LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef:
15 jan 2020 19:50
TS heeft de " onderzoeker " verteld dat dit de 2e offerte aanvraag was.
Ik heb zo.n vermoeden dat dit bedrijf daarom niet eens meer met TS in zee gaat , maar wel dit ' onderzoek' rekent....hup ....in ieder geval dus wél € 70 in de pocket .
Ja, een bouwbedrijf zit in deze drukke tijden echt te wachten om een paar tientjes te kunnen factureren.

Met alle arbeid en administratiekosten is dat een geweldig verdienmodel.

Ik denk eerder dat ze dachten : je hebt al een offerte, laat het die ander gewoon lekker maken, dan zoeken wij een klus waar we iets aan kunnen verdienen. Vandaar dat de offerte 4 weken duurt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een klant mag een offerte aanvaarden of weigeren, het vrijblijvende deel is voor de aannemer en niet voor de klant bedoeld, dan gaat het dus om de rest, hoe is dit prcs gegaan, is er gemeld dat de medewerker die bij u was onderzoek ging doen of meldde deze dat hij kwam kijken en ofreren, heeft u dit op papier ja of nee....

Het is dus afhankelijk van wat er afgesproken is maar dan ook precies is afgesproken tussen u en het bedrijf....

stuurden ze iemand die de offerte kwam opstellen of stuurden ze iemand die kwam "onderzoeken"wat op zich al vreemd is trouwens....

In eerste instantie ben ik van mening dat u niet hoeft te betalen trouwens wel afhankelijk van de afspraak die gemaakt is maar zoals het in de OP staat niet dus....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ja dat mag , bedrijf levert een dienst .

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en aanvaarding daarvan. Een offerte is een aanbod. Hiervoor kunnen daarom in beginsel geen kosten in rekening worden gebracht.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hawk Eye, waarom begin je zo vaak in oude topics? Het viel me een beetje op, dit topic is alweer een half jaar oud.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Nijogeth schreef:
27 jul 2020 16:11
Hawk Eye, waarom begin je zo vaak in oude topics? Het viel me een beetje op, dit topic is alweer een half jaar oud.
deze komen in de mail voorbij, daarbij kijk ik niet naar de datum eigenlijk en zou ik wel moeten doen denk ik dan....

er is zeker een "tekort" aan vragen dat de redactie dit zo doet????

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb dat ook wel eens op het forum, dat ik per abuis op een verkeerde pagina terecht ben gekomen.

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vreemd ik krijg nooit een mail met oude reacties alleen met reacties die net zijn gepost.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Hawk- Eye dit in een nieuwsbrief kreeg, fout van Moderator dus plaats de klacht daar van oude zooi activeren.

Ook elk oude bericht melden bij een Moderator want de Topic starter lees niet meer of stopt gelijk hier.
Niet Hawk-Eye maar Redactie is hier fout.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door Ivo.w »

16again schreef:
15 jan 2020 18:18
Vrijblijvend betekent dat de aannemer de offerte weer kan intrekken…..niet dat het je niets kost

Aannemer had van te voren duidelijk moeten maken hoeveel onderzoekskosten bedragen, en wanneer deze ingaan.
Een offerte opvragen kost de klant nooit iets. Het is namelijk vragen om een prijsopgave.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vrijblijvende offert aangevraagd, nota ontvangen voor onderzoek

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ivo w. Jij werkt dus voor niets .

Maak eens een tekening van een huis en ga er mee naar een bouwbedrijf of aannemer ,en vraag wat het gaat kosten . Dacht jij dat hij voor niets gaat werken /.

Gesloten