Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bobbie_v
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2021 19:36

Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Ongelezen bericht door Bobbie_v »

Ik had een smartwatch besteld, betaling via Klarna, product komt niet. Duurt erg lang tot ik de uiterste betaaldatum bereik en wel moet betalen zonder het verkrijgen van een product. Ik heb de betaling bij Klarna daarom in de wacht gezet. Na een tijd toch een horloge ontvangen maar dit was de verkeerde, dus retour gestuurd naar een postbusnummer. Tot op heden steeds geen reactie. Ook niet na 3 emails.
Deze mensen willen onder de radar blijven en geven geen enkele identiteit prijs.
het KvK-nummer leidt naar een woonadres waar niemand woont of het is verhuurd.
Wat kan ik verder doen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ze geen enkele identiteit willen vrijgeven, waarom besteld u er dan? Geen adres, geen telefoonnummer, een Gmail mailadres en een KVK op een woonhuis. Zelfs in de algemene voorwaarden staat er geen bedrijfsgegevens. Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn voordat men niet gaat kopen?
Hoe heeft u de smartwatch terug gestuurd? Mocht dat via pakketpost zijn geweest, bewaar dan de track en trace. Hoe bent u aan het postbusnummer gekomen? Het kan best zijn dat het gaat om een willekeurig adres. Maar geef dat ook aan Klarna aan dat het daarheen terug gestuurd is.

Bewaar alles goed. Mocht het zo ver gaan komen dat vorderingen uit handen gegeven kan worden, dan hebt u bewijs dat er geen contact mogelijk is, dat u de aankoop hebt terug gestuurd en dat de verkoper hierbij in gebreke blijft.

Wel een wijze les voor een volgende aankoop, eerst kijken wie de verkoper is.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een deurwaarder. Echter, indien de identiteit van de verkoper onbekend is dan weten hun niet bij wie de vordering kunnen doen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Ongelezen bericht door Sira »

Ik had een smartwatch besteld, betaling via Klarna, product komt niet. Duurt erg lang

Dat komt omdat u bij een dropshipper heeft gekocht, in dit geval geen zolderkamerhobbyist maar een woonhuishobbyist. Waarschijnlijk kwam de advertentie op Facebook voorbij?

De horloges komen uit China, vandaar de lange levertijd. Waarschijnlijk staan de horloges ook op de site van AliExpress voor ten hoogste € 15,-.

Uw alarmbellen hadden al moeten gaan rinkelen toen u de prijzen zag met van/voor, op dat moment had u al kunnen weten dat er iets niet klopte.

Hoe komt het dat u al die waarschuwingen de afgelopen 2 à 3 jaar via diverse media heeft gemist?


michielvdm
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2014 17:25

Re: Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Ongelezen bericht door michielvdm »

Ik heb recent een dergelijke ervaring met Wish en achteraf betalen via Klarna. Het product is na enkele maanden niet gekomen. Ik heb dat telkens aan Klarna gemeld. Uitstel van betaling gekregen. Ik heb contact opgenomen met Wish. Was kennelijk te laat, want ze wilden of konden de order niet terugdraaien. Het tegoed staat nu in Wish Cash. Klarna bleef mij aanmanen. Ik moet betalen voor iets dat niet geleverd wordt. Klarna heeft de incasso uithanden gegeven aan Alectum. Het zijn oplichters. Ik ben er het slachtoffer van geworden. Ik heb betaald om van de ellende af te zijn en ik doe nooit meer zaken met Klarna. Ik koop voortaan alleen maar bij gerenommeerde webwinkels en betaal direct aan de webwinkel.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webshop Sensafa smartwatches: product nooit gekregen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

michielvdm schreef:
09 mar 2022 11:39
Ik heb recent een dergelijke ervaring met Wish en achteraf betalen via Klarna. Het product is na enkele maanden niet gekomen. Ik heb dat telkens aan Klarna gemeld. Uitstel van betaling gekregen. Ik heb contact opgenomen met Wish. Was kennelijk te laat, want ze wilden of konden de order niet terugdraaien. Het tegoed staat nu in Wish Cash. Klarna bleef mij aanmanen. Ik moet betalen voor iets dat niet geleverd wordt. Klarna heeft de incasso uithanden gegeven aan Alectum. Het zijn oplichters. Ik ben er het slachtoffer van geworden. Ik heb betaald om van de ellende af te zijn en ik doe nooit meer zaken met Klarna. Ik koop voortaan alleen maar bij gerenommeerde webwinkels en betaal direct aan de webwinkel.
"Het tegoed staat nu in Wish Cash" maar voor dat tegoed heb je dus niet betaald. Bij Wish krijg je meerdere e-mails om de ontvangst te bevestigen immers bestel je uit China dus kans dat er wat fout gaat is er altijd, als je deze mails negeert dan vervalt de claim termijn.

Om ze nu oplichters te noemen slaat nergens op. Wish is gewoon een betrouwbare webshop maar wel met de beperking dat je vanuit China besteld en je hebt netjes een Wish Cash tegoed gekregen ondanks dat jezelf alle termijnen om te claimen hebt laten verlopen.

Gesloten