurdere gekocht en bijbetaald en nu niets mee.

Zelf ga ik straks kijken of er voor tenminste 50% korting iets leuks kan vinden zonder enige garantie of ruil mogelijkheden.

kapelletje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 19:00

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door kapelletje »

hallo toevallig zijn wij bij Vogele vanmiddag wezen winkelen , in Rdam winkelcentrum keizerswaard , wij kochten daar al onze kleding , nu hebben wij een gesprek gehad met een van die verkoopsters , en voor hun is het ook heel triest , deze zaak sluit over 5 weken haar deuren , alleen zaken die nog goed lopen , blijven nog even bestaan , hij is echt faiiliet
hun staan op straat , en de bonnen ,zelf nu meegemaakt , nee is allemaal afgeschaft , niks meer tegen te doen , je kan kopen , en verder niks meer , dus pech ,als je nog een tegoedbon had , zie je je geld niet meer terug , zo zijn de regels nu , gr anoniem

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door berndv »

redhead55 schreef:Deze zaak ligt (mogelijk) iets genuanceerder. Bij V&D was het duidelijk. Ook het (enige) filiaal in het buitenland (Antwerpen) ging mee ten onder, net zoals de La Place. Vogele heeft vestigingen in diverse landen. De Nederlandse tak is failliet, maar NIET de vestigingen in het buitenland (Belgie, Duitsland e.d.)
De vraag die dan opkomt is of de tegoedbon UITSLUITEND besteedbaar is bij de Nederlandse tak of bij Vogele als geheel. In het laatste geval zou U de bon
eventueel dan nog bij een van de buitenlandse filialen kunnen besteden.
Het is vaak per land een b.v. die ook al zullen ze bestuurlijk gezien onder dezelfde holding vallen, op zichzelf staande ondernemingen zijn. En van die ondernemingen is er nu 1 weg. Een tegoed dat u heeft van de nederlandse b.v. staat dus totaal los van de overige ondernemingen in andere landen.

Afgelopen zomer in Belgie meegemaakt bij de appie heijn. Mijn Nederlandse bonuskaart is schijnbaar in Belgie niet geldig, ik moest dus voor Belgie een aparte bonuskaart nemen.

Nog een voorbeeld, T-Mobile. Moederbedrijf in Duitsland en aftakkingen in verschillende andere landen. Het in Duitsland gekochte prepaid baltegoed kan ik niet gebruiken om in Nederland een prepaid op te waarderen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

berndv schreef:Het is vaak per land een b.v. ...
Zoiets schreef redhead55 toch al??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vogele wil retourgeld tegoedkaart niet betalen

Ongelezen bericht door berndv »

chrisd1 schreef:
berndv schreef:Het is vaak per land een b.v. ...
Zoiets schreef redhead55 toch al??
wellicht dat jij dat er in leest, maar ik niet, ik lees alleen een vraag dat het wellicht kan, ik leg uit dat de kans eigenlijk nihil is vanwege de inrichting van de onderneming. Hij geeft wel de clou van mijn verhaal. Namelijk dat v&d zowel in Nederland als in Belgie failliet ging, daar ging met het faillissement niet alleen de Nederlandse b.v. failliet, maar de complete holding. Bij vogele ging de nederlandse tak failliet, niet de holding.

Gesloten