LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jettedevries
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019 15:09

welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Jettedevries »

goedemorgen,

Ik stap elk jaar over van energieleverancier, omdat je dan goedkoper uit ben.
Afgelopen maand stapt ik over van Budget energie naar Oxxio.
Het gaat elk jaar goed, en dan ontvang je altijd keurig na je jaarnota de welkomskorting, en die was in dit geval 190 euro.

Je hoeft zelf eigenlijk alleen via internet de overschrijving aan te vragen , en dan regelt de toekomstige energieleverancier(Oxxio) de overstap datum doormidden van een algemeen systeem waar van iedereen staat wanneer het huidige energiecontract afloopt.

3 september was de einddatum van mijn contract bij budget energie , en nu is het geval dat Oxxio al vanaf 2 september het contract heeft laten ingaan.
Waardoor budget energie nu zegt dat ik contractbreuk heb gepleegd(1 dag tekort) waardoor ik nu geen recht heb op mijn welkomskorting.

ik heb hierop Oxxio gebeld met de vraag waarom ze 2 september het contract hebben laten ingaan.
Waarop ze zeggen: in het algemene systeem staat dat de einddatum bij budget energie 2 september was, en hun hier nu niks meer aan kunnen veranderen.
Waarop ik zei: kunnen jullie mij een bewijs van sturen zodat ik hiermee kan aantonen dat budget energie fout zit, en ik evengoed recht heb op mijn welkomspremie.
Waarop hun zeiden: nee dat mag niet vanwege de privacy wet enzo

Dus ik belde hierna Budget energie op heel het verhaal uitgelegd, en nu zeggen hun weer neehoor is Oxxie haar fout wij kunnen er niks meer aan veranderen. je moet bij hun zijn.
Waarop ik zei: kan je me dan bewijs sturen zodat ik hierbij bij Oxxie mijn gelijk kan halen, en je raad het al: NEE dat mag niet vanwege de privacywet blablabla

Na daarna nog een paar keer heen en weer gebeld met allebei de leveranciers willen ze me beide niet helpen, en wijzen ze naar elkaar met de beschuldigende vinger.
Maar aangezien ze geen bewijs mogen opsturen kan ik er helemaal niks tegen doen.
Ik vind dit gewoon een soort van oplichten van je klant, en ze zien wel in wat ik bedoel maar ze kunnen me niet helpen.

Heeft iemand hier misschien een oplissing/idee voor??

Want doordat Oxxie mij 1 dag tevroeg heeft overgeschreven loop ik nu 190 euro mis.

alvast bedankt,

Jette de vries

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Beste antwoord
Gekozen door Jettedevries

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

door Theotrucker » 03 okt 2019 14:11

De energieleveranciers hebben gezamenlijk een computersysteem om dat te regelen. Ik stap ook elk jaar over en gelukkig altijd goed. Zij hebben de plicht hier op te letten. Dus naar de geschillencommissie. Als je een bedrijf hebt gebruikt om over te stappen, zoals bijvoorbeeld gaslicht.com kunnen zij ook iets voor jou betekenen.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit is inderdaad ongehoord. Je kunt het beste naar de geschillencommissie gaan.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Cro »

U kunt toch zelf op uw contract zien op welke dag uw contract bij Budget Energie ingegaan is en op welke dag dit zou eindigen.
Ik zou daar eens naar kijken en dat dan voorleggen bij de partij die de fout gemaakt heeft.

Jettedevries
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019 15:09

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Jettedevries »

Ja dat heb ik gedaan inderdaad.
Alleen dan zeggen hun: maar in het systeem stond 2 sept, en het systeem is leidend, dus heeft budget energie de fout gemaakt.
en als ik een kopie vraag van dat systeem met de datum 2september zeggen ze: nee sorry dat mogen we niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De energieleveranciers hebben gezamenlijk een computersysteem om dat te regelen. Ik stap ook elk jaar over en gelukkig altijd goed. Zij hebben de plicht hier op te letten. Dus naar de geschillencommissie. Als je een bedrijf hebt gebruikt om over te stappen, zoals bijvoorbeeld gaslicht.com kunnen zij ook iets voor jou betekenen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En tegen wie moet je dan het geschil aanspannen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Jettedevries schreef:
03 okt 2019 14:00

en als ik een kopie vraag van dat systeem met de datum 2september zeggen ze: nee sorry dat mogen we niet.
Klopt... Gevolg van de AVG.
Het is niet specifiek enkel hun data die zichtbaar is noch die van u... Dus mogen ze die niet met u delen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is een weeffout in het overstapsysteem en is op dit forum al vaker aan bod gekomen. De consument is altijd de dupe. Waarom komt er geen regelgeving om dit voorgoed op te lossen? Naast de welkomstkorting die Budgetenergie niet uitkeert, kunnen ze topicstarter ook nog eens een boete opleggen wegens contractbreuk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tegen beide energieleveranciers start je een geschil. Zodat het jou niet ten koste van de bonus gaat. Zij hebben de plicht het onderling op te lossen. Het zijn helaas twee beruchte bedrijven dus je hebt iets nodig wat er boven staat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt wettelijk recht op inzage. Misschien is dat een ingang?

Jettedevries
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019 15:09

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Jettedevries »

Had de overstap via energievergelijking geregeld, en die heb ik net gebeld. Die zeiden dat dit inderdaad vaker voorkomt, en die zeiden dat bijna altijd de nieuwe leverancier schuldig is. Ze hebben een rapport ingediend bij Oxxio, en uit hun ervaring wordt de welkoms bonus dan wel altijd uitbetaald. In sommige gevallen niet maar dan moest ik naar de geschillencommisie stappen dan komt het sowieso zeker goed volgens hun. Ik ben benieuwd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben ook benieuwd. Houd ons op de hoogte alsjeblieft!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben ook benieuwd naar de uitkomst.

Jettedevries
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019 15:09

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Jettedevries »

Gister heeft budget energie dan toch de bonus uitbetaald. Ik had de overstap geregeld via energievergelijker, en die heeft er voor gezorgd dat ze uit eindelijk toch betaald hebben. Al met al tevreden dus, alleen wel schandalig van budget energie dat ze je als klant niet helpen en de andere leverancier de schuld geven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook wij zitten sinds dit jaar bij BudgetEnergie , maar stappen eind van het jaar weer over.
Ik vind het een zeer onprettige energieboer , nooit meer deze 👎.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zowel in de welkomst brief bij nieuwe als de oude reageren meestal.

En met het bericht van vorig jaar wist je de ingangsdatum zelf toch ook?
Ik controleer altijd en in weekend is overzetten niet mogelijk blijkbaar, dan loopt de oude vrijdag af en maandag pas de nieuwe!

Beter paar dagen later dan te vroeg en niemand is verplicht deze service te gebruiken, 1 jaar + enkele dagen doe ik, behalve nu ik voor 3 jaren vast zit, elk jaar bonus, ze zijn echt gek!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jettedevries schreef:
08 nov 2019 17:24
Gister heeft budget energie dan toch de bonus uitbetaald. Ik had de overstap geregeld via energievergelijker, en die heeft er voor gezorgd dat ze uit eindelijk toch betaald hebben. Al met al tevreden dus, alleen wel schandalig van budget energie dat ze je als klant niet helpen en de andere leverancier de schuld geven.
Tsja, maar u was inmiddels ex-klant van Budget Energie en het was toch de fout van de nieuwe leverancier Oxxio?
Maar gelukkig is het goed gekomen.

Gesloten