LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heb je voor de actie begon al gekeken, of doe het op 6 mei eens, dan hoorde al deze aanbiedingen 25% duurder te zijn.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Costnix »

Op 6 mei zijn ze vast niet meer in voorraad
(Volgende keer scherpere foto’s)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En als ze hetzelfde kosten op 6 mei, dat zegt niks. Ze gaan altijd van de catalogusprijs uit, niet van de werkelijke prijs. Ze zijn ook niet verplicht het daarna duurder te maken.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daarna is het nog goedkoper, want niemand wil dat spul.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De wazige foto, dat komt omdat ze met Nep kortingen werken en de Topic starter nu langer met matige camera
door moet omdat hij denkt dat er later een betere aanbieding komt...

Dus de Wazige foto is schuld van misleidende Media Markt reclame!

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je even op Kieskeurig kijkt zie je dat er een prijsdaling is van 23 procent op dit product en dat Mediamarkt nu de goedkoopste is met E 67,43.

Voordat je een topic start zou ik me daar eerst eens in verdiepen voordat je de Mediamarkt beschuldigd van misleiding.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, vandaag is het 25% korting omdat het Bevrijdingsdag is, volgende week is het 25% korting omdat de Mediamarkt knettergek is, vervolgens krijg je 25% korting omdat het Hemelsvaartdag is, en met Pinksteren krijg je ook nog eens 25% korting.

En laat dat nou bij zoveel bedrijven gebeuren...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een prijs van €67,43 is natuurlijk geen prijs die je ergens in een winkel tegenkomt. Je kan er dus wel van uit gaan dan dit een aktieprijs is. Online staan de 'Mega Deals' gewoon afgebeeld met een van/voor prijs.

Ik ben geen fan de MM en vaak gaan ze over het randje, maar er valt niets te verzinnen om van deze prijs nog extra korting af te krijgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.babyliss.nl/man/haar/tondeu ... 00&start=1
Duurder maar met €25, - terug ....... of de goedkopere met €10,- terug die alleen iets minder accu heeft als ik het zo lees...


https://www.babyliss.nl/man/haar/tondeu ... 00&start=1
Dus wij zijn niet Gek?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij mijn weten moeten winkeliers de producten beprijzen met de prijs die je ook moet betalen. Ik zou het dus juist een reden tot klagen vinden als de prijs aan de kassa zou afwijken van de getoonde prijs.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is altijd met die zogenaamde mediamarkt kortingen het probleem. Vaak waren ze eerder goedkoper dan met korting. Aktie en procenten dan kijkt men niet verder.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je krijgt je 25% korting en de juiste prijs staat ook bij het product. Ligt het aan mij of is dit klagen om het klagen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zei toen, dat ik dan beter geen mediamarkt winkels meer in kan kan, omdat blijkbaar enkel de digitale Mediamarkt correct handelt.
Volgens welke regels moet de oude prijs bij zo'n aanbieding ook worden vermeld?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door kweenie »

sxsx schreef:
05 mei 2019 15:48
Het is misleidend om een produkt aan te bieden voor 67,43 euro, en vervolgens elders, een niet bij dat artikel aanwezig, afzonderlijk bordje neer te hangen, dat er van 2 tm 5 mei, een extra korting van 25 % op o.a. dit produkt wordt gegeven.
Volgens mij staat er op dat bordje helemaal niet dat er 25% extra korting wordt gegeven. Er staat alleen dat er deze dagen 25% korting op producten van dit merk wordt gegeven. En die korting is dus netjes, zoals het hoort, in de vermelde prijs verwerkt.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
05 mei 2019 09:31
Ik ben geen fan de MM en vaak gaan ze over het randje, maar er valt niets te verzinnen om van deze prijs nog extra korting af te krijgen.
Ik denk eigenlijk dat dat juridisch best haalbaar is. Dat volgt uit de mededeling 25% korting en er bij de prijs niet staat dat deze inclusief de korting is.
kweenie schreef:
05 mei 2019 15:55
Volgens mij staat er op dat bordje helemaal niet dat er 25% extra korting wordt gegeven. Er staat alleen dat er deze dagen 25% korting op producten van dit merk wordt gegeven. En die korting is dus netjes, zoals het hoort, in de vermelde prijs verwerkt.
Ik was net bij de supermarkt. Deze supermarkt plaatst op sommige producten ern stikker "35% korting" en die korting is op de prijs die ze hebben aangeven op het schap. Dit kookt overeen met wat de gemiddelde consument verwacht. Wat maak jij dan toch uit op dat dit niet is zoals het hoort?

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die supermarkt artikelen zijn bijvoorbeeld bijna aan de datum en dan krijgen dat specifieke artikel een sticker. Die korting is niet van toepassing voor al diezelfde artikelen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
05 mei 2019 18:31
NeoDutchio schreef:
05 mei 2019 09:31
Ik ben geen fan de MM en vaak gaan ze over het randje, maar er valt niets te verzinnen om van deze prijs nog extra korting af te krijgen.
Ik denk eigenlijk dat dat juridisch best haalbaar is. Dat volgt uit de mededeling 25% korting en er bij de prijs niet staat dat deze inclusief de korting is.
Dan vooral voor TS gaan procederen. Je kan aan de prijs al zien dat hier een korting vanaf gehaald is. Geen idee of u wel eens in winkels komt, maar dit soort kromme prijzen staan nooit op een schap. Je kan er dus gewoon van uit gaan dat de korting al verwerkt is in de prijs.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarschuwing voor MediaMarkt Aktie geldig tm 5 mei 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sxsx schreef:
05 mei 2019 22:37
Procederen is hier niet nodig. Ik heb mijn punt gemaakt en het is hier goed gelezen. Aan die prijs van 67,43 kon ik niet zien dat er al een korting vanaf gehaald is. Het ging om een soort kapper-set met een ruim aanbod met prijzen al vanaf ca 25 euro, dus een biljet met 67,43 zonder enige toelichting, deed bij mij geen lampje branden :)
Dit soort prijzen zijn uitzonderlijk. In elke winkel eindigt een prijs op ,00 ,95 of ,99. Alleen supermarkten willen nog wel eens andere prijzen hanteren. In de elektronicazaken zijn dit geen normale prijzen.

Gesloten