Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
vandepoll
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2021 11:16

Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Ongelezen bericht door vandepoll »

Eind 2019 hebben wij een staanplaats voor 4 weken geboekt bij camping de Maashoeve in Limburg.
Deze plaats was gereserveerd voor de maand mei in 2020, helaas was er toen een Coronapandemie, vooral in Limburg waren de ziekenhuizen overvol en leek het ons niet verantwoord om als 75 jarigen daar naar toe te gaan.
Ook kon deze camping niet voldoen aan het aangeboden pakket, de toiletten en wasgelegenheden waren verplicht gesloten. Dus kamperen op eigen risico en geen accommodatie ’s open.
Op 2-mei 2020 hebben wij deze reservering geannuleerd. Dit kon niet en zij hielden zich aan de Recron voorwaarden.
Wel konden wij de reservering verschuiven, dit was voor ons geen optie daar wij nog niet gevaccineerd waren en niet wisten of dit binnen het kampeerseizoen 2020 zou gebeuren.

Wel konden wij een voucher krijgen voor het halve bedrag, 265,= euro, om deze te verzilveren voor 30 september 2021.
Dit hebben wij gedaan, met de gedachte dat wij dan in 2021 zouden gaan kamperen op deze camping en om hen te helpen met dit bedrag om door de moeilijke Coronatijd heen te komen.
Op 2 april waren wij nog steeds niet gevaccineerd en werd mijn vrouw erg ziek.
Helaas had zij eierstokkanker in een ver gevorderd stadium en moest wekelijks bestralingen, chemokuren ondergaan .
Op 3 april 2021 hebben wij verzocht aan camping de Maashoeve, of deze voucher geannuleerd kon worden of worden verschoven naar een latere datum.

De voucher liep af op 30 september en wij konden helaas geen gebruik hiervan maken voor de afloopdatum.
Als tegenbericht kregen wij de mededeling dat het seizoen nog tot september doorliep en de wereld of de ziekte ziet er dan misschien anders uit voor ons en voelt mijn vrouw zich dan wel goed om te kamperen.
Mocht dit zo zijn, laat het ons dan in augustus/september 2021 even weten, was hun antwoord.
Nu eind september wederom contact opgenomen met de camping en verteld dat mijn vrouw intussen tijd was geopereerd in het Anthonie van Leeuwen kankerziekenhuis, nu nog 9 chemokuren moet ondergaan en helaas nooit meer beter zal worden.
Dus het kamperen ,waar dan ook, is voor ons over, de caravan wordt verkocht en wij zullen ons moeten schikken in ons lot.
Nu wij vroegen om terugbetaling van de door ons betaalde 265,= euro, geeft de camping niet thuis.
Regels zijn regels en de voucher is verlopen.
Enige empathie met een ongeneeslijke klant staat niet in hun woordenboek.

Onze vraag aan u is: Hebben wij hierin nog enige rechten? Kunnen wij nog aanspraak maken op terugbetaling van het betaalde bedrag,
of zijn wij gewoon ons geld kwijt?
Dit is een camping speciaal gericht op ouderen, AOW-ers vaak in een zwakke financiële positie, en geen geld om naar de rechter te stappen. Ouderen tussen de 75 en 80 jaar worden helaas ook ziek, daar moet toch rekening mee worden gehouden en enige medewerking en empathie zou op zijn plaats zijn. Zij hebben wel 2 jaar met ons geld kunnen werken en geen enkele tegenprestatie te hoeven leveren.

Wat kunnen we doen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het recht dat u heeft is dat u het volledig betaalde bedrag terug zou moeten krijgen. De camping kon niet bieden wat er overeen gekomen is. In overleg is veel mogelijk, maar dat moet wel van beide kanten komen.
Wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten qua camping en hebben onze poot stijf gehouden. De recreon voorwaarden klinken leuk, maar enkel voor de camping, niet voor de gast.

In uw geval zou ik aangeven dat de camping niet kon leveren en dat u coulant bent geweest, maar dat een nieuwe vakantie er niet in zit. Vraag hierbij het bedrag terug binnen een termijn van 14 dagen waarna u de vordering uit handen kan geven. Dat recht heeft u.

Veel sterkte met uw vrouw om de komende tijd.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik onderschrijf het advies van NeoDutchio hierboven. Het is geen nette handelwijze van deze camping. Als ze hun poot stijf houden zal dat ze zeker klanten kosten, wat dat betreft is dit forum geen slecht drukmiddel.
Ik wens u en uw vrouw heel veel sterkte.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Ongelezen bericht door madfred »

Wat een belachelijke reactie van de camping eigenaren!
Wat er door NeoDutchio wordt gezegd lijkt mij de beste weg om te volgen. Wel apart dat dit moet, maar U staat volledig in Uw recht.
Veel sterkte voor u en Uw vrouw!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik snap niet dat deze ondernemers voor 530 euros hun naam te grabbel willen laten gooien.
In zo'n situatie is elk goed bedrijf toch gewoon coulant.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Voucher camping de Maashoeve: wat zijn onze rechten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met www.juridischloket.nl en vraag of je recht hebt op rechtshulp subsidie. Ook kan je contact opnemen met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies . Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan contact op met hun.


Om misverstand te voorkomen, ik begrijp je angst. Angst voor volle ziekenhuizen (eerste hulp was leeg), Corona of andere gevaren is geen reden voor geld terug als je je reis annuleert. Om deze reden is je geld weg.

Echter, je boekt niet een stukje gras, maar je boekt een plekje op de camping met toilet, wasgelegenheid en accommodatie. De camping heeft niet van deze (basis) behoefte kunnen voorzien en daarom had je recht op geld terug. Echter is er wel een tijdelijke voucher regeling gekomen. U had mogen kiezen voor het bedrag terug in geld, maar de voucher die je mocht accepteren had het volledige bedrag moeten zijn.

Op www.consumentenbond.nl/reisverzekering/ ... oronavirus, www.consuwijzer.nl/corona/uw-reisrechte ... ens-corona en www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/corona ... ugbetaling staat informatie wat de bedoelingen was van vouchers. Hier staat ook dat het de bedoeling is dat na het vervallen van een voucher het de bedoeling is dat het geld terug wordt gestort. Echter, deze regels zijn voor pakket reizen van ANVR, wat in dit geval niet van toepassing is.


Ik kan niks beloven, maar indien jullie met de camping niet uit komen (ik zou inzetten op het volledige geboekte bedrag terug, in een goeie bui een camping plaats ter waarde van het orginele geboekte bedrag), dan hoop ik dat jullie met samenwerking met de Consumentenbond of juridisch loket tot een betere resultaat komen.

Gesloten