LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie staat er nu in zijn recht?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mizzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:02

wie staat er nu in zijn recht?

Ongelezen bericht door Mizzy »

1,5 week geleden ben ik met mijn ouders wezen kijken voor een nieuwe auto bij een autogarage. Eenmaal daar aangekomen leek het ons, ook op aandringen van de autohandelaar, het beste om een auto te nemen met een bouwjaar na 2001 omdat ik dan met mijn oude auto voor de slooppremie kon gaan. Uiteindelijk dus een leuk wagentje uitgezocht en een koopovereenkomst ondertekend en gesloten.

Nu belde de garage me gisteren op met de mededeling dat mijn oude auto niet in aanmerking komt voor de slooppremie, omdat de auto pas sinds juni 2008 op mijn naam staat en volgens de regels moet de auto al op je naam staan voor 1 maart 2008. Deze regel heeft de autohandelaar ons destijds niet kenbaar gemaakt en wij waren er zelf ook niet van op de hoogte. De autogarage wilt nu dat ik mijn oude auto gewoon inruil voor de nieuwe, maar dan moet ik aanzienlijk meer bijbetalen.

Mijn vraag is nu dus of de autogarage dit zomaar kan doen, terwijl er een koopovereenkomst gesloten is waarin staat dat er 1000 euro van de koopprijs afgaat?

pmc
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mei 2009 14:19

Re: wie staat er nu in zijn recht?

Ongelezen bericht door pmc »

Als er een getekend koopcontract is zal de garage gewoon moeten leveren wat daar in staat.

Gesloten