Vooruitbetaling marktplaats

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JackieF
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2022 19:12

Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door JackieF »

Ik wilde een chalet kopen en heb het bezichtigd. Voordat ik met de camping beheerders kon praten wilden ze een vooruitbetalung van euro 2000. Dit heb ik overgemaakt, waarna ik van de camping informatie heb ontvangen hieruit bleek dat ik dit chalet helemaal niet kon kopen omdat ik geen woonadres heb. Ik heb de verkopers ingelicht en vroeg het geld terug. Ik kreeg als antwoord dat ze het niet terugstorten omdat ze onkosten gehad hadden. Is dit eerlijk? (vraag toegevoegd door moderatie)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zoek een advocaat of ga naar het Juridisch Loket. Neem alles wat op papier staat mee. Want voor een goede advisering is meer concrete informatie nodig dan de paar zinnen die je hier opschrijft.

DeetjeB
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2021 18:41

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door DeetjeB »

of dat eerlijk is, is een gewetensvraag... of het bedrag reëel is kan ik niet inschatten...

Dat u op (bijna) alle campings en vakantieparken niet permanent mag wonen (u moet in een reguliere woning ingeschreven staan bij de gemeente) mag als algemeen bekend gezien worden in Nederland.
Ben blij dat de campingbeheerders u daar op gewezen hebben voordat u het hele chalet betaald heeft, anders was uw probleem wellicht nog groter geworden.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door PGros »

DeetjeB schreef:
30 nov 2022 16:04
Dat u op (bijna) alle campings en vakantieparken niet permanent mag wonen (u moet in een reguliere woning ingeschreven staan bij de gemeente) mag als algemeen bekend gezien worden in Nederland.
Misschien wil hij helemaal niet permanent wonen en zit hij 6 maanden met zijn camper in het buitenland.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door Methusalah »

PGros schreef:
30 nov 2022 16:34
DeetjeB schreef:
30 nov 2022 16:04
Dat u op (bijna) alle campings en vakantieparken niet permanent mag wonen (u moet in een reguliere woning ingeschreven staan bij de gemeente) mag als algemeen bekend gezien worden in Nederland.
Misschien wil hij helemaal niet permanent wonen en zit hij 6 maanden met zijn camper in het buitenland.

Lijkt me onwaarschijnlijk. Geen woonadres betekent simpelweg dat deze persoon dus geen andere woning heeft. Waar gaat hij die andere 6 maanden doorbrengen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
30 nov 2022 17:39
PGros schreef:
30 nov 2022 16:34
DeetjeB schreef:
30 nov 2022 16:04
Dat u op (bijna) alle campings en vakantieparken niet permanent mag wonen (u moet in een reguliere woning ingeschreven staan bij de gemeente) mag als algemeen bekend gezien worden in Nederland.
Misschien wil hij helemaal niet permanent wonen en zit hij 6 maanden met zijn camper in het buitenland.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Geen woonadres betekent simpelweg dat deze persoon dus geen andere woning heeft. Waar gaat hij die andere 6 maanden doorbrengen?
Kan van alles zijn. Rondtrekken, Portugal, enz.

RFdeBoer
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2020 18:51

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door RFdeBoer »

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die op zo een verzoek in gaan .
Denk dat dit ook gewoon een onzin bereicht is en geplaatst is uit verveling.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door PGros »

breien schreef:
30 nov 2022 22:23
Wat heeft Marktplaats hier mee te maken?
hij was eerst van plan een ander verhaal te schrijven en dat is veranderd terwijl hij bezig was. Titel aanpassen is daarna vergeten.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door juliomariner »

RFdeBoer schreef:
02 dec 2022 10:49
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die op zo een verzoek in gaan .
Denk dat dit ook gewoon een onzin bereicht is en geplaatst is uit verveling.
Ik wil ze de kost niet geven die hier wel aan meewerken.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vooruitbetaling marktplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus je mocht pas met de campingbeheerders praten, nadat je E 2000,- had overgemaakt ?
Ik geloof veel, maar dit gaat te ver.
Kom je nog weer online, Topicstarter ?

Plaats reactie