LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelen? Prepaid creditcard.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
breien

Voordelen? Prepaid creditcard.

Ongelezen bericht door breien »

Even een algemeen vraagje. Er zijn van die prepaid-creditcards in omloop. Als ik zo lees zijn die kaarten heel duur (soms in aanschaf, maar zeker in bijkomende kosten).
Ik zag bijvoorbeeld bij de AH Mastercard Giftcard hangen tussen al die andere cadeaubonnen. Ik was op zoek naar een leuke cadeaubon om aan iemand op verjaardag te geven. Omdat ik me herinnerde dat ik hier op het forum had gelezen dat die giftcard geld kostte vond ik het geen leuk cadeau meer.
Het voordeel is wel dat men er online mee kan betalen. De meeste Nederlanders die online aankopen doen, kunnen ook online bankieren. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat men met cadeaubonnen die niet meer kosten als de waarde die ze vertegenwoordigen online inkopen kan doen. Enige nadeel is dat men de juiste cadeaubon moet kopen. Het is een uitkomst voor de mensen die niet willen of kunnen internetbankieren.

Mijn vraag hier is. Wat zijn de voordelen van het hebben van een prepaid- creditcard, boven alle andere mogelijkheden om offline en online inkopen te doen?

sjohie

Re: Voordelen? Prepaid creditcard.

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:Even een algemeen vraagje. Er zijn van die prepaid-creditcards in omloop. Als ik zo lees zijn die kaarten heel duur (soms in aanschaf, maar zeker in bijkomende kosten).
Ik zag bijvoorbeeld bij de AH Mastercard Giftcard hangen tussen al die andere cadeaubonnen. Ik was op zoek naar een leuke cadeaubon om aan iemand op verjaardag te geven. Omdat ik me herinnerde dat ik hier op het forum had gelezen dat die giftcard geld kostte vond ik het geen leuk cadeau meer.
Het voordeel is wel dat men er online mee kan betalen. De meeste Nederlanders die online aankopen doen, kunnen ook online bankieren. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat men met cadeaubonnen die niet meer kosten als de waarde die ze vertegenwoordigen online inkopen kan doen. Enige nadeel is dat men de juiste cadeaubon moet kopen. Het is een uitkomst voor de mensen die niet willen of kunnen internetbankieren.

Mijn vraag hier is. Wat zijn de voordelen van het hebben van een prepaid- creditcard, boven alle andere mogelijkheden om offline en online inkopen te doen?
Bij het shoppen bij niet Nederlandse webshops kan het een pré zijn? Daar kan je vaak niet met iDeal betalen. Verder worden prepaid creditcards weer niet geaccepteerd bij autoverhuurbedrijven, dus er zitten ook zeker wel nadelen aan.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

De beste cadeaubon is nog altijd die van de De Nederlandse Bank
Houdt zijn waarde
Is overal geldig
Heeft geen verborgen kosten

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een voordeel is dat er waarschijnlijk geen check is of je wel voldoende verdient of kredieten hebt lopen. Als je niet in aanmerking komt voor een gewone creditcard, maar wel wilt of moet betalen met creditcard, dan kan dit een uitkomst zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

taxikemperman schreef:De beste cadeaubon is nog altijd die van de De Nederlandse Bank
Houdt zijn waarde
Is overal geldig
Heeft geen verborgen kosten
Maar is niet altijd en overal te gebruiken. En voor dat soorten gevallen is er... jawel.. de creditcard.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Waarom zal je een creditcard geven?
Als je geld geeft, kan diegene die het geld heeft zelf bepalen of hij het op een eigen creditcard zet of een prepaid koopt

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naam kaart is fout.

Credit betekend dat je rood kunt staan, en bij deze nooit.
Ik zie het als kaart met tegoed erop dus minder kan, meer kopen kan nooit.

Je kunt vaak bijstorten tot wat je nodig hebt en zij plukken rente van geld wat op kaart staat en de provisie van normale creditcard.

Het is dus vooruit betalen en geen credit, vergelijkbaar met telefoon kaarten.
Auto huren kan alleen als er voldoende op staat, maar niet bij alle verhuurders.

Gesloten