LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, waarom zou ik niet in mijn tas laten kijken?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De kassamedewerker zal je toch gevraagd hebben om je tas te mogen inzien. Gebeurd mij ook wel soms. Zeker mogen ze de inhoud van mijn tas zien. Als er iets inzit uit een andere winkel heb ik ook een kassabon en zie je meteen dat Lidl andere huismerken heeft. Maar het blijft altijd bij een terloopse blik, meer om duidelijk te maken naar hun collega's dat ze er naar gekeken hebben alswel dat je van diefstal verdacht zou zijn. Misschien is dat jouw probleem. De vraag mag ik de inhoud van jouw tas zien betekent niet hetzelfde als volgens mij heb je gestolen.

Daar is geen filiaalmanager bij nodig.

Als we er niet al werken zijn we op zijn minst bijdehand!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
14 feb 2020 16:44
Ja, waarom zou ik niet in mijn tas laten kijken?
Misschien omdat u geen precaire boodschappen in uw tas hebt? :shock: :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor mij ben je inmiddels ook af. Hier ben ik klaar mee! Doe maar aangifte voor discriminatie of zo, die kaart is nog niet gebruikt. Veel plezier er verder mee. Je zult het nog ver brengen!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
14 feb 2020 16:39
sylvesterb schreef:
14 feb 2020 16:29
De voorwaarden staan bij de zelf scankassa en u heeft dan de keus om hiermee akkoord te gaan of door de reguliere kassa te gebruiken. U koos akkoord te gaan maar als er controle plaats vond wilde u hier niet aan meewerken.

Welke wetgeving stelt dat dit bij de intree moet staan?
Is het voldoende als de politie ook die mening is toegedaan?
https://www.politie.nl/themas/ondernemers.html
Het reglement moet duidelijk zichtbaar bij de ingang van de winkel hangen.
Al sluit ik niet uit , dat reglement in dit geval gewoon bij de ingang hing, en daar werd gemist. Daar zou ik ook geen oog voor hebben
Een advies van de politie maakt het geen wet. Maar TS stelt dat ik aannames doe door te vragen welke wet het dan verbied. Al geeft die richtlijnen duidelijk aan dat de winkelier in zijn recht staat om een winkelverbod op te leggen.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 14 feb 2020 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

loekjager schreef:
14 feb 2020 16:31
Ok stelling: laat jij je altijd in je tas kijken? OOK wanneer je daar precaire boodschappen in hebt die je elders hebt gekocht, indien ja, dan geloofd niemand je, dus m.a.w. je kan genoeg redenen hebben om niet in je tas te laten kijken.
Ik zit op het puntje van mijn stoel. Het wordt steeds spannender hier :D

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 feb 2020 16:49
Nijogeth schreef:
14 feb 2020 16:44
Ja, waarom zou ik niet in mijn tas laten kijken?
Misschien omdat u geen precaire boodschappen in uw tas hebt? :shock: :lol:
Ik laat meestal zelf mijn tas al zien als ik eerst ergens anders ben geweest. Net als dat ik mijn id altijd al vast heb als ik drank ga afrekenen. Maar ik heb dan ook vanaf mijn 15e 7 jaar in de supermarkt gewerkt.

Offtopic: collega's, hebben jullie het loon van januari al binnen? Ik mis ook dat van Ziggo en Energie Direct. Ik hoop niet dat ik de carnaval volgende week op water en brood moet leven.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
14 feb 2020 17:04
Offtopic: collega's, hebben jullie het loon van januari al binnen? Ik mis ook dat van Ziggo en Energie Direct. Ik hoop niet dat ik de carnaval volgende week op water en brood moet leven.
Ja, vandaag ontvangen. Maar de Mediamarkt was eerst, ongetwijfeld vanwege de fantastische service.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door moederslink »

Begrijp ik nu goed dat je uit principe niet in je tas wilde laten kijken omdat er geen plakkaat met huisregels hing of omdat jij dat in ieder geval niet gezien hebt ?
Deze regels zijn toch al jaaaren gemeengoed ?
En winkelmedewerkers schreeuwen natuurlijk écht niet meteen.

Wat een treurigheid, jij kunt niet meer in de Lidl en je hebt voor schut gestaan.
En wat moet ik mij voorstellen bij ' precaire ' boodschappen ? Sexboekjes? Condooms? Maandverband?
Een piemel of dildo van chocola voor Valentijnsdag ☺

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

loekjager schreef:
14 feb 2020 16:31
Nogmaals als je beter had gelezen: het gaat mij om het principe hoe de regels zijn in een supermarkt, nu zit ik me te verdedigen tegenover leden van dit forum, terwijl die mijn kant niet willen begrijpen.

Ok stelling: laat jij je altijd in je tas kijken? OOK wanneer je daar precaire boodschappen in hebt die je elders hebt gekocht, indien ja, dan geloofd niemand je, dus m.a.w. je kan genoeg redenen hebben om niet in je tas te laten kijken.
Verbaast het je dan dat een supermarkt als regel heeft dat ze in je tas mogen kijken? Dat is al zoveel jaren in alle supermarkten.

Maar welke 'precaire' boodschappen heb jij in je tas zitten die je zowel bij de Lidl kunt kopen als elders? Het meeste van de Lidl is van merken die je nergens anders kunt krijgen. Maar waarom zou je sowieso die 'precaire' boodschappen van elders een andere winkel in sjouwen? Als ik meerdere supermarkten bezoek stop ik alles ofwel in mij auto, ofwel in mijn fietstas, en ga daarna naar de volgende winkel. En dan nog, als je het bonnetje hebt, wat is je probleem?

Of... er was natuurlijk een reden dat er een tassencontrole was. Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Weet je zeker dat de betreffende 'precaire' artikelen niet bij de Lidl vandaan kwamen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door reggie2 »

loekjager schreef:
14 feb 2020 16:31
hoe de regels zijn in een supermarkt, nu zit ik me te verdedigen tegenover leden van dit forum, terwijl die mijn kant niet willen begrijpen.


Moet je niet op een forum schrijven, daar krijg je antwoorden of je ze leuk of niet vindt.


Ok stelling: laat jij je altijd in je tas kijken? OOK wanneer je daar precaire boodschappen in hebt die je elders hebt gekocht, indien ja, dan geloofd niemand je, dus m.a.w. je kan genoeg redenen hebben om niet in je tas te laten kijken.
Ja ik laat altijd mijn tas zien, uit mijzelf al.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er moest werkelijk aan u uitgelegd worden waarom men in uw tas wilde kijken?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door kuklos »

@loekjager, als je in de winkel op dezelfde manier reageerde als hier is wel duidelijk waarom dat uit de hand liep. De behoefte om je bij te staan met advies ontbreekt volledig foor jouw houding hier. het enige advies dat ik je kan geven: zoek maar een advocaat. Die mag je betalen, maar je kan daar wel vervelend tegen doen. Zolang je maar betaalt voor zijn hulp.
Onze hulp ben je wel kwijt na jouw gedrag hier.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Revoked »

Vanwege die "klanten" blijf ik weg van Lidl en Aldi. Gewoon altijd naar de AH en die Heimat. Ook nog eens dichterbij.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door de auditu »

loekjager schreef:
14 feb 2020 15:56
Voor diegene die het goed bedoelde, bedankt voor de reactie(s)
"Diegene", dat is er dus kennelijk één die met u meehuilt?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Icasheb »

Tsja, als ze erom vragen laat ik ze in mijn tas kijken. Geldt ook voor concerten e.d. trouwens waarbij dit moet. Heb niks te verbergen dus het zou mij een zorg zijn. 10 minuten later weten ze toch niet meer wat ze gezien hebben. En als ik er een vibrator in heb zitten hebben zij de schaamte net zo erg als ik, bovendien als ik op een andere dag weer bij ze kom ben ik allang weer vergeten wie in mijn tas hebben gekeken.

Lekker boeien en doorgaan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Radar »

Om te voorkomen dat deze discussie (verder) uit de hand loopt doen we 'm nu op slot.

Fijn weekend,

Radar ^KL

Gesloten