LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door witte angora »

Net zoals het een aanname is dat het bewijs er niet is en dat mevrouw recht heeft op dat geld.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus Metterwoon had het meteen netjes moeten afwikkelen. Als er volgens Metterwoon bij de oplevering iets niet in orde was geweest volgens hen, hadden zij ook de rekening gepresenteerd.

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
16 mar 2019 00:34
Tja, een deurwaarder die een betaalbewijs een aanname vindt.?
Je mist het punt. Want dit is niet wat ik schrijf.

Blankemeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2019 13:35

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door Blankemeijer »

Begin maart jl. heb ik een bericht geplaatst over een niet-terugbetaalde waarborgsom van fl. 100,- op 23 februari 1962. Vanwege het feit dat het Algemeen Dagblad dit een nieuwswaardig item vond, heeft het AD slechts een telefoontje gepleegd en de zaak aan het rollen gebracht. Het resultaat was dat Metterwoon niet alleen een bloemetje heeft gestuurd, maar uit coulance ook de koopkrachtwaarde van die fl. 100,- anno 2019 heeft uitbetaald. Weliswaar niet uit eigen beweging, maar toch. De zaak is hiermee uiteindelijk tot tevredenheid afgehandeld.

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het zou wel zo chique zijn als je niet alleen iets meldt wat al lang bekend is, maar ook gewoon reageert op de aan jou gestelde vragen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat ruim 291 Euro

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarborgsom huur wordt niet terugbetaald

Ongelezen bericht door moederslink »

Blankemeijer schreef:
19 mar 2019 15:04
Begin maart jl. heb ik een bericht geplaatst over een niet-terugbetaalde waarborgsom van fl. 100,- op 23 februari 1962. Vanwege het feit dat het Algemeen Dagblad dit een nieuwswaardig item vond, heeft het AD slechts een telefoontje gepleegd en de zaak aan het rollen gebracht. Het resultaat was dat Metterwoon niet alleen een bloemetje heeft gestuurd, maar uit coulance ook de koopkrachtwaarde van die fl. 100,- anno 2019 heeft uitbetaald. Weliswaar niet uit eigen beweging, maar toch. De zaak is hiermee uiteindelijk tot tevredenheid afgehandeld.
Hoe kwam het AD dan achter deze klacht van uw familie?
Zover ik weet heeft het AD geen webcareteam dat meeleest op Radar.
En waarom is er meer uitbetaald dan de werkelijk omgerekende waarde van fl 100 , u schrijft uit coulance .....maar hoe lang heeft u dan moeten wachten op deze teruggave? Toch minder dan 1 maand lijkt mij.....of is het uit gêne geweest :?
Hoe zit of zat het nu precies?

Gesloten